Mooiste Marantz versterker ooit?

Gestart door 100%Marantz, juni 07, 2012, 22:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Citaat van: thepioneer op juni 14, 2012, 23:36:43
Wat weer een waardeloze welles niettes spelletje, ik ga me vanaf nu afzijdig houden. Iemand die alleen oude rommel staan heeft en blijkbaar alles technisch kan onderbouwen kan dus blijkbaar de hele audio wereld voor gek verklaren. Dit omdat hij/zij toevallig een mooi meet instrument heeft en daarmee bepaald dat alles wat een ander hoort zwaar onzin is omdat alles hetzelfde is.

Kabels klinken niet want als een kabel zijn werk doet dan komt alles gelijk aan. Elke versterker, maakt niet uit hoe gebouwd, brengt niks en voegt niets toe. Hij versterkt alleen maar. Ik snap niet dat er zoveel idiote fabrikanten zijn die het wiel opnieuw uitvinden. Waarom pakken we niet één versterker met telkens een ander type nummer erop. Want een pm5004 en een ma9s2 zijn immers toch gelijk want ze versterken alleen. Het brengt niet meer dynamiek in een set omdat dynamiek het verschil is tussen zachte en luide passage's, een versterker versterkt alleen maar.

In mijn bedrijfswagen zit ook een radio met versterker, met een sts cd met veel dynamiek wordt ik ook uit mijn stoel geblazen want vermogen maakt niets uit. Het gaat om de cd. Dat is de bepaldende factor, logisch.

Dat je misschien thuis iets meer een dynamische set hebt zit tussen je oren en aangezien je altijd het geen tussen je oren mee neemt klinkt het bij een ander net zo als bij je thuis. Dit omdat het hersenspinsels zijn van een bekrompen geest die toevallig het placebo effect ervaart omdat hij net veel geld heeft betaald voor een set ma9's en het eigenlijk een pm5004 is met een andere type aanduiding. Alleen al kijkend naar een aanduiding als pm11s3 klinkt hij al beter als een pm11s2. Het zit hem allemaal in het type plaatje, want met een gelijkrichter, een dbmeter en een switch die in microseconden kan schakelen merk je toch geen verschil,

Succes met de discussie verder,


Het is maar net waar je mee luistert met een instrument of met je oren.
Ik geef er de voorkeur om met mijn oren te luisteren.

SB_Marantz

#91
Ik geef de voorkeur aan beiden, alhoewel je met meetinstrumenten niets hoort maar ziet.  :schater:

Instrumenten om te bepalen of een apparaat correct werkt, na reparatie en/of revisie b.v.
Daarna is het aansluiten en van de muziek genieten.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#92
Citaat van: 100%Marantz op juni 09, 2012, 00:39:52
Dit trekt mij niet direct aan (uiterlijk), maar heb er nooit naar geluisterd. Is de moeite denk ik. Van wanneer dateerd dit? Wat zijn de prestaties?


2 x 40 Watt @ 8 Ohm / 4 Ohm.(vanwege de uitgangstrafo)
2 x EL 84 in push / pull config
Gemaakt vanaf 1958.

Één brok kwaliteit maar mooi qua uiterlijk is het ding niet nee.
Saul kwam dan ook uit het leger als ontwerper.
Vandaar het legerzender design.  :schater:

Enige stereo versie trouwens.

Mooiste qua uiterlijk zonder enige twijfel: model 9!




http://www.classic-audio.com/marantz/0009.html





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Whisper.nl

Citaat van: thepioneer op juni 14, 2012, 23:36:43
Wat weer een waardeloze welles niettes spelletje, ik ga me vanaf nu afzijdig houden. Iemand die alleen oude rommel staan heeft en blijkbaar alles technisch kan onderbouwen kan dus blijkbaar de hele audio wereld voor gek verklaren. Dit omdat hij/zij toevallig een mooi meet instrument heeft en daarmee bepaald dat alles wat een ander hoort zwaar onzin is omdat alles hetzelfde is.

Kabels klinken niet want als een kabel zijn werk doet dan komt alles gelijk aan. Elke versterker, maakt niet uit hoe gebouwd, brengt niks en voegt niets toe. Hij versterkt alleen maar. Ik snap niet dat er zoveel idiote fabrikanten zijn die het wiel opnieuw uitvinden. Waarom pakken we niet één versterker met telkens een ander type nummer erop. Want een pm5004 en een ma9s2 zijn immers toch gelijk want ze versterken alleen. Het brengt niet meer dynamiek in een set omdat dynamiek het verschil is tussen zachte en luide passage's, een versterker versterkt alleen maar.

In mijn bedrijfswagen zit ook een radio met versterker, met een sts cd met veel dynamiek wordt ik ook uit mijn stoel geblazen want vermogen maakt niets uit. Het gaat om de cd. Dat is de bepaldende factor, logisch.

Dat je misschien thuis iets meer een dynamische set hebt zit tussen je oren en aangezien je altijd het geen tussen je oren mee neemt klinkt het bij een ander net zo als bij je thuis. Dit omdat het hersenspinsels zijn van een bekrompen geest die toevallig het placebo effect ervaart omdat hij net veel geld heeft betaald voor een set ma9's en het eigenlijk een pm5004 is met een andere type aanduiding. Alleen al kijkend naar een aanduiding als pm11s3 klinkt hij al beter als een pm11s2. Het zit hem allemaal in het type plaatje, want met een gelijkrichter, een dbmeter en een switch die in microseconden kan schakelen merk je toch geen verschil,

Succes met de discussie verder,

notworthy   stupid

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

Citaat van: thepioneer op juni 14, 2012, 23:36:43
Wat weer een waardeloze welles niettes spelletje, ik ga me vanaf nu afzijdig houden. Iemand die alleen oude rommel staan heeft en blijkbaar alles technisch kan onderbouwen kan dus blijkbaar de hele audio wereld voor gek verklaren. Dit omdat hij/zij toevallig een mooi meet instrument heeft en daarmee bepaald dat alles wat een ander hoort zwaar onzin is omdat alles hetzelfde is.

Kabels klinken niet want als een kabel zijn werk doet dan komt alles gelijk aan. Elke versterker, maakt niet uit hoe gebouwd, brengt niks en voegt niets toe. Hij versterkt alleen maar. Ik snap niet dat er zoveel idiote fabrikanten zijn die het wiel opnieuw uitvinden. Waarom pakken we niet één versterker met telkens een ander type nummer erop. Want een pm5004 en een ma9s2 zijn immers toch gelijk want ze versterken alleen. Het brengt niet meer dynamiek in een set omdat dynamiek het verschil is tussen zachte en luide passage's, een versterker versterkt alleen maar.

In mijn bedrijfswagen zit ook een radio met versterker, met een sts cd met veel dynamiek wordt ik ook uit mijn stoel geblazen want vermogen maakt niets uit. Het gaat om de cd. Dat is de bepaldende factor, logisch.

Dat je misschien thuis iets meer een dynamische set hebt zit tussen je oren en aangezien je altijd het geen tussen je oren mee neemt klinkt het bij een ander net zo als bij je thuis. Dit omdat het hersenspinsels zijn van een bekrompen geest die toevallig het placebo effect ervaart omdat hij net veel geld heeft betaald voor een set ma9's en het eigenlijk een pm5004 is met een andere type aanduiding. Alleen al kijkend naar een aanduiding als pm11s3 klinkt hij al beter als een pm11s2. Het zit hem allemaal in het type plaatje, want met een gelijkrichter, een dbmeter en een switch die in microseconden kan schakelen merk je toch geen verschil,

Succes met de discussie verder,
stupid HB HB



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Er wordt een hoop vergeten wat wel degelijk grote verschillen brengt.
Gemakshalve wordt dat maar niet aangehaald.

Enfin................
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

vielzweck

Citaat van: joep op juni 15, 2012, 00:01:49

Het is maar net waar je mee luistert met een instrument of met je oren.
Ik geef er de voorkeur om met mijn oren te luisteren.

Er bestaat nog een 3de mogelijkheid namelijk dat je je oren en of meetinstrumenten gebruikt om te genieten.
Dat is net zo  persoonlijk en in essentie niet communiceerbaar als luisteren (in de zin van vergelijken van het gehoorde) Meten met instrumenten daarover kun je wel met de ander over praten (kennis vereist, uiteraard).
Genieten echter is strik persoonlijk. Ervaring (in de zin vanondergaan) ligt buiten de taal. Als iemand er toch over verteld dan is het als of ik naar de vakantiebelevenissen van iemand anders luister maar nooit kan weten wat de ander weet die die vakantie heeft beleefd.
Lees maar er staat niet wat er staat  :wink: (luister maar, je kleurt het toch anders in)

Op dit moment geniet ik van Sun kil Moon:  Admiral Fell Promises (2010) de receiver van dienst is een marantz M.R. 230L een marantz speler cd 57 mkII, marantz 6 imperial speakers .Wat weet de lezer nou van mijn genieten? ach...... wat rest is projectie....... (en voor een enkeling hoogmoed)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

SB_Marantz

Dat is een goede daar Ger.
''Wat weet de lezer van mijn vorm van genieten?''

B.v. met speakers in een bepaalde ruimte kan de één het prachtig vinden en de ander verschrikkelijk.

Daar kan een ieder een eigen oordeel over vellen!
Maar niet over de technische aspecten van een versterker of cd speler.
Zo maar wat roepen gaat zonder onderbouwing te ver.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik heb draadje  ook  even gelezen,  ik  irriteer mij ook  aan  de  uitspraak :  een versterker versterkt sinussen.
Leuk Wilfred,  dan kunnen we  allemaal  een  OPAMP met  potmeter  kopen ter waarde van 5  euro.  Die  versterkt  ook sinussen.

Ik heb geleerd  dat  men  tevreden moet zijn met  zijn spullen.  Ieder  zijn ding; als  mensen het  een beetje te hoog in hun  bol  hebben zitten en vreemde  uitspraken gaan doen.  Reken ze  daar op af  clown1 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op juni 15, 2012, 21:12:07
Ik heb draadje  ook  even gelezen,  ik  irriteer mij ook  aan  de  uitspraak :  een versterker versterkt sinussen.
Leuk Wilfred,  dan kunnen we  allemaal  een  OPAMP met  potmeter  kopen ter waarde van 5  euro.  Die  versterkt  ook sinussen.

Ik heb geleerd  dat  men  tevreden moet zijn met  zijn spullen.  Ieder  zijn ding; als  mensen het  een beetje te hoog in hun  bol  hebben zitten en vreemde  uitspraken gaan doen.  Reken ze  daar op af  clown1
:schater: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op juni 15, 2012, 21:12:07
Ik heb draadje  ook  even gelezen,  ik  irriteer mij ook  aan  de  uitspraak :  een versterker versterkt sinussen.
Leuk Wilfred,  dan kunnen we  allemaal  een  OPAMP met  potmeter  kopen ter waarde van 5  euro.  Die  versterkt  ook sinussen.

Wat weer eens onomstotelijk bewijs is dat je nog steeds niet gegroeid bent ....jammer.
Ik had zeker van jou een wat volwassener antwoordt verwacht maar je kiest de weg van de minste weerstand.

Leg dan maar eens uit wat een versterker meer doet dan alleen sinussen versterken?!  clown1
Daar ga ik geen antwoord op krijgen.

En op de 2e plaats heb ik alles netjes verwoord en uitgelegd.
Iets wat ik bij jou nooit zie.
Alleen maar rotte elco's en 9 mm transistoren vervangen.


Citeer

Ik heb geleerd  dat  men  tevreden moet zijn met  zijn spullen.

Dit is niet relevant en daar heb ik ook nooit commentaar op gegeven.
Citeer
Ieder  zijn ding; als  mensen het  een beetje te hoog in hun  bol  hebben zitten en vreemde  uitspraken gaan doen.  Reken ze  daar op af  clown1

Onduidelijk relaas.
Welke vreemde uitspraken?

Dat een kabel een set ineens een factor 2 beter doet klinken ofzo?

Inderdaad, iedereen moet zelf weten wat hij / zij koopt en wat voor een bedrag daar aan uitgegeven wordt.
Ook daar zeg ik niets over.

Ik leg alleen uit wat ik zeker weet, niets mee en niets minder.
En respectvol.

Het geen jij nu doet is niet respectvol maar gewoon een kant kiezen die lekker makkelijk is.
De kant zonder onderbouwing bedoel ik dus.


Succes ermee.

Ik hou me verder afzijdig van dit soort discussies.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op juni 15, 2012, 21:26:22
Wat weer eens onomstotelijk bewijs is dat je nog steeds niet gegroeid bent ....jammer.
Ik had zeker van jou een wat volwassener antwoordt verwacht maar je kiest de weg van de minste weerstand.

Leg dan maar eens uit wat een versterker meer doet dan alleen sinussen versterken?!  clown1
Daar ga ik geen antwoord op krijgen.

En op de 2e plaats heb ik alles netjes verwoord en uitgelegd.
Iets wat ik bij jou nooit zie.
Alleen maar rotte elco's en 9 mm transistoren vervangen.


Dit is niet relevant en daar heb ik ook nooit commentaar op gegeven.
Onduidelijk relaas.
Welke vreemde uitspraken?

Dat een kabel een set ineens een factor 2 beter doet klinken ofzo?

Inderdaad, iedereen moet zelf weten wat hij / zij koopt en wat voor een bedrag daar aan uitgegeven wordt.
Ook daar zeg ik niets over.

Ik leg alleen uit wat ik zeker weet, niets mee en niets minder.
En respectvol.

Het geen jij nu doet is niet respectvol maar gewoon een kant kiezen die lekker makkelijk is.
De kant zonder onderbouwing bedoel ik dus.


Succes ermee.

Ik hou me verder afzijdig van dit soort discussies.

Wilfred,


Ik ben niet  de  gene  waaraan mensen zich  storen,  en  laat dat  duidelijk zijn alleen hier  al op dit  topic.
Overigens mochten mensen  iets  storend van mij vinden meldt het mij!

Jij en je  sinussen,  een  sinus  staat  stil bij versterking???  of  is muziek  toevallig  en  overweldig  rommel van dansende  sinussen?   Ik denk  het laatste,  de  ene  versterker is  beter met hoogfrequent  de  ander beter in het laagfrequent  en een  goede  versterker is  algeheel  goed met het  bereik.  clown1

En  die  beledigende  uitspraken over mijn leeftijd  hou je  voortaan maar voor je.   :eerie:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 HLP HLP HLP HLP HLP Hohoho, Wilfred. Je mag alles zeggen behalve schelden :nonono: en met modder gooien :nonono:.
Ik mag dan geen mod zijn maar de sfeer op het forum gaat mij ook ter harte, zeer zelfs.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mountainbiker

Ik heb altijd begrepen van de kenners dat dit de mooiste en beste versterker is die ooit is gebouwd door Marantz en zelf een bijnaam heeft heeft in bepaalde kringen namelijk "the animal".Heb het apparaat nooit mogen beluisteren jammer genoeg.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1