Mooiste Marantz versterker ooit?

Gestart door 100%Marantz, juni 07, 2012, 22:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Wie onder jullie heeft de mooiste versterker ooit gemaakt door marantz? Wil foto's zien 8-)
En waarom zou deze de mooiste zijn?

Ben benieuwd

Ik vind de SM 1000 indrukwekkend, maar heb hem niet  :cry:

De SM 11 is ook wel mooi, die heb ik wel  pompom

Ik ben altijd zeer onder de indruk van die grote eindversterkers van Marantz, deze uit de ESOTEC serie van eind jaren 70, begin jaren 80.
marantz, what else?

Marantz 81

Vindt ik het mooiste wat ze gemaakt hebben :yes:


100%Marantz

Daar ga ik al 26 jaar mee akkoord.  :schater:
marantz, what else?

Marantz 81


SB_Marantz

#4
Citaat van: Marantz 81 op juni 07, 2012, 22:49:07
Vindt ik het mooiste wat ze gemaakt hebben :yes:


Je weet dat er patent op die foto zit?  violent1

De mooiste grote eindversterkers vind ik:

Model 500
Model 510(M)
SM 700
SM-800
SM-1000
SM-11  ( hoewel niet van de oude garde is dit best een mooi ding zeker qua uiterlijk.)




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


SB_Marantz

Die staat hier ook ergens.
Mooi vind ik het ding niet maar man o man wat een kwaliteit!!

Voor het mooie model 9's!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

In principe zijn ze allemaal mooi  :angel:

Cornelis1921

Eigenlijk hou ik helemaal niet van marantz :no: en ben bij toeval hier op het forum verzeild geraakt. Sorry hoor, mocht ik op lange marantz-tenen ben gaan staan.  stupid Van boze opzet is geenzins sprake. :evil:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#10
Citaat van: Cornelis1921 op juni 08, 2012, 12:51:03
Eigenlijk hou ik helemaal niet van marantz :no: en ben bij toeval hier op het forum verzeild geraakt. Sorry hoor, mocht ik op lange marantz-tenen ben gaan staan.  stupid Van boze opzet is geenzins sprake. :evil:
Niet houden van betreft: prestaties / kwaliteit / afwerking / specs / uitstraling / ... ?


Echter gaat het mij net zo hoor; zelfs m`n eigen Marantz gear vind ik nou niet echt heel aantrekkelijk betreft looks, wel betreft diens prestaties. En daar is het mij om te doen :yes:. Ik hou persoonlijk meer van een wat old-school, massieve uitstraling, liefst zo sober mogelijk (lees; minimalistisch betreft knopjes/schuifjes etc. ... een clean front).


Steevast ga ik eerst voor de prijs-kwaliteit, daarna komt pas de uitstraling/uiterlijk (dit puur inzake middelen/materialen :wink:).

Cornelis1921

#11
 
Citaat van: xander32 op juni 08, 2012, 12:58:17
Niet houden van betreft: prestaties / kwaliteit / afwerking / specs / uitstraling / ... ?
Het merk an sich spreekt mij helemaal niet aan...:no: Ik lijk misschien een  overkritische zuurpruim :x vandat, maar eigenlijk had ik ook liever een andere hobby gehad... iets met Bobbi Eden® ofzo. :yes: :kwijl:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar



naar deze foto kon ik uren kijken......
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

stupid @Zoldar: type/rugnummer? I.i.g. uit het Philips-tijdperk. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

Citaat van: joep op juni 08, 2012, 12:23:40


Dit trekt mij niet direct aan (uiterlijk), maar heb er nooit naar geluisterd. Is de moeite denk ik. Van wanneer dateerd dit? Wat zijn de prestaties?
marantz, what else?