Set van Pekelvlees

Gestart door pekelvlees, april 27, 2012, 21:37:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: pekelvlees op december 29, 2016, 21:18:12
Klinkt naar mijn gevoel net iets sprankelender,ook voor het eerst dat ik wat duurdere speakerkabels heb.
Hiervoor was het van de rol van een paar € de meter.
Bij mij klinken de huidige speakerkabels alleen iets sprankelender als ik teveel bubbeltjeswijn gedronken heb, maar mijn ervaring vormt dan geen solide criterium. :-o
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Als jij het zelf beter vindt klinken, is het een mooie upgrade, ongeacht wat anderen er van vinden.
In mijn set tref je geen standaard kabels meer aan en dat is omdat ik verschillen hoor; bij de ene nuances (ls kabel/digicoax) en bij andere aanzienlijke (netkabel/ic/netwerkkabel).

Hoor je geen verschil; dan zou ik er verder ook geen geld meer aan uit geven.

Citaat van: pekelvlees op december 29, 2016, 21:18:12
Klinkt naar mijn gevoel net iets sprankelender,ook voor het eerst dat ik wat duurdere speakerkabels heb.
Hiervoor was het van de rol van een paar € de meter.

Brutus

Ja maar dan moet je weer veel geld aan bubbeltjes wijn uitgeven (in het geval van Cor) :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pekelvlees

Kon het toch niet laten  pompom
Mooie bijpassende stands.....
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

jowa

Nice, ziet er strak uit zo :yes:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NB

Mooi. Staat strak. Ik krijg er inspiratie van.
Ik ga ook monitors op stands in gedachten houden bij mijn toekomstige luidspreker verandering.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

En, hoe klinkt het geheel nu? Helemaal naar jouw wens?


Citaat van: pekelvlees op december 31, 2016, 11:11:12
Kon het toch niet laten  pompom
Mooie bijpassende stands.....



In veel ruimtes doen een stel monitoren veel goeds t.o.v. zuilspeakers. In het algemeen heeft men de neiging om (veel) te grote speakers te kopen t.o.v. de luisterruimte. Groter is in dat geval zeker niet beter 8-).


Citaat van: Nb op december 31, 2016, 11:27:15
Mooi. Staat strak. Ik krijg er inspiratie van.
Ik ga ook monitors op stands in gedachten houden bij mijn toekomstige luidspreker verandering.

pekelvlees

Ben er heel erg blij mee,klinkt super !
Kan natuurlijk altijd beter,maar geniet eigenlijk na jaren weer echt van muziek.
Kreeg het gewoon nooit goed de afgelopen 20 jaar,sinds ik meerkanaals versterkers had.
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

pekelvlees

Ook weer een upgrade  pompom
Was niet echt tevreden ook het platenspeler geluid,dus een aantal weken geleden een nieuw Phono versterker en een ander naald....Van Orotofon 2m Red naar 2m Blue.

Wat een verschil  HB
Het blikkerige geluid is weg en er zit veel meer dynamiek in het geluid...
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

xander32



Fraai :yes:. De set is nu geheel naar jouw smaak, je hebt geen wensen meer?

Vinyl_Fuchs

Goed bezig. Blijft toch een mooie design dt en nu nog meer plezier met plaatjes draaien.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Brutus

Ziet er goed uit hoor  :yes:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Samro

Citaat van: pekelvlees op juni 06, 2017, 21:04:49
Ook weer een upgrade  pompom
Was niet echt tevreden ook het platenspeler geluid,dus een aantal weken geleden een nieuw Phono versterker en een ander naald....Van Orotofon 2m Red naar 2m Blue.

Wat een verschil  HB
Het blikkerige geluid is weg en er zit veel meer dynamiek in het geluid...
Interessante phono versterker! Geen wonder dat het nu veel beter klinkt. Ik heb ook een losse phono bij de PM8005, want met de ingebouwde klonk het bij mij ook niet goed. Aparte leuke draaitafel ook  :-o