Marantz Pm7000 reparatie.

Gestart door HAL9000, februari 29, 2012, 23:39:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb ook een marantz  Pm7000 op de  tafel  gehad.  Probleem is dat deze  heel  hard  gaat kraken en doen op de speakers. Duidelijk dat  een of  meerdere  transistoren zijn overleden.  Bij deze modellen moet je ook de nodige  bindingen vertinnen om alles weer goed  te  krijgen.

Heb bij de  eindverserker de elko's  vervangen. kleine  signaal transistoren en 4 To220's zwaardere.
Allemaal verkleurd  naar bruin ipv  zwart.  Veel print bindingen los.  :|


Eindversterker oud.

verkleurd print.

voorversterker in service, de voeding ook overigens.



alles nieuw.

oude  onderdelen.


Klinkt goed,  is  het  oude  ontwerp van de Pm 68 78 (staat zelfs  op het  print).  Deze versterkers  hebben  beter  print materiaal,  maar  toch  service  nodig, net zoals  de Pm80(xx).   
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: Mooi werk HAL, weet ik ook enigzins waar ik aan toe ben als mijn pm7200 (opvolger van de pm7000) bij jou ter revisie (service) gaat.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Zal ook wel  nodig  zijn inderdaad  :-P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op maart 01, 2012, 10:26:25
Zal ook wel  nodig  zijn inderdaad  :-P
HAL, je hebt e-mail van mij daarover.  Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Lion of Judah

Is deze erg anders kwa opbouw dan de PM6010 serie Jon? lijkt wel zo
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

HAL9000

Ik heb er  weer  een op de  tafel gehad,  Ik ken ze nu gelukkig uit mijn hoofd  dus  de reparatie  ging  snel.
Had  een  krakend  kanaal, veel  tin bindingen die los  zaten en uiteraard  verdroogde  ELNA's

Alles  geopend.


Eindversterker oud en verbrand.


voeding en  voorversterker oud.


Waar is alles.


Voeding en voorversterker  gereviseerd en vertint. 



Eindversterker helemaal vertind, voorzien van nieuwe  elko's  en klein signaal torren. DC en bias  afgesteld


Oude  componenten.  Gemiddeld  voor  een Pm7000.  Pm8000 en  Pm7200 hebben meer.


Alles  fris  en nieuw.  Klinkt  super  als  je  Uriah Heep speelt   :-P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

StevieFCU

Te gek man, erg blij mee en top dat het zo snel gelukt is!

HAL9000

Citaat van: StevieFCU op mei 18, 2013, 18:47:13
Te gek man, erg blij mee en top dat het zo snel gelukt is!

Ik ben denk ik een  marantz-o-bot  Zit  heel  de  dag  als  een  monotone  machine  die  maranzies  te  fixen.    HLP
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 Jon, notworthy Uriah Heep Heep Hooray!!!  hello hello hello
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

StevieFCU

Citaat van: HAL9000 op mei 18, 2013, 19:09:00
Ik ben denk ik een  marantz-o-bot  Zit  heel  de  dag  als  een  monotone  machine  die  maranzies  te  fixen.    HLP

Ik ben echt blij, deze week weer volop muziek  HB

RoGEK

Mooi te zien dat er nog gewoon PM68 op de printen staat :D
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

SB_Marantz

Yep, die pcb's moesten nog op.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ab

Citaat van: HAL9000 op februari 29, 2012, 23:39:01
Ik heb ook een marantz  Pm7000 op de  tafel  gehad.  Probleem is dat deze  heel  hard  gaat kraken en doen op de speakers. Duidelijk dat  een of  meerdere  transistoren zijn overleden.  Bij deze modellen moet je ook de nodige  bindingen vertinnen om alles weer goed  te  krijgen.

Heb bij de  eindverserker de elko's  vervangen. kleine  signaal transistoren en 4 To220's zwaardere.
Allemaal verkleurd  naar bruin ipv  zwart.  Veel print bindingen los.  :|


Eindversterker oud.

verkleurd print.

voorversterker in service, de voeding ook overigens.



alles nieuw.

oude  onderdelen.


Klinkt goed,  is  het  oude  ontwerp van de Pm 68 78 (staat zelfs  op het  print).  Deze versterkers  hebben  beter  print materiaal,  maar  toch  service  nodig, net zoals  de Pm80(xx).

Ik heb nu ook dit probleem met krakende luidsprekers.
Wordt de PM 7000 nog gerepareerd ?
Wat zouden de kosten zijn ?
Groet,
Ab