Audioquest fabels

Gestart door Perfect_audio, februari 28, 2012, 09:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: Marco op april 22, 2012, 20:58:44
Normaliter steek je 1 interconnect van bijvoorbeeld cd speler in je versterker ,meerdere touwtjes aan elkaar vastknopen haalt weinig uit  :-)

Ik ben de weg even kwijt Marco. HLP

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

Citaat van: Whisper.nl op april 22, 2012, 21:01:21
Ik ben de weg even kwijt Marco. HLP

Groet Whisper

Sorry! ,ik was nog bezig met de rekensom
Citeer10x 0,1 = 1
frusty
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

ik heb het gevoel dat een fatsoenlijke merk kabel mij een beter gevoel geeft dan een dropveter en dan hoeft het geen kabel van 500 euro te zijn maar vanaf 50 t/m 200 euro heb ik het idee dat ik een vorm van eventuele brakke verbindingen uitsluit


Dat hebben ook veel mensen met stroom om dingen uit te sluiten en dat mag vind ik als je denkt daardoor een verbetering te hebben


Mijn motto blijft wel dat het met een dropveter en 2 mm speakerkabel ook al perfect moet zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Ik heb je door John  :-D ,zelf heb ik het gevoel om met een goed afgeschermde kabel van de lokale kabelboer en een paar degelijke Neutrik pluggen + wat soldeerkunstjes een hemelse kabel in huis gehaald te hebben die zich kan meten met kabels van 10000,-  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

tja die pluggen. zal me wat. ik blijf niet aan de gang.

maar dat kabels gehoormatige verschillen opleveren (en soms zelfs meetbare!) dat is wel duidelijk.

dit heeft echter maar weinig met merk A of budget te maken. Ik heb net zo vaak peperdure (audioquest) kabels hier gehad die ik niet uit elkaar kon houden van gewoon LS van de rol.

maar met een beetje experimenteren haal je er leuke kabels uit die net dat beetje meer openheid, of bas of soundstage geven. of je daar weer een arm en been voor wilt uitgeven is aan de lezer.

vandaag wilde ik 5 m hdmi kopen, merkloos. 60 euro zegt die snotaap. ik zeg laat maar. zo werkt dan ook.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op april 22, 2012, 23:24:56


vandaag wilde ik 5 m hdmi kopen, merkloos. 60 euro zegt die snotaap. ik zeg laat maar. zo werkt dan ook.

Voor dat geld kan ik ook een VDH hdmi kabel van 5 mtr aan je verkopen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Speeddemon

Citaat van: Marco op april 23, 2012, 00:54:32
Voor dat geld kan ik ook een VDH hdmi kabel van 5 mtr aan je verkopen  :-D
Over HDMI kabels gesproken, ondersteunen die nou allemaal ethernet, 3D, ARC etc. of zitten daar ook nog verschillen tussen?
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W + BK XXLS400 DF sub

'78 all-Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1090 Stereo Amp + CD6002 ('09)

Whisper.nl

Citaat van: Speeddemon op augustus 10, 2012, 15:08:03
Over HDMI kabels gesproken, ondersteunen die nou allemaal ethernet, 3D, ARC etc. of zitten daar ook nog verschillen tussen?

Hoi Speeddemon,

Mag ik je vragen in het juiste topic te posten.

Zo wordt het er niet overzichterlijker van.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Was er nog sprake van overzicht in dit topic ?  :evil:

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op augustus 10, 2012, 21:18:49
Was er nog sprake van overzicht in dit topic ?  :evil:

Yep.

Gr Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

nu wel weer


fabels kunnen ook mooi en intrigerend zijn  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 stupid Some audiologics are just beyond believe.  :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 01, 2013, 02:01:47
stupid Some audiologics are just beyond believe.  :-D

Ja maar soms als je in gesprek bent of zoals ik was met kabelboeren kom je in een soort tunnelvisie wat helemaal niet erg is en als het verhaal goed onderbouwd en overtuigend is gewoon kopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

wat is het nut ervan om weer oude koeien uit de sloot te halen  :roll:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op oktober 06, 2013, 21:45:59
wat is het nut ervan om weer oude koeien uit de sloot te halen  :roll:

Vroeg ik me ook af van je vraag  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.