Audioquest fabels

Gestart door Perfect_audio, februari 28, 2012, 09:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op maart 28, 2012, 22:39:04
voor jouw

Yep.

DE goude oortjes waarschijnlijk.  :schater:

Pas nog bij de KNO geweest. HB

Zag er weer prima uit. pompom

Groetjes Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op maart 29, 2012, 20:07:29
Yep.

DE goude oortjes waarschijnlijk.  :schater:

Pas nog bij de KNO geweest. HB

Zag er weer prima uit. pompom

Groetjes Whisper  byebye

balen voor je beurs  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

Citaat van: Perfect_audio op februari 28, 2012, 09:53:43

En verderop: Quote Aan een ander werkstation worden pluggen aan een kabel gelast: koudgelast wel te verstaan. De pluggen worden met een speciaal ontwikkelde machine zonder verhitting aan de kabel geklonken, waardoor een perfecte verbinding ontstaat. De verschillende soorten metaal komen door dit proces zo dicht tegen elkaar te liggen dat ze als het ware op moleculair niveau versmelten, wat veel minder problemen oplevert met de overgang van elektronen van het ene metaal naar het andere.

Het staat er zo mooi dat je het (als leek) bijna gaat geloven.
Dit soort verhalen vervuilt het begrip 'audiofiel''. Verder in het artikel is nog een test met ipod en kabel. Je kunt de uitkomst wel raden.

Daal terug met je hoofd uit de wolken en de voeten weer op de grond.

ron

Kouddruklassen is een prima methode om twee verschillende materialen goed met elkaar te verbinden. Ongeacht wat je er audiofiel van vindt, het is zeker zo dat door middel van kouddruklassen de atomen zo dicht op elkaar komen te liggen dat ze elkaar gaan aantrekken en kristalroosters vormen. Dat elektronen daarom een lagere overgangsweerstand ervaren dan bij soldeer kan ik me wat bij voorstellen.
Dus om zijn hele verhaal bij voorbaat naar het rijk der fabelen te verbannen vind ik niet correct zonder eerst zelf e.e.a. ervaren te hebben op klank gebied.

thepioneer

Groot gelijk hoor. Ven het helemaal met het bovenstaande eens.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TurboMarco

Ik ben het er niet mee eens op het moment dat iemand daar meent dat het een klankmatig verschil oplevert  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

ga ik er tussen in zitten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

 :schater:

Er tussen zitten? Op de sweetspot zeker...

Slashhead

Citaat van: Marco op april 22, 2012, 17:51:27
Ik ben het er niet mee eens op het moment dat iemand daar meent dat het een klankmatig verschil oplevert  :-)

Ik denk dat je het kunt zien als een van de optimalisaties om tot een betere interlink te komen. Als enkele oplossing is het misschien klankmatig verwaarloosbaar, maar alle optimalisaties bij elkaar kunnen het verschil maken.
10x 0,1 = 1 en niet 0....

TurboMarco

De som die jij voorstelt is niet van dien aard zoals ik die ik op school heb meegekregen ,dus ik pas daarvoor .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

thepioneer

Ik vraag me ook af in hoeverre het hoorbaar is. Toch zal het toch technisch goed onderbouwd zijn. Het probleem met kabels is dat je er weinig over kunt zeggen en dat er niet echt nieuwe ontwikkelingen zijn zoals bij apparatuur.

Verschil in kabels dat is er, en soms ook echt enorm, daar ben ik van overtuigd. Maar ik betwijfel of ik verschil hoor in de verschillende manieren van vastmaken aan de plug of de pluggen zelf dat betwijfel ik. Voor mijn gevoel wil ik aan een mooie kabel een mooie plug hebben. Echt getest met verschillende pluggen heb ik niet en gaat mij ook een beetje ver.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Whisper.nl

Citaat van: Marco op april 22, 2012, 19:47:34
De som die jij voorstelt is niet van dien aard zoals ik die ik op school heb meegekregen ,dus ik pas daarvoor .

Graag wil ik je het volgende voorbeeld aandragen.
Bij de achterzijde van een speaker. Zit een dubbele aansluiting.
Meestal met een koper plaatje ertussen.

De meesten zullen je de tip geven.
"haal het plaatje ertussen uit en strip je ls snoer zodat ie beide overbrugt."
Krijg je een beter contact en een beter geluid.

Gezien de omschrijving kan ik me voorstellen dat de genoemde optie -Kouddruklassen -  die wordt aangegeven in het verlengde hiervan ligt. Beter contact maken met .??

Tevens zoals aangegeven dat je bij audio aansluitingen - drivers - beter zilversoldeer kunt gebruiken

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

De Red Book norm voor CD spelers is 2.1V eff voor 0dB fs ,dus ik denk dat die voltjes zich weing aantrekken van links of rechtsom gedraaide draadjes al dan niet van nat of droog gemonteerde connectors  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Whisper.nl

Citaat van: Marco op april 22, 2012, 20:07:43
De Red Book norm voor CD spelers is 2.1V eff voor 0dB fs ,dus ik denk dat die voltjes zich weing aantrekken van links of rechtsom gedraaide draadjes al dan niet van nat of droog gemonteerde connectors  :-D

Ik sluit me daar bij aan Marco.

Een enkele "verbetering"  in de aansluiting van de interlink zal geen stormachtige verbetering/verschil laten horen.

Echter i.m.h.o. blijft het een optelsom van de keten die een fraai resultaat oplevert.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

Normaliter steek je 1 interconnect van bijvoorbeeld cd speler in je versterker ,meerdere touwtjes aan elkaar vastknopen haalt weinig uit  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)