Audioquest fabels

Gestart door Perfect_audio, februari 28, 2012, 09:53:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Perfect_audio

Enige tijd geleden sprak ik op een beurs een audioquestverkoper, hij geloofde in zijn eigen fantasieën.
Nu staat er op hifi.nl ( http://www.hifi.nl/artikel/6469/AudioQuest,-Irvine-CA-AudioQuest,-Irvine-CA.html ) over audioquest en daar wordt het nog erger:
Quote: Joe Harley, een man die zijn sporen in de audio-industrie ruimschoots verdiend heeft, beluistert de kabel en bepaalt op het gehoor de juiste richting van de kabel. Die richting wordt op de spoel aangegeven, zodat de fabrikant de juiste signaalrichting op de kabel kan drukken.

Knap hoor! Dat geeft een heel andere kijk op de elektriciteitsleer.

En verderop: Quote Aan een ander werkstation worden pluggen aan een kabel gelast: koudgelast wel te verstaan. De pluggen worden met een speciaal ontwikkelde machine zonder verhitting aan de kabel geklonken, waardoor een perfecte verbinding ontstaat. De verschillende soorten metaal komen door dit proces zo dicht tegen elkaar te liggen dat ze als het ware op moleculair niveau versmelten, wat veel minder problemen oplevert met de overgang van elektronen van het ene metaal naar het andere.

Het staat er zo mooi dat je het (als leek) bijna gaat geloven.
Dit soort verhalen vervuilt het begrip 'audiofiel''. Verder in het artikel is nog een test met ipod en kabel. Je kunt de uitkomst wel raden.

Daal terug met je hoofd uit de wolken en de voeten weer op de grond.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

#1
Voor jouw een fabel voor andere niet zo zal het altijd blijven in de "audiofiele" wereld

believe it or not  :wink:





Vind de nieuwe techniek wel briljant  hello maar als ik een interlink uit 1990 pak een Monster 250 en bekijk ziet de verbinding er nog top uit en doet hij gewoon zijn werk

Wat zullen al die mooie sets in het verleden slecht geklonken hebben maar gelukkig hebben we tegenwoordig kabels met een nieuwe verbindings techniek of Audyssey


Heel goed gezegd Ron even terug naar aarde




Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citeeroe Harley, een man die zijn sporen in de audio-industrie ruimschoots verdiend heeft, beluistert de kabel en bepaalt op het gehoor de juiste richting van de kabel. Die richting wordt op de spoel aangegeven, zodat de fabrikant de juiste signaalrichting op de kabel kan drukken
:schater:

Dit schiet mij meteen te binnen  :-D

http://youtu.be/YaB66KFLECU
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

En het mooie is dit soort dingen komen nooit in Kassa of Radar omdat een groot gedeelte 33% er wel winst in hoort

33% niet 33% nooit en 1% Marvin is dronken  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zweef

Citaat van: John Wx op maart 28, 2012, 13:51:21
En het mooie is dit soort dingen komen nooit in Kassa of Radar omdat een groot gedeelte 33% er wel winst in hoort

33% niet 33% nooit en 1% Marvin is dronken  :-P
Laat die jongen nou met rust, hij heeft het al zo zwaar

Met al die drank  :angel:
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

JohnWx

Citaat van: Zweef op maart 28, 2012, 14:02:13
Laat die jongen nou met rust, hij heeft het al zo zwaar

Met al die drank  :angel:

kinderen en dronken mensen vertellen altijd de waarheid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

dan ben ik een waarzegger!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 28, 2012, 15:23:17
dan ben ik een waarzegger!


ik wist al waarom jij dingen waarnam die er niet waren  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zweef

Citaat van: Zoldar op maart 28, 2012, 15:23:17
dan ben ik een waarzegger!
Hmmm, meer een dronkenlap...

:evil:
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Weer lekker off topic allemaal.

En ja het is wel degelijk hoorbaar wanneer het speakersnoer / ic  de verkeerde kant op is aangesloten.

Proef ondervindelijk met een aantal snoeren meegemaakt.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op maart 28, 2012, 22:30:53
Weer lekker off topic allemaal.

En ja het is wel degelijk hoorbaar wanneer het speakersnoer / ic  de verkeerde kant op is aangesloten.

Proef ondervindelijk met een aantal snoeren meegemaakt.

Groet Whisper

voor jouw
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Ik dacht dat signaal richting toch om hele andere redenen op de kabel staat  clown1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op maart 29, 2012, 07:34:36
Ik dacht dat signaal richting toch om hele andere redenen op de kabel staat  clown1

om de foutieve of niet wel willende stroompjes de juiste kant op te krijgen  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.