Onopgemerkte juweeltjes van albums

Gestart door pameijer, februari 13, 2012, 10:49:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Iedereen kent wel een paar van die albums waar bijna niemand van gehoord heeft. Je wilt het liefst iedereen laten horen wat een verborgen juweeltje je in je platenkast hebt staan, spread the news! En daar is dus dit topic voor  8-) . Ik trap zelf af:

Vorig jaar heb ik John Grant - Queen of Denmark gekocht na een review op internet plus het feit dat het volgens Mojo het beste album van 2010 was (zie ook deze lijst)  én hem binnen no-time de maximale 5x op Spotify beluisterd te hebben  (Spotify link <-- klikkerdeklik). Mensenkinderen wat een schitterend album, in samenwerking trouwens met Midlake! In Nederland heb ik er niets van gehoord op de radio of andere media. Dusss, luister en geniet!

Mooi citaat:
I wanted to change the world
But I could not even change my underwear

:schater:  :schater:



En een liedje van het album:


http://www.youtube.com/watch?v=-4U2W6_KGZ0


Graag hoor ik van jullie verborgen juweeltjes!


Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

schieper

Wellicht voor sommigen van jullie al lang en breed bekend maar voor mij waren onderstaande titels echte muzikale verassingen.

- Don't give up on me van Solomon Burke. Per toeval gekocht. Maar wat een mooie CD

- Bo Kaspers Orkester - I centrum. Ook per toeval in mijn mandje beland. 

- Deus. Bekend van Suds en Soda maar ik verbaas me iedere keer weer over de muzikaliteit van hun CD "In a bar under the sea"

- AC/DC de singel BIG BALLS :-) En in dezelfde categorie: the witch is dead van Klaus Nomi

p.s. leuk toppic
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

mountainbiker

2 Albums van Los Planetas.Indie rock muziek uit Grenada met invloeden uit de Flamengo.
Een album van de hardrockband Lagartija Nick in samenwerking met flamengozanger Enrique Morente ook uit Grenada.
Church with no Magic van Pvt.
En zo heb ik nog wel een lijstje met enkele tientalen knettergoede artiesten/bands van over de hele wereld waar in de Nederlandse media nooit geen aandacht word besteed en die geen hond kent.Zelfs niet bij de zogenaamde alternatieve media.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

wiemelen

#3
Zoals velen onder jullie heb ik wel een heel aantal CD's thuis die nooit op forums zoals deze besproken worden  :-)
Volgens mij wordt er te weinig aandacht besteed aan o.a. volgende artisten :

- Paul Lovatt Cooper : o.a. zijn CD Walking with Heroes (betere brassband muziek en bestseller in UK)
- Bettye Lavette : wel bekend denk ik, maar krijgt wat weinig aandacht
- Pat Metheny : o.a. zijn CD Secret Story
- Snakes in Exile : Belgische groep met Ierse Folk. Hebben enkele zeer goede CD's o.a. Second Skin en hebben een zeer goede life act
- Gabriel Vallone : o.a. zijn cd En Vivo ... Heb hem ontdekt in Parc Guell in Barcelona. Zat daar met zijn gitaar een dijk van een stem  :-)  Heb toen zeker een half uur geluisterd en ter plekke ook zijn cd gekocht. Nooit spijt van gehad.

Even ter aanmoediging : Dit is een topic waar iedereen op zou moeten reageren. Ik heb de voorbije jaren al vaker voor mij onbekende namen zien voorbij komen die soms / soms niet ook in mijn CD collectie zijn terechtgekomen. Maar onbekend is onbemind, dus posten maar  :lol:
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

frboe

Ik heb er verschillende als songs
Patrice "Sunshine", zijn we op getrouwd
Cantate Domini "Maria Wiegenlied" is bij sommige goed gekend (klassiek)
Frank Braley: Richard Straus Klavierstûcke (klassiek)
Goed gekend maar toch heel mooi Sade cd love de luxe
Sarah McLacthan cd Surfacing
Loreena Mc Kennitt oa cd the visit en the book of secrets
Sophie Zelmani ik heb er twee CD's van oa "tell me you are joking"
Dulce Pontes cd Lagrimas
Rabih Abou-Khalil cd Tarab, heel mooi en vraagt heel veel van je stereo
The bony king of nowhere cd alas my love
Cheryl Wheeler "Mrs Pinocci's Guitar

en zo kunnen we nog even doorgaan  :-)
Marantz PM16

Lars86



Woody & Paul - Heroes & Zeros (Blues Rock/Folk)

uit een recensie:

Woody & Paul ademen niets anders dan puur vakmanschap. Met deze schitterende schijf leggen ze de lat (nogmaals, want ze deden dat al eerder) behoorlijk hoog en onderstrepen ze opnieuw dat er uit Nederland meer dan genoeg moois komt. Hollandse helden. Als je maar goed onder de radar zoekt. Deze modern-klassieke plaat, beste lezer, past uitstekend tussen al je overzeese kwaliteitsplaten. En die prachtsingle, 'The Joker, Baby' verdient het op z'n minst om een dikke hit te worden.



Red Devils - King King (Blues Rock)

Helaas niet alleen het debuut, maar ook het laatste album van deze geweldige blues Band.

In July 1992 and a review in USA Today called it "the year's most electrifying live album, a stunning debut".[



Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer (Folk pop)

Het album is gevuld met fantastische songs, met als uitblinkers het prachtig melancholieke en toch vrolijke Motorman And Owls, tweeluik Hypnotized I en II en afsluiter Killer Lake, dat een verdwaalde Calexico-song lijkt, compleet met zacht wenende strijkers en spookachtige percussie.



I Am Oak - Oasem  (Elektronische Singer Songwriter (ofzo iets haha)

Geen van de nummers valt een toon verkeerd of verzwakt de aandacht. Met Oasem kruipt I Am Oak twaalf keer onder de huid om er enkel in de vorm van kippenvel weer uit te komen. Muziek waarvoor de repeatknop op de cd-speler is uitgevonden.



Claw Boys Claw - Pajama Day (Ouwe lullen garage punk :P)

Pajama Day kan moeiteloos mee met het oude werk en is niet alleen spek naar de bek van fans van het eerste uur, maar ook een verdomd lekkere traktatie voor de mensen die het zonder nostalgie moeten doen. Sterker nog, zonder nostalgie is Pajama Day eigenlijk leuker. Want dan is de bewondering, voor een band die het flikt om twee decennia na haar gloriedagen opnieuw met zulke spannende muziek op de proppen te komen, alleen maar groter. Een vos verleert zijn streken niet en valse ouwe katers worden er alleen maar beter op.

Zo dat was wat zo snel in me op kwam :) Misschien niet allemaal heel onbekend, maar hopelijk is er 1 iemand die er iets uitpikt en van kan genieten dan hebben het doel van de post weer gehaald!

mountainbiker

Nog maar een keer een bijdrage van mij met logo's van albums en met clips!!!

Havalina een Spaanse band uit Madrid.
El Columpio Del assesino uit pamplona
The Young gods uit Zwitserland.
Serena Manneesh uit Oslo


http://youtu.be/EpcFX11ADjA

http://youtu.be/vIP9FnPUpHk

http://youtu.be/FVwZ98vX7Kg

http://youtu.be/RT_uwSI01Hc
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

HV

 Bap Kennedy - The Sailors Revenche. Staat ook op spotify, dus je kan keuren voor het kopen.

schieper

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Whisper.nl

Vind ik nog steeds de mooiste van Medwijn Goodall.

Bonsai Garden in zijn periode uit Japan als Midori.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Miles Davis c.s.: Walkin'/Workin'/Relaxin'/Steamin'/Cookin'. Vijf legendarische vijftigeren jaren albums van jazz' grootste vernieuwer en bandleider totnutoe. Vijf albums, die zowel los als in diverse sets verkrijgbaar zijn totenmet in de luxe Rudy van Gelder-remasters toe.
Cookin' is onderweg naar mijn postbox, de rest heb reeds, zowel nieuw als tweedehands. Voor prikkie gekocht in diverse winkels. Van Pieter van Ulden tot Mediamarkt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op maart 07, 2012, 10:52:36
:-) :-) :-) :-) :-)
Miles Davis c.s.: Walkin'/Workin'/Relaxin'/Steamin'/Cookin'. Vijf legendarische vijftigeren jaren albums van jazz' grootste vernieuwer en bandleider totnutoe. Vijf albums, die zowel los als in diverse sets verkrijgbaar zijn totenmet in de luxe Rudy van Gelder-remasters toe.
Cookin' is onderweg naar mijn postbox, de rest heb reeds, zowel nieuw als tweedehands. Voor prikkie gekocht in diverse winkels. Van Pieter van Ulden tot Mediamarkt.
Miles Davis? Bitches Brew en On the Corner zijn mijn favorieten.Dat jaren vijftig spul vind ik niet zoveel aan maar die Fusion periode is ok.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Supermodified van Amon Tobin uit 2000.Zijn hele ouvre mag er trouwens zijn!!!

http://youtu.be/p07GxPjLllY
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: Cornelis1921 op maart 07, 2012, 10:52:36
:-) :-) :-) :-) :-)
Miles Davis c.s.: Walkin'/Workin'/Relaxin'/Steamin'/Cookin'. Vijf legendarische vijftigeren jaren albums van jazz' grootste vernieuwer en bandleider totnutoe. Vijf albums, die zowel los als in diverse sets verkrijgbaar zijn totenmet in de luxe Rudy van Gelder-remasters toe.
Cookin' is onderweg naar mijn postbox, de rest heb reeds, zowel nieuw als tweedehands. Voor prikkie gekocht in diverse winkels. Van Pieter van Ulden tot Mediamarkt.
Als je van Miles davis houd vind je dit ook wel leuk.Uit Finland Jimi Tenor!!

http://youtu.be/r4fC5Woys2Q
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

WimPeu

Tröckener Kecks - Meer Niet!

Weergaloos live afscheid dubbel CD van NL beste R&R band ooit... Ontroerend mooi.
Luister maar eens naar het prachtige kippenvel nummer ' Paradijs' de humor van ( ga er maaar even vooor zitten) 'Zou Je Niettegenstaande de Recente Gebeurtenissen Toch Nog een Verblijf op Amoureus Gebied in Overweging Willen Nemen Alsjeblieft' en 'Ik Denk Nooit Meer aan Jou' maar zeker ook het rockende Nu of Nooit. Beter dan dat wordt het niet meer... notworthy

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES