Waarom klinkt een plaat beter dan een CD?

Gestart door schieper, februari 08, 2012, 17:18:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Marktwerking, misschien dat er dan wat vaker echt goeie bandjes doorbreken ipv Justin Beaver.... :-D

Cornelis1921

Citaat van: marvin op november 27, 2012, 01:29:04
Marktwerking, misschien dat er dan wat vaker echt goeie bandjes doorbreken ipv Justin Beaver.... :-D
Het succes van zo'n Justin Beaver is juist te wijten diezelfde marktwerking. :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Slecht voorbeeld misschien, maar ik moest zo lachen om de naam 'Beaver' ipv Beeber...  :-P

mountainbiker

Citaat van: Maus op november 26, 2012, 23:41:10
Leuk bedacht, maar alle instanties op cultureel gebied kampen met bezuinigingen dus dat word ook steeds lastiger.
In 2010 is hier in Hengelo net een nieuw poppodium ( Metropool) neergezet van 9 miljoen euro!! Hoezo bezuinigen?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

Citaat van: marvin op november 27, 2012, 01:29:04
Marktwerking, misschien dat er dan wat vaker echt goeie bandjes doorbreken ipv Justin Beaver.... :-D
Plagiaat is anders ook zeer onmanlijk... ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

#140
Citaat van: mountainbiker op november 26, 2012, 19:20:43
Moeten artiesten maar gaan optreden,merchandise en gadgets verkopen of zich laten sponsoren. Cd's en andere geluidsdragers zijn verworden tot reclamemateriaal om mensen te lokken naar het concert.Dit is de realiteit anno 2012 en de jaren 70,80,90 en 00 zijn nu toch echt voorbij. :yes:

Gezien de grote hoeveelheid die jij download betekent dat dus dat jij dagelijks naar een optreden gaat in je nieuwe "bandmerchandise"?

Het is niet zo dat ik nooit wat download, maar daarnaast koop ik ook nog wel eens wat (sinds Spotify niet meer zo veel als voorheen, maar ook voor Spotify betaal ik netjes iedere maand).
Alleen je uitspraak over reclamemateriaal slaat helemaal nergens op!

*Edit: Wellicht kan dit beter in een ander topic. Aangezien dit over plaat vs cd gaat.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

mountainbiker

Citaat van: Niber op november 27, 2012, 09:58:29
Gezien de grote hoeveelheid die jij download betekent dat dus dat jij dagelijks naar een optreden gaat in je nieuwe "bandmerchandise"?

Het is niet zo dat ik nooit wat download, maar daarnaast koop ik ook nog wel eens wat (sinds Spotify niet meer zo veel als voorheen, maar ook voor Spotify betaal ik netjes iedere maand).
Alleen je uitspraak over reclamemateriaal slaat helemaal nergens op!

*Edit: Wellicht kan dit beter in een ander topic. Aangezien dit over plaat vs cd gaat.
Nee hier doemt namelijk  een ander probleem op. De bands/artiesten waar ik van hou treden niet of nauwelijks op in Nederland.Zelfs de cd's en platen zijn niet of nauwelijks verkrijgbaar.1 keer kwam ik wel een favoriete cd ( onbekende Spaanse band) tegen bij een speciaalzaak.Mocht ik 42 euri voor neerleggen!! :-o
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 27, 2012, 10:36:47
Nee hier doemt namelijk  een ander probleem op. De bands/artiesten waar ik van hou treden niet of nauwelijks op in Nederland.Zelfs de cd's en platen zijn niet of nauwelijks verkrijgbaar.1 keer kwam ik wel een favoriete cd ( onbekende Spaanse band) tegen bij een speciaalzaak.Mocht ik 42 euri voor neerleggen!! :-o

maar dan heb je het niet over alle 13 goed  :-D jij hebt gewoon een dure smaak  :angel:



kleine tip: Suzanne Smit niks voor je gewoon bij de Etos Kruidvat Rukpleister  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: mountainbiker op november 27, 2012, 10:36:47
Nee hier doemt namelijk  een ander probleem op. De bands/artiesten waar ik van hou treden niet of nauwelijks op in Nederland.Zelfs de cd's en platen zijn niet of nauwelijks verkrijgbaar.1 keer kwam ik wel een favoriete cd ( onbekende Spaanse band) tegen bij een speciaalzaak.Mocht ik 42 euri voor neerleggen!! :-o
Moest in 2001 ook al Hfl70,00 neertellen bij Plato voor 'Barnstorm' van Joe Walsh, toen import. Dus zo bijzonder is dat nu ook weer niet als met de inflatie-index erop los laat. Betaal voor zeldzame CDs weleswaar niet graag meer, maar alles heeft zijn prijs. Je kunt het marktmechanisme niet helemaal uitschakelen. Vraag en aanbod bepalen vaak de prijs. Wie meer geld krijgt kan meer kopen, maar dat is een andere discussie.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: mountainbiker op november 27, 2012, 10:36:47
1 keer kwam ik wel een favoriete cd ( onbekende Spaanse band) tegen bij een speciaalzaak.Mocht ik 42 euri voor neerleggen!! :-o
Nu doe je net of de verkoper(ster) een pistool tegen je hoofd zette en je dwong deze te kopen.  :gaap: redface frusty :zzz:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Citaat van: mountainbiker op november 27, 2012, 03:09:09
In 2010 is hier in Hengelo net een nieuw poppodium ( Metropool) neergezet van 9 miljoen euro!! Hoezo bezuinigen?

Hier in Rotterdam gaan diverse dingen dicht.

mountainbiker

Citaat van: Paul op november 27, 2012, 17:02:40
Nu doe je net of de verkoper(ster) een pistool tegen je hoofd zette en je dwong deze te kopen.  :gaap: redface frusty :zzz:
Ik zei ook mocht!! Je denkt toch niet dat ik 42 euro voor een gewone cd (196kbps) ga neerleggen die in Spanje voor 12 euro verkocht wordt!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: Maus op november 27, 2012, 17:27:35
Hier in Rotterdam gaan diverse dingen dicht.
In Rotterdam heb je toch havenbaronnen?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Audiotic

...

Hoe dan ook. Ik had vroeger een hele mooie speler*, die ik in een vlaag van verstandsverbijstering heb weggedaan 10 jaar geleden...
Een Thorends TD160B MkII met SMEIII arm en Kiseki element, zelf gemodificeerd om rustiger te maken. Tja. Heb altijd enorm ervan genoten, en hij speelde op hoger niveau dan mijn CD speler (een Denon). Maar nu zou ik niet meer zo zeker zijn. Kan het jammergenoeg niet 1/1 vergelijken, maar wat ik me herinner is mijn Linn streamer toch echt beter!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Maus

Ik heb nog een TD165 op zolder staan.. De Marantz vind ik mooier ;D.