Waarom klinkt een plaat beter dan een CD?

Gestart door schieper, februari 08, 2012, 17:18:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Nb op augustus 30, 2018, 15:01:29
Ik ben nog steeds heel erg blij, dat ik de opnames nu op cd heb, van lp's waar ik mij altijd groen & geel aan ergerde, vanwege kraakjes enzo.
Altijd op de rustige stukken. Sommige krassen zitten zo in mijn geheugen gegrift, dat als ik het op cd draai, ik me nog steeds schrap zet., maar dan komt ie  niet:-)

Ik heb mijn platenspeler even gelaten voor wat het is en sinds kort cdees aan het luisteren. Simpel.... Zie hierboven.
En dan heb ik ook even een paar SACD ter beschikking.... In mijn oren kan een LP daar echt niet tegen op... Mar dat zal natuurlijk ook aan de speler liggen... Maar toch..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

mountainbiker

Ben momenteel bezig om die vinyl zooi te verlopen via marktplaats. Heb ze ooit in de kast gelegd toen ik hier kwam wonen in 1995 en heb er nooit meer naar omgekeken. Wil volgend jaar verhuizen en heb geen zin om die zooi mee te slepen. Vorige week in 1 koop 8 elpees verkocht van Billy Joel. Dat schiet lekker op.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Marvin

Billie Joël?
Dan heb je in elke hoes zeker 5 euro gestopt, of was er een liefhebber?? [emoji23]

mountainbiker

Citaat van: marvin op augustus 30, 2018, 20:46:12
Billie Joël?
Dan heb je in elke hoes zeker 5 euro gestopt, of was er een liefhebber?? [emoji23]
Een liefhebber.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Rob46

Citaat van: mountainbiker op augustus 30, 2018, 20:30:44
Ben momenteel bezig om die vinyl zooi te verlopen via marktplaats. Heb ze ooit in de kast gelegd toen ik hier kwam wonen in 1995 en heb er nooit meer naar omgekeken. Wil volgend jaar verhuizen en heb geen zin om die zooi mee te slepen. Vorige week in 1 koop 8 elpees verkocht van Billy Joel. Dat schiet lekker op.

Nou nou, beetje respect hoor voor 'het vinyl'  :wink:

211

Zolang je maar geniet....