De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert50

Moet te doen zijn toch.[emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Met een goede inruiler scheelt dat best een stuk... :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

...als we nou een crowd funding starten om Bert op weg te helpen 🤓

Rob46


NB

Citaat van: bert50 op november 13, 2019, 19:38:29
Deze is toch wel erg mooi.
Kijken of ik het spaarvarken nog kan vinden.[emoji106]

Is idd een hele mooie. Succes met zoeken naar het spaarvarken.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

bert50

Dank mannen ga gelijk zoeken .[emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Nostra

Als je die koopt word ik gek [emoji2957]!

Accuphase en audio analogue zijn voor mij toch wel qua klank de beste versterkers die ik al gehoord heb!

Succes met het vetten van het spaarvarken Bert!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Zep

Bert, voor je het spaarvarken kapot slaat, neem alle opties eerst goed door  :yes:
Zie je binnenkort  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... morgen zal ik er wel ff voor gaan zitten, voor een verslag(je), maar ik kan al vast loslaten dat hetgeen er op dit moment staat bij Bert, het beste is wat ik bij hem heb gehoord. De Harbeth monitoren verkies ik bij Bert boven de Focal Sopra monitoren  :yes:

xander32

#639
Zoals al aangegeven had ik voor gisteren een uitnodiging bij Bert staan, samen met Marcel. Daar maak ik steevast graag gebruik van, want Bert ken ik als een super, gemoedelijke gastheer en hij heeft er altijd een bijzondere set staan.

Door omstandigheden was het nu al twee jaar geleden dat ik de laatste keer bij hem was. De vorige keer stonden er de Focal Sopra 2 speakers op een E600 versterker. Een fraaie set, maar ik kan het mij nog goed herinneren, dat ik destijds de Sopra 2 zuilspeakers in Bert zijn ruimte een stap terug vond t.o.v. zijn voorgaande Sopra 1 monitoren. Die monitoren kenden in zijn ruimte zo'n enorme detaillering en een dito spreiding van het geluid.
Indrukwekkend  :yes:

De Sopra 2 gaf duidelijk meer bass druk en ging wellicht wat verder de bass kelder in, echter kwam dat maar heel beperkt tot uiting doordat het in mijn ogen (oren) teveel van het goede was. Meer en groter is in hifiland zeker niet vanzelfsprekend beter.

Na een rit over voornamelijk de A15, waar ik mijn ride ff goed heb kunnen warm stoken, arriveerde ik bij het inmiddels al vertrouwde optrekje van Bert. Daar zat Marcel al te genieten van de muziek. Mijn eerste indruk; dat klinkt heerlijk relaxed, lekker  :yes:

We hebben eerst ff fijn bijgekletst, onder het genot van een bak goede koffie met een heerlijke appelpunt en vervolgens heb ik maar eens bekeken wat Bert er nu heeft staan. De E600 heeft zijn plekje afgestaan aan een E650, maar dat is zeker niet de meest opvallende wijziging in de set. Dat zijn de Harbeth 30.2 40th Anniversary monitoren. Deze zijn betreft de fysiek en afwerking wel heel wat anders dan de eerder genoemde Sopra 2 ls. Zo indrukwekkend de Sopra 2 ls waren betreft diens afmetingen, zo bescheiden zijn de Harbeths. Echter in deze ruimte wat mij betreft precies goed. En ook het design en de afwerking zijn kompleet het tegenovergestelde van de Focals. Maar zeker niet minder!

Daar waar de Sopra's modern vormgegeven speakers waren, met vloeiende vormen en glimmende hoogglans afweking, zijn de Harbeths een veel meer traditioneel ontwerp welke met een werkelijk prachtig fineer zijn afgewerkt. Ik hou er van!

Daarnaast vielen de Isoacoustics dempers onder de ls op en Bert vertelde dat hij tevens zijn bekabeling had gewijzigd en dat hij een nieuwe netwerkswitch in de set had gevoegd. Het aandeel van betreffende tweaks in de geluidskwaliteit kan ik niet beoordelen, maar het totale plaatje klopt en is indrukwekkend onopvallend ...

Deze set staat daadwerkelijk in dienst van de muziek. Beter kan ik het niet verwoorden.
Stuk voor stuk zijn de componenten in de set allemaal zeer hoogwaardig en uitgesproken, maar geen van deze eist enige aandacht op. Het geheel maakt muziek, en hoe!

Om weer even een vergelijking te maken; daar waar de Sopra monitoren hun aandacht opeisten, met een indrukwekkende detaillering en haast onwerkelijke spreiding van het geluid, waardoor je op het puntje van de stoel ging zitten ("wat gebeurt er nu allemaal, wat hoor ik nu allemaal ..."), laat Bert zijn huidige set je ontspannen en tevreden achterover leunen, om te genieten van de muziek. Hier ga ik dan ook verder geen hifi termen meer aan besteden, daar deze m.i. geen van allen recht doen aan hetgeen ik al schreef.


Maar het kan toch niet zo zijn dat Xander helemaal niets heeft aan te merken?

Ondanks alle zeer oprechte lof, is er één aspect van deze set, waarbij ik zelf een wat andere voorkeur heb (=smaak): het hoog is immer zijdezacht, nergens enige grain of venijn. Voor velen vast een groot goed, maar bij sommige muziek vind ik zelf enige venijn in het hoog wel lekker. De gitaren van o.a. Mark Knopfler en van Kurt Cobain en het scherpe koper in diverse tracks, klonken voor mijn smaak ietwat te braaf, te liefjes. Die mogen wat meer metalig klinken, wellicht ietwat scherper. Maar dat is vast en zeker het verschil tussen de softdome tweeter in de Harbeths en de metaldome in mijn Tannoy.

Voor de rest is het een jaloersmakende set, betreffende diens exclusieve componenten, maar vooral toch om de wijze waarop deze muziek maakt.


Bert, dank je voor de leuke dag gisteren, voor jouw gastvrijheid en het korte uitstapje naar Brielle en samen met Marcel voor de gezelligheid en de fijne gesprekken. Tot snel maar weer heren 🤚🏻


Citaat van: xander32 op december 14, 2019, 17:51:24
... morgen zal ik er wel ff voor gaan zitten, voor een verslag(je), maar ik kan al vast loslaten dat hetgeen er op dit moment staat bij Bert, het beste is wat ik bij hem heb gehoord. De Harbeth monitoren verkies ik bij Bert boven de Focal Sopra monitoren  :yes:

NB

Leuk verslag. Mooie set.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

lo

Mooi verslag van weer een erg leuke dag!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bert50

Mooi verslag Robert en inderdaad was weer erg gezellig.
Tot de 28e.[emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

jrm

Zaterdag 14 december begon onstuimig aan de Noord-Hollandse kust, harde wind en felle hagelbuien. Echter deerde dat mij niet, zat lekker droog in de auto op weg naar mijn dochter. Een klusje in haar huis doen en dan door op weg naar Bert.

Het was alweer enige tijd geleden dat ik bij Bert ben geweest, ik ken de weg al uit mijn hoofd, maar oeps oppassen voor de vele flitspalen.... kwam ik vroeger aan bij Bert, omdat de klus bij mijn dochter meezat (hetgeen ik in mijn hoofd had om te doen en wat ik zou kunnen tegenkomen, klopte helemaal). Ik had Bert al op de hoogte gebracht en het was geen probleem.

Bij binnenkomst viel direct de rust op van de Harbeth speakers, hetgeen Robert ook als eerste aangaf. Echter viel mij - naast de vloeiende en in evenwicht klinkende speakers – de 'stage' nog fraaier was dan tijdens mijn vorige bezoek. Bert kwam ondertussen aan met heerlijke koffie en appeltaart van de plaatselijke meesterbakker, ook dat is op een hoog niveau bij Bert!

Bert gaf aan dat hij sinds een week of 2, dempers onder de speakers had en op de vier punten van de Harbeth standaard heeft geplaatst, waardoor inderdaad de 'stage' nog ruimtelijker is geworden.

Met name de diepte vond ik fraaier, in mijn beleving c.q. gevoel benoem ik dat als analoog of in andere woorden als een plaatje met een figuur en als je dat plaatje beweegt je andere figuren ziet oftewel een soort hologram. De breedte was al in orde bij Bert, de Harbeths staan lekker ruim opgesteld in de ruimte en ondanks hun standaard uiterlijk klinken ze zeker niet standaard! Net zoals de vorige keer is de set van Bert één van de mooist klinkende sets die ik heb gehoord en nog voor de geest kan halen.

Door de muziekbibliotheek van Bert, welke gekoppeld zit aan de Aurender, hadden wij een schat aan songtitels tot onze beschikking. Vele nummers trokken aan ons voorbij, afgewisseld uitgezocht door Robert, Bert en mij. Deze topset klinkt met elk muziekgenre gewoon fantastisch en levert zeker geen luister moeheid op.

Ondertussen werd er ook over van alles en nog wat gepraat en de sfeer was zoals een M&G meestal is, gezellig en plotsklaps gaf Bert aan dat hij even wilde gaan lunchen. Dat werd een leuk authentiek restaurant in Brielle, met een prettige sfeer en ja wel, het plaatselijke Scrooge koor, had ook behoefte aan een lunchbreak, en ga in het restaurant 3 kerstliederen ten gehore. Had onze Bert maar mooi geregeld.

Na de lunch nog een paar nieuwe onbekende nummers beluisterd en was het alweer tijd om huiswaarts te gaan. De tijd vliegt altijd voorbij.

Bert bedankt voor de gast vrijheid en samen met Robert voor de gezelligheid, het was weer een geslaagde M&G.

jowa

Mooie verslagen heren. [emoji1360][emoji1360]
Maakt mij ook erg nieuwsgierig naar Bert z'n, maar eerst de mijne in het nieuwe jaar weer optuigen.
Nu nog in onderhandeling met m'n vrouw over een nieuwe tv. 65" lijkt met wel wat. [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro