De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Nice, tenminste nog één van de weinige die hier het "high end" vaandel hooghoudt. Al snap ik de overstap niet geheel.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

Roy niet omdat het moet maar omdat het kan.[emoji85][emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 04, 2020, 21:31:01
Nice, tenminste nog één van de weinige die hier het "high end" vaandel hooghoudt. Al snap ik de overstap niet geheel.
"High end" is ook maar een marketing tool, stelt in de praktijk minder voor dan je mag verwachten, daar een set meer is dan haar "high end" componenten, want ook een intrinsieke afstemming kan een eenvoudige set "high end" doen laten klinken.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Dat snap ik Cor, maar ik zie liever een Porsche dan een Toyota Prius. En dat geldt met andere materiële zaken ook.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

#679
Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 04, 2020, 21:58:05
Dat snap ik Cor, maar ik zie liever een Porsche dan een Toyota Prius. En dat geldt met andere materiële zaken ook.
Ik trouwens eveneens. En ik vind die Prius ook gewoon niet mooi, ook niet qua techniek, en laten wij het over de vormgeving helemaal maar niet hebben. :no: Maar er zijn genoeg "gemiddelde" sets die in mijn oren "high end" klinken, en dan klinken deze sets beter dan een Prius op de weg presteert, want audio met automobielen vergelijken is ook een beetje appels met peren vergelijken, al gebeurt dat hier op het forum wel vaker. Geeft niet, daar de vergelijking in zekere gevallen voor automobielen beslist wel opgaat. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Gefeliciteerd met de aanwinst, audio is personel en daar gaat het om.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bert50

Dank je Paul.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

jrm

Op luister bezoek bij Bert is nooit erg! Ook vandaag weer een uitstekende ontvangst gehad. Wij hadden rond 10:30 uur afgesproken om bij Bert naar zijn nieuwe Dynaudio Confidence 20 in de kleur midnight Blue te gaan beluisteren. Wij zijn Leo en ik. Exact om 10:29 parkeerde 2 auto's voor de deur bij Bert.... Bij binnenkomst vielen de Dynaudio's al op en inderdaad over smaak valt niet te twisten, maar de Dynaudio's zien er prachtig uit! Later vertelde Bert dat de Dynaudio Confidence 20 in de kleur midnight Blue, hun kleur hebben van BMW (Nooit verkeerd).

De Harbeth's zijn 'old skool' qua looks en dat is ook een smaak.

Wij kregen direct een heerlijke glas koffie met de ambachtelijke appeltaart van de bakker, mmm, na een lange rit is dat geen straf. Ondertussen waren wij al druk aan het praten over van alles en nog wat (dat is het leuke van een M&G) en vertelde Bert zijn keuze voor de Dynaudio Confidence 20 in de kleur midnight Blue.

Maar hoe klinkt de Dynaudio Confidence 20 in de kleur midnight Blue?

Tsja, dat zal eenieder zelf beter kunnen ervaren, maar naar mijn mening is de klank net even wat muzikaler dan de Harbeth's. Is het dan ook beter? Ja, naar mijn mening wel. Het laag is duidelijker aanwezig en vooral voelbaar, daarnaast 'passen' de Dynaudio's heel goed in het interieur van Bert.

Diverse soorten muziek beluisterd, waarbij de Dynaudio's geen krimp gaven en alleen maar muziek weergaf die ik prettig in mijn gehoor vind liggen.

Had ik dan ook niet een klein puntje van kritiek?

Ja zeker, ik liet Bert nog even aan het werk om de bank iets (circa 30 cm.) naar voren te zetten en de Dynaudio's vlakker neer te zetten in plaats van lichtjes ingedraaid. Voor mij kwam dat het breedte en dieptebeeld beter tot zijn recht. Echter Bert moet dit nog inregelen voor zichzelf.

Eindconclusie?

Ook met de Dynaudio Confidence 20 in de kleur midnight Blue, heeft Bert weer een fantastische luidspreker aangeschaft die mij zeer kan bekoren. Zijn set staat al op een hoog niveau, maar is tot nog weer beter geworden!

Bert bedankt voor de gastvrijheid en samen met Leo voor de leuke muziektips en vooral de ontspannen en gezellige sfeer.

Cornelis1921

Mooi en helder verslag, Marcel. Wat ik zelf al memoreerde de Dyns hebben meer smoel t.a.v. de Harbeths.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Onze dag van vandaag bij Bert is inmiddels al uitstekend verwoordt door Marcel, eens kijken of ik er nog iets aan toe kan voegen...

Yep, geheel toevallig komen Marcel en ik gelijktijdig aan bij de woonst van Bert. Leuk om elkaar na een wat langere tijd weer life te zien, fijn dat het op dit moment weer kan! Bert zwaait met de bekende lach op zijn gezicht de deur open, ha mannen leuk jullie weer te zien! Wij zijn ook blij jou weer te zien Bert!

Snel naar binnen waar, zoals gebruikelijk. Bert zijn set al zachtjes staat te spelen. Niet op letten Leo, zeg ik tegen me zelf, daar moet je zometeen uitgebreid aandacht aan geven.... Dat valt niet mee kan ik je zeggen, maar eerst moeten we natuurlijk even "bij buurten" over van alles en nog wat en vooral hoe of Bert het proces van afscheid nemen van zijn Harbeths en de aankoop van de Dyn's heeft doorlopen.... een boeiend verhaal in mijn ogen.

Na de koffie en het heerlijke appeltaartje toch de aandacht op de Confidence 20 richten. Wat een mooie speakers in de kleur Midnight Bleu, wat een mooie stands, wat een hoog afwerkingsniveau, wat een mooi plaatje. (ik weet het ik ben bevooroordeeld en kan nog veel meer superlatieven bedenken) Nog geen week uit de transportkist en er wordt een heerlijk stuk muziek neergezet. Als ze iets langer zijn ingespeeld en wat losser worden zal het stereobeeld en de diepte mogelijk nog iets aan definitie winnen, maar jeetje mina wat klinkt het nu al goed. Zoals Marcel al aangaf moet Bert nog wat aandacht geven aan de plaatsing van de C20's en de positie van de bank, maar ik ben zwaar onder de indruk van de weergave uit deze monitors. Helemaal het Dynaudio geluid, de kracht, de kleur, de volheid, de resolutie. Nergens te veel, nergens te weinig, in mijn beeld volledig coherent...... genieten, genieten met hoofdletter G!!

Bert en Marcel, ik heb weer genoten van jullie gezelschap en de gastvrijheid van Bert dank daarvoor!!

Bert, in mijn beeld (maar hé, mijn smaak hè) heb je nu een fantastische set. Niets meer aan doen en heel veel plezierige uurtjes hiermee toegewenst!!

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NB

Leuk geschreven verslagen.  :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jowa

Leuk dit soort M&G  hello
Altijd leuk om dit soort verslagen te lezen.  :yes:

bert50

Marcel en Leo bedankt weer voor de gezellige dag en het leuke verslag .[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls


bert50

Robert ziet er goed uit maar ik hou het voorlopig maar bij de Dynaudio Confidence 20.
Bevallen uitstekend.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls