De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op januari 18, 2012, 21:44:22
Veel plezier morgen  :yes: Als dynaudio liefhebber zou ik die C2 ook wel een keer willen horen

Zelf heb ik nu sinds kort de Focus 220 en leo de contour S3.4  ,vraag me wel niet waf hoe C2,s moeten klinken  :kwijl:

Mijn WAF moet er - C2 -  niks van hebben.

Groet en veel luister plezier gewenst morgen jongens  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Het zijn ook wel flinke jongens met ruim 1.5 meter hoog  :-)

jrm

Citaat van: Marantz 81 op januari 18, 2012, 22:01:59
Het zijn ook wel flinke jongens met ruim 1.5 meter hoog  :-)

Oef, da's hier ook een no go WAF....

Marvin

Ja, het kast volume moet toch ergens gevonden worden.  :-D

lo

Ahum........ inmiddels weer thuis van een bezoekje aan Bert.
Tsja wat zal ik zeggen............
Nu lekker effe nog niets....... ga jullie in spanning houden......... eerst even eten koken........ daarna eten...... en ja daarna.......  :-D

Heel voorzichtig puntje van de bekende sluier........ nee ik doe het niet.... :-P
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Verdorie, net een heel verhaal zitten typen wil ik het sturen zegt ie dat ik moet inloggen. Wat denk je alles weg..... nopompom nopompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

Citaat van: lo op januari 19, 2012, 19:25:10
Verdorie, net een heel verhaal zitten typen wil ik het sturen zegt ie dat ik moet inloggen. Wat denk je alles weg..... nopompom nopompom

Had je je ingelogd laten staan. text getypt en weggelopen  clown1

Na een bepaalde tijd wordt je uitgelogd.  :yes:

En toen en toen  text weg.  HLP

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Dat kan je allemaal instellen mannen, ik word niet uitgelogd namelijk.... :wink:

lo

Ik ook niet, ja na 1200 minuten pas... had wel marantz forum nog een keer geopend om iets op te zoeken en weer afgesloten. Waarschijnlijk zit daar mijn fout. Och ja, moet ik zometeen nog maar eens aanleggen. Is wel jammer want was een heel verhaal inmiddels  pompom Voordat ik straks op verzenden druk eerst even copieren naar een word filetje, raak ik het zeker niet kwijt. :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Wat ik zelf met lange verhalen doe is ze éérst even in een kladblok opschrijven en die tekst dan op het forum plakken.

Marantz 81

Beetje doortypen  :-D ben benieuwd  byebye

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Nou en dan nu het verhaal, hoop ik :-D

Vanochtend rond 11:00u bij Bert aan gekomen. De laatste dagen echt reikhalzend uitgekeken naar vandaag om deze mooie set te gaan bewonderen en natuurlijk te beluisteren.
Hartelijk welkom geheten door Bert. Wat is dat toch met die stereomannen? Je kent elkaar niet, hebt elkaar nooit gezien maar bij binnenkomst en het eerste contact lijkt het wel of je elkaar al jaren kent. Heel erg leuk deze ervaring weer  :yes:

Bij binnen komen van de kamer wordt je aandacht, in ieder geval de mijne, direct getrokken door die werkelijk heel erg mooie speakers. Geen kleine jongens met een hoogte van 1.55mtr maar door het slanke postuur en de afwerking in "high gloss" wit passen ze heel erg mooi in het interieur van Bert. Schitterend:yes: :kwijl:
Midden tussen de speakers aan de ene kant in het stereorack de mij zo bekende accuphase E-450, rechts daarnaast de CD speler DP57. Uiterlijk natuurlijk onmiskenbaar een accuphase met zijn champagne/gouden uiterlijk en robuuste voorkomen. Boven op het rack de logitech squeezebox die de steaming voor zijn rekening neemt. Deze laatste is aangesloten middels een siltech interlink op de "dac30" die als "optionboard" voor de E-450 verkrijgbaar is en bij Bert een plaatsje heeft gevonden in zijn versterker om als dac voor de squeezebox te dienen. Alle componenten zijn onderling overigens ook verbonden met siltech bekabeling, dus zowel de IC's als LS kabels zijn van siltech. Heeeeeeeeel erg mooie spullekes heeft Bert zo naast elkaar staan merk je wel :kwijl:

Zo en dan nu maar eens, onder het genot van een kopje koffie en een lekkere tompouce, wat serieuzer naar de muziek luisteren. Bert had natuurlijk zijn set al warm staan en via de streamert kwam daar al een mooi melodietje uit. Resolutie, transparantie, kracht, balans zijn van die kreten die door mijn hoofd flitsen. Dit wordt een meer dan leuke dag, kan niet anders :-D Diverse nummers via de sqeezebox beluisterd. Klinkt meer dan erg goed moet ik zeggen. Het gemak waarmee Bert eea bedient via zijn tablet.... notworthy notworthy Wat wil je horen Leo, was regelmatig zijn vraag. En jawel hoor je kon het zo gek niet verzinnen of hij had het. Volgens mij zei hij dat hij zo'n 3000 nummers had opgeslagen. Heel erg makkelijk dat stream gebeuren en idd een uitdaging om dat bij mezelf ook nog eens voor elkaar te krijgen maar dan via mij DP700.
Diverse meegebrachte CD's van mij verdwijnen in de CD speler. Man wat klinkt dat lekker relaxt, heerlijk. Gaan zitten, niets meer zeggen en genieten :-D. Geen onvergeeflijke set, maar een set die het mooiste van de aangeboden muziek naar boven haalt in mijn optiek. Zoals ik al zei een hoge mate van transparantie en resolutie zonder analitisch of vermoeiend te zijn, ook niet op de lange duur. Sade, Norah Jones, heel erg mooi komen de karakters van die stemmen de ruimte in. Ulla Meinecke, schitterend. Dynamisch en krachtig op behoorlijk volume zonder "hard" in de negatieve zin te worden. Hier worden heel erg mooie dingen neer gezet door die set. De CD "mephisto & co van Reference Recordings met Minesota Orchestra, heerlijk zoals de dynamiek van een dergelijk groot orkest over de volle breedte de kamer wordt ingerold. Je hoort de groepen instrumenten met daar tussen diverse individuele performers naast en achter elkaar staan. Paukes komen helemaal tot leven en staan in volle grootte voor je. Heerlijk.... heerlijk....
Nilss Lofgren, Emma Chapplin..... man man man...... net zo makkelijk  notworthy Het maakt absoluut niet uit wat je d'r in stopt er komt muziek uit hele mooie in mijn optiek. Stereobeeld weer getest met de "dali" CD middels take five van Dave Brubeck quartet. Q-sound met Roger Waters amused to death. Ijs of hout hakken, enfin jullie kennen het inmiddels :-D
Natuurlijk ook nog de test met de CD's met "probleem laag" op mijn set. Loreena Mckennit met de CD An ancient muse, geen probleem bij Bert. Stone henge 4 nummer twee met graf laag, geen probleem. Boz Caggs, 1e nummer op de 13e editie van Fritz, en ja hoor daar komt het naar voren. Vreemd want alle anderen die bij mij wel problemen op leveren daar merk je helemaal niets van bij Bert, en die van Fritz wel. Persoonlijk denk ik dat Fritz sommige nummers van zijn CD's van zoveel laag voorziet dat die in een normale ruimte met speakers die een meer dan gemiddeld laag kunnen produceren niet lekker meer kunnen klinken. Of dat de wens is van Fritz dat weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat er veel meer mensen zijn die hier problemen mee hebben.

Bert ik heb een hele plezierige luisterdag bij je mogen beleven en je hebt ervoor gezorgd dat ik weer een nieuw item op mijn verlanglijstje heb staan. Ik wil jou en je vrouw nogmaals hartelijk danken voor de gastvrijheid en het plezier,

Leo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81