Stekker omgedraaid, krijg nou tandjes...

Gestart door Zweef, januari 07, 2012, 15:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thanatos

#210
Citaat van: SB_Marantz op september 30, 2014, 16:04:17
Lekspanning meten kan....maar dat heeft geen invloed op de versterking als zodanig.
Zoals Maurice all aangeeft staat er op de antenne kabel weldegelijk spanning, aan ground mag dat absoluut niet het geval zijn!

Maar als je dus fikse lekspanning hebt. Bijvoorbeeld door een PC in je keten kun je wel degelijk problemen krijgen omdat vaak ground aan het het chassis ligt.

Maar in de regel zou dit geen problemen mogen geven. Zeker bij commerciële spullen niet. Luchtfietserij als meer rust en zwart kennen we nu wel  :-D :-D

(Pssst.. iemand nog snake oil kopen  :-D )

SB_Marantz

Den PC MOET geaard aangesloten zijn.....zal niet de eerste keer zijn dat een versterker daardoor naar de gallemiezen gaat.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

#212
Ja.. of dure DAC...  8-)

Meeste huiskamers hebben niet eens een geaard stopcontact. Pas sinds kort verplicht geloof ik..


Maurice

Citaat van: thanatos op september 30, 2014, 17:03:12
Ja.. of dure DAC...  8-)

Meeste huiskamers hebben niet eens een geaard stopcontact. Pas sinds kort verplicht geloof ik..
in ieder geval al langer dan iets van tien jaar
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thanatos

Zit niet in die hoek. De laatste keer dat ik met NEN1010 normen te maken had in deze hoek betaalde ik nog met guldens in de schoolkantine  :-D

Edit : overigens wel een goede zaak. In mijn huis alleen geaard in de badkamer en keuken te vinden...

Maurice

Net even opgezocht, blijkt dat bij nieuwbouw of renovatie vanaf 1998 aarde verplicht is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Mja.. wij wonen in een ouwe hut , daarom is een aparte (geaarde ) groep voor audio/pc wel zo handig .
Mijn ouders die dit niet hebben is het vooralsnog geen probleem gebleken , ook niet na een jaar of 7 .
Die stekker en of het nou linksom of rechtsom is zal mij een biet wezen , ik ben nog geen brakke apparatuur tegengekomen  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

EGT


Citaat van: Maurice op september 30, 2014, 13:38:02
wat meet je dan voor verschillen? In welke orde van grootte? Heb je de set geaard aangesloten?
De antenne kabel wil ook nog wel eens spanning hebben, net als de aarde.

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen


Orde grote weet ik zo snel even niet meer, zou ik na moeten meten.

Set is dan uiteraard niet geaard aangesloten (staat ook op die site), anders met je gewoon 0.

De antennekabel, je bedoeld van de tuner?? Die heb ik niet, dus daar kan niets vandaan komen.

Citaat van: SB_Marantz op september 30, 2014, 16:04:17
Lekspanning meten kan....maar dat heeft geen invloed op de versterking als zodanig.
Zoals Maurice all aangeeft staat er op de antenne kabel weldegelijk spanning, aan ground mag dat absoluut niet het geval zijn!

Als ik zonder aansluiten van de aarde ga meten tussen chassis en aarde meet ik verschil bij draaien van de stekker. Of dit invloed heeft op de versterking laat ik even in het midden, maar er is dus wel degelijk een meetbaar verschil gaande in de apparatuur.

Citaat van: SB_Marantz op september 30, 2014, 17:00:17
Den PC MOET geaard aangesloten zijn.....zal niet de eerste keer zijn dat een versterker daardoor naar de gallemiezen gaat.

Hoe werkt dat precies?
Lijkt me bijzonder vervelend als er audio apparatuur kapot gaat... :-(

Maurice

Citaat van: EGT op oktober 05, 2014, 01:11:54
De antennekabel, je bedoeld van de tuner?? Die heb ik niet, dus daar kan niets vandaan komen.
Bijvoorbeeld, maar ook als je je tv  of een upc/ziggo/kpn box hebt aangesloten op de versterker.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

EGT

Nee die zitten er allemaal niet op.

Alleen de audio apparatuur zit op de versterker aangesloten (CD speler / DAC )

KayaRahnee

Stekker omdraaien bij pinaarde ...... niet simpel.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.