Stekker omgedraaid, krijg nou tandjes...

Gestart door Zweef, januari 07, 2012, 15:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zweef

Geluid bleef sterk 'plakken' aan de luidsprekers, en als ik ook maar iets van positie veranderde deed het stereobeeld dat ook, heel onrustig dus. Herinnerde me toen iets over dat fenomeen en netstekkers, heel moeilijk doen met multimeters en weet ik wat. Geen zin in dus even de stekker van de versterker omgedraaid en...

Mijn bek valt open! Zelfs met gewoon de radio aan. Weg plakken, stereobeeld veel stabieler.

Ook nog maar eens met de CD speler doen.

Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Marantz 81


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zweef

#4
Citaat van: WimPeu op januari 07, 2012, 17:02:30
Zweef was de naam?... :-D
Grrrmmbllll...  :gaap:
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

#6
Citaat van: Zweef op januari 07, 2012, 15:16:25
Geluid bleef sterk 'plakken' aan de luidsprekers, en als ik ook maar iets van positie veranderde deed het stereobeeld dat ook, heel onrustig dus. Herinnerde me toen iets over dat fenomeen en netstekkers, heel moeilijk doen met multimeters en weet ik wat. Geen zin in dus even de stekker van de versterker omgedraaid en...

Mijn bek valt open! Zelfs met gewoon de radio aan. Weg plakken, stereobeeld veel stabieler.

Ook nog maar eens met de CD speler doen.

Dat zei ik toch.  pompom
Op mijn cd speler had deze actie de meeste invloed.
Even markeren zodat je weet welke de juiste is als je 'm weer in de wandkontactdoos stopt.

Je vriend(in) even vragen om de stekkers om te draaien. Luisteren. En klaar.
Het geluidsbeeld wordt anders (beter) als de fase juist is.

Groet Whisper.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Inderdaad weer iemand die hoort hoe groot het verschil kan zijn wanneer je je apparatuur in fase zet  :angel:

Deaddust

Beetje zelfde probleem gehad en idd met vdh pola checker ben je zo klaar. Had zelf alleen het probleem dat ik bij 1 apparaat dezelfde spanning bleef meten dus niet wist hoe de stekker er in moest. Iemand dit ook wel eens gehad?? Tips ??

Marantz 81

Ik was ook zo klaar gewoon even de Fase meten op alle stekkers ten opzichte van Aarde  byebye

dan meet je 230 volt ,als je de nul op de stekker hebt meet je niks

Zweef

Kan ik van iemand misschien zo'n zo'n VdHul polstokchecker lenen?

Omgeving Zwolle of op de lijn Zwolle-Eindhoven (zeg maar langs de A50)?
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

cz79

@Zweef, als je de stekkers hebt omgedraaid en dat heeft positief effect gehad heb je natuurlijk geen pole checker meer nodig, je hebt het immers op gehoor gedaan en dat is wellicht nog beter dan met een apparaat(je).

WimPeu

Citaat van: cz79 op januari 08, 2012, 07:02:37
@Zweef, als je de stekkers hebt omgedraaid en dat heeft positief effect gehad heb je natuurlijk geen pole checker meer nodig, je hebt het immers op gehoor gedaan en dat is wellicht nog beter dan met een apparaat(je).

Jij hoort het niet en moet dus een apparaat gebruiken? Waarom zou je het willen als je het niet hoort? Klinkt in mijn oren als een probleem oplossen dat er niet is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op januari 08, 2012, 10:35:46
Citaat van: cz79 op januari 08, 2012, 07:02:37
@Zweef, als je de stekkers hebt omgedraaid en dat heeft positief effect gehad heb je natuurlijk geen pole checker meer nodig, je hebt het immers op gehoor gedaan en dat is wellicht nog beter dan met een apparaat(je).

Jij hoort het niet en moet dus een apparaat gebruiken? Waarom zou je het willen als je het niet hoort? Klinkt in mijn oren als een probleem oplossen dat er niet is.
Wim, dus jij vindt dit topic een broodje aap verhaal ?......... je bent van de straat maar het helpt geen ruk !!
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Ik probeer alleen maar te vertalen wat ik hier lees.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES