Audiotronic versterker info ???

Gestart door robbe_15, december 23, 2011, 18:39:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbe_15

Heb een Audiotronic LA5050 amp op de kop kunnen tikken. Op internet vindt ik hier praktisch geen informatie over. Is er iemand die meer weet van dit Japans merk?
Qua opbouw doet de versterker me aan Marantz denken. Ik heb deze vraag ook hier gesteld: http://ns1.audiokarma.org/forums/showthread.php?p=5252156#post5252156
doch zonder resultaat tot nu toe :roll:

Paul



Als ik de versterker zo zie doet het mij denken aan het merk Realistic dat in de jaren 80 door Tandy verkocht werd.
Dit was van oorsprong amerikaans, als ze op Audiokarma je niet verder kunnen helpen dan zou ik het ook niet weten.
Wellicht dat je iets aan deze info hebt, mocht ik het fout hebben hoor ik het graag.  :wink: 8-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

of van die oude Audiosonic dingen


alles leek toen uit elkaar in die tijd maar geen Marantz  :no:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

audiof. zonder budget

Ik heb deze serie wel eens gezien bij een garage-sale in Canada 23 jaar geleden. Ik heb toen begrepen dat het merk ook uit Canada kwam. Kan je echter niets vertellen over de klank of kwaliteit... maar denk inderdaad dat het een beetje in de Tandy-reeks zit
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Soldeerder

Ik heb 'm nu ook. Ze komen niet uit Canada, op de achterkant staat dat ie uit Japan komt.
Ik kon er niets op het web over vinden.

JohnWx

Citaat van: Soldeerder op juli 04, 2012, 16:48:44
Ik heb 'm nu ook. Ze komen niet uit Canada, op de achterkant staat dat ie uit Japan komt.
Ik kon er niets op het web over vinden.

kan hij nog wel uit Canada komen uit een garage  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Soldeerder

Ja klopt, ze kunnen inderdaad overal vandaan komen maar ze zijn in Japan gemaakt. Hier een foto van mijn  Audiotronic LA 5050. Het lampje was stuk en heb ik vervangen door een rode led met een 220 ohm 1/4 watt serieweerstand. Verder kraken sommige schakelaars wat. Dit laat ik maar zo. De sprays geven volgens mij op den duur toch weer problemen.

:eerie:


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Soldeerder

Ik moest de ruststroom (bias) instellen. De instelpotmeters waren te slecht en moesten vervangen worden. Ik heb de ruststroom maar op 13 ma ingesteld. Het vermogen per trap is dan 1 watt. De andere 2 potmeters zijn om de uitgangsspanning op 0 volt in te stellen.
De uitgang heeft geen Elco en moet daarom op 0 ingesteld worden.
redface

HAL9000

Ik heb er  een  voor en eindversterkertje van Simpel  Japans  merk.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Soldeerder

#10
Deze versterker gaf op een kanaal willekeurig en regelmatig een plop geluid. Heel lang heb ik naar losse contacten gezocht maar kon de oorzaak van dit probleem niet vinden. Het bleek te komen door een hele kleine variƫrende lekstroom door een elco van 10uF/25V. Deze elco zit in serie met de terugkoppeling in de eerste trap van de stuurversterker. De bedoeling is dat de wisselspanning wordt teruggekoppeld maar ik kwam er na lang zoeken achter dat er door de lekstroom ook een gelijkstroom teruggekoppeld word. Zie schema en foto van de print waar ik de elco's aangegeven heb. Ik hoop dat ik hier anderen mee heb kunnen helpen want het is toch zonde om zo'n oude versterker weg te gooien. Het geluid heb ik na het vervangen van deze stroom lekkende condensator niet meer gehoord.

Met vriendelijke groet,

Edwin van Leverink

SB_Marantz

Had je nog geluk dat deze niet stond te oscilleren, had je geheid meer schade opgeleverd!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Soldeerder

Wat kwam ik gisteren tegen??