De set van Faxe

Gestart door Faxe, december 17, 2011, 22:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Faxe

Afgelopen dag het geluid van de platenspeler nog wat verder geoptimaliseerd. Na het spelen met de naalddruk en anti-skating geprobeerd de platenspeler waterpas te zetten. Aangezien de speler geen verstelbare pootjes heeft is dit niet zo eenvoudig. Uiteindelijk dit maar opgegeven en de kast waar de speler op staat zo goed als waterpas gezet. Hierdoor klinkt het een stuk beter  hello Nadat de kast recht was gezet de arm even opnieuw afgesteld en daarna de naalddruk weer terug op 2 gram gezet. Voorlopig helemaal prima zo. Kan ik weer verder met mijn zoektocht naar een nieuwe platenspeler.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Faxe

Gebruik dit youtube filmpje voor afstellen naalddruk


https://www.youtube.com/watch?v=WM-aIDwfrhc

Volgens de speler staat hij nu op 2. Mijn meter geeft iets meer aan.



Marvin

Dacht eerst even, ja dag...!
25 minuten, die is gek.

Maar het kijkt weg als Bob Ross....
En ik ben weer een stuk wijzer. [emoji23]

Faxe

Vandaag de NA11-S1 naar Oostrum gestuurd. Best lekker zware doos om af te geven bij de plaatselijke sigarenboer om te laten verzenden. Luister nu via de Mac Mini koptelefoon aangeslaten op de versterker naar de Roonserver die op dezelfde Mac Mini staat. Klinkt wel minder maar voor tijdelijk is het prima te doen.

Faxe

En hij is weer gerepareerd en staat al weer te spelen  hello

Goed opgelost door H&C Hifi  pompom

AkTeVox

Citaat van: Faxe op mei 11, 2018, 12:45:27
En hij is weer gerepareerd en staat al weer te spelen  hello

Goed opgelost door H&C Hifi  pompom

Wat was het probleem met de NA?

Faxe

De blauwe verlichting aan de linkerkant deed het niet meer. Dat is vakkundig gemaakt.

AkTeVox

Citaat van: Faxe op mei 11, 2018, 22:12:47
De blauwe verlichting aan de linkerkant deed het niet meer. Dat is vakkundig gemaakt.

Ledje doorgebrand.

Faxe

#99
Geen idee wat de oorzaak was van het niet branden van het lampje. Maakt me ook niet zo veel uit. Hij doet het in ieder geval weer.

AkTeVox

Mooi zo, fijn dat het opgelost is.  hello hello

geoffreyvanvugt

Citaat van: Faxe op december 17, 2011, 22:16:18
Sinds ruim een week ben ik de "trotse" bezitter van een tweetal Marantz componenten. Reden dus om op internet op zoek te gaan naar een Marantz forum en dat blijkt er nog te zijn ook HB

Als vervanging van mijn Denon AVR 2800 reciever uit 1999 heb ik uiteindelijk gekozen voor een Marantz AV reciever, SR7005. Aangezien ik al een tijdje voor het kijken van DVD's was aangewezen op mijn Xbox 360 ook maar gelijk een Marantz blu-ray speler UD5005 gekocht.

Eenmaal thuis gekomen met de nieuwe aanwinsten ze natuurlijk gelijk uitgepakt en aangesloten


Uitpakken van mooie dingen is altijd leuk  :-)


Het eindresultaat ziet er als volgt uit


Mijn set bestaat nu uit de volgende onderdelen:
Reciever: Marantz SR 7005
Blu-ray speler: Marantz UD 5005
TV: Samsung UE 46B7020
Front speakers:  MB Quart 600 uit 1991
Center speaker: Quadral
Surround speakers: Kef Cresta SP3303 (uit 1999)

Muziek en fims stream ik vanaf mijn Synology Nas en dat gaat wat muziek betreft erg fraai via de airplay functie van de reciever.

Ben tot dusverre erg tevreden met mijn aanwinsten. Misschien in de nabije toekomst eens kijken naar nieuwe speakers maar voorlopig bevalt wat ik nu heb staan goed genoeg.

Ziet er heel erg goed uit... notworthy
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Vinyl_Fuchs

Mooie speler die technics SL2000. Een echte tank onder de platenspelers. Tijd voor een nieuwe overzichtsfoto.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Faxe

Mijn set is behoorlijk veranderd. De Marantz versterker en streamer heb ik ingeruild op een Lyngdorf TDAI 3400. De Tannoy speakers hebben het veld geruimd voor Paradigm Persona 3F speakers en de Technics SL 2000 is weer verhuist naar zolder om plaat te maken voor een Linn LP12. Ook heb ik een Primare R35 Phone pre toegevoegd aan de set.

Ben heel tevreden met hoe het allemaa klinkt  HB Roomperfect wat ingebouw zit in de Lyngdorf is hierbij een belangrijke schakel.

Wat plaatjes.
















pameijer

Mooie speakers hoor!  hello Met een bijbehorend prijskaartje  :? . Maar schijnt wel echt echt echt goed te zijn, ook voor het geld. Ik kom graag eens luisteren!

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15