De set van Faxe

Gestart door Faxe, december 17, 2011, 22:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Faxe

Heb sinds een paar dagen een Mac Mini in huis. Gebruik deze onder andere om muziek met behulp van het programma Roon naar mijn NA-11S1 te sturen. Werkt allemaal erg fraai en soepel. Muziek bestanden staan nog wel steeds op de NAS die op zolder staat.

Heb al een paar maanden Roon en draaide de software tot dusverre op mijn Macbook Pro. De aansluiting naar mijn DAC ging via een 5 meter USB kabel met daaraan nog weer een verleng USB kabel van 2 meter gekoppeld. Niet echt ideal natuurlijk.

De Mini is via HDMI aangesloten op mijn reciever. Kan hem daardoor ook mooi gebruiken om films mee te bekijken.


pameijer

Blijven mooie apparaatjes die mini's. Wordt tijd dat Apple die weer een wat liefdevolle aandacht geeft! Nog een Rooner dus op dit forum, ik word nu wel nieuwsgierig naar dit product maar ik weet ook al dat ik nooit niet zoveel geld zal neertellen voor zo'n product.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Faxe

Heb sinds kort ook weer een platenspeler van zolder gehaald en in de woonkamer geplaatst. Het is een oude Technics SL-2000. Door mijn ouders gekocht in 1977 of 1978. Speler doet het nog goed voor zover ik kan nagaan. Heb er een nieuwe naald in gezet en de arm afgesteld. Afstelling kan misschien nog wel wat beter maar er komt in ieder geval muziek uit.

De SL-2000 in actie


Heb daarnaast nog mijn eigen Technics SL-BD3 en Technics SL-D303 van mijn broer.

Van de SL-BD3 is de snaar geknaapt. Jaartje geleden heb ik nog getest. Toen was de snaar nog niet geknapt en deed hij het goed




De SL-D303 is in wat mindere staat. De armlift doet het niet goed meer. De stofkap ontbreekt ook. De doos is er nog wel bij. Heb dit apparaat verder nog niet getest. Moet hem eerst een keer wat schoonmaken.




sjoek

Goed bezig... mooie spelers :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Faxe

Vandaag de okki nokki die ik besteld had bij Marcel ook ook ontvangen. Vanavond paar platen van 30+ plus jaar oud schoon gemaakt. Ze klinken volgens mij beter. Is ook wel leuk werk eerst plaatje wassen en daarna er naar luisteren.

xander32

Cool dat je het vinyl weer aan het herontdekken bent, met een dt nog gekocht door jouw ouders; een mooi gegeven   :yes:.

JohnWx

Bedankt ben nu ook weer aan het kijken voor een platenspeler en weer platen kopen hoe heet dat ook al weer die ziekte mmmmmm virus  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sjoek

Citaat van: Faxe op maart 07, 2018, 22:31:47
Vandaag de okki nokki die ik besteld had bij Marcel ook ook ontvangen. Vanavond paar platen van 30+ plus jaar oud schoon gemaakt. Ze klinken volgens mij beter. Is ook wel leuk werk eerst plaatje wassen en daarna er naar luisteren.

dat is al een heel stuk van de beleving.. het bezig zijn :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Citaat van: sjoek op maart 07, 2018, 15:00:14
Goed bezig... mooie spelers :yes:
Die SL-2000 is wel een hele mooie klassieker. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Faxe

Afgelopen vrijdag naar de hifiboer bij WimPeu in het dorp geweest om te kijken naar het draaitafel aanbod. Stond wel leuk spul. Liefste kocht ik een mooie Linn. Die zijn alleen niet goedkoop. Ze hadden ook Acoustic Signature die zijn wat vriendelijker geprijst. Ben benieuwd hoe ze klinken.

pameijer

Citaat van: Faxe op maart 07, 2018, 13:42:26
Heb sinds kort ook weer een platenspeler van zolder gehaald en in de woonkamer geplaatst. Het is een oude Technics SL-2000. Door mijn ouders gekocht in 1977 of 1978. Speler doet het nog goed voor zover ik kan nagaan. Heb er een nieuwe naald in gezet en de arm afgesteld. Afstelling kan misschien nog wel wat beter maar er komt in ieder geval muziek uit.

De SL-2000 in actie



Vraagme af af waar je de inspiratie vandaan hebt gehaald  :mrgreen:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Faxe

Had hem vorig jaar in mei ook al geprobeerd en nieuwe naald gekocht. Later weer opgeruimd omdat ik er eigenlijk geen ruimte voor heb. Door de tv iets te draaien past het net en kan de stofkap open :-D

pameijer

Citaat van: Faxe op maart 12, 2018, 21:30:41
Had hem vorig jaar in mei ook al geprobeerd en nieuwe naald gekocht. Later weer opgeruimd omdat ik er eigenlijk geen ruimte voor heb. Door de tv iets te draaien past het net en kan de stofkap open :-D
Welke naald heb er in genaaid?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Faxe

Volgens mij deze: https://www.pickupnaalden.com/produkt_detail.asp?M=Technics_270__8067_1313

Geen idee of het een goede of slechte naald is maar hij doet het in ieder geval  clown1

Faxe

Citaat van: pameijer op maart 16, 2018, 16:32:49
Welke naald heb er in genaaid?
Heb jij nog een andere naald gekocht? Heb zelf de naalddruk nu op 2 staan. Heb daardoor minder last van slissende s'en. Afgaande op de stroboscoop is toerental ook niet 100% constant.