De set van Faxe

Gestart door Faxe, december 17, 2011, 22:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Welkom en een hele mooie set zo  :yes:.
Wat een beesten die MB Quartz luidsprekers  :yes:

Whisper.nl

Welkom Faxe,

Heel veel luister plezier met je nieuw aanwinsten.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

merlin

Citaat van: Faxe op december 18, 2011, 20:41:27
Goed om te lezen dat een bedrijfstemperatuur van rond de 40 graden geen probleem is.

Heb vanmiddag mijn oude Denon reciever op zolder een plekje gegegeven. Afgezien van de speakers is dat nu best een leuk setje vind ik. Gebruik de set om naar te luisteren/kijken als op mijn Tacx binnen aan het trainen ben.

Set bestaat nu uit:

Denon AVR 2800 reciever
Denon DVD 2500 dvd speler
Samsung DCB-H360RS HD tv decoder
Quadral speakers
Loewe Concept 32 TV

De speakers heb ik ooit als achter speakers gekocht bij mijn eerste dolby prologic versterker.


Hoi Faxe !
toch een erg leuk setje voor op zolder! Antennekabel doorgetrokken? parallel of uit antenneversterker?
Heb je nog getwijfeld tussen stereo of surround ?
m.vr.gr.
merlin
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

Faxe

Toen ik 8 jaar geleden mijn huis heb laten bouwen heb ik naar iedere kamer loze leidingen laten maken voor TV/radio en UTP kabel. Op zolder heb ik dan ook gewoon kabel net als in de woonkamer. Gebruik een splitter om het TV signaal te verdelen zonder versterker. Beeld is overal prima dus zie geen reden voor een versterker. Als ik nog een keer nieuwe speakers koop voor in de woonkamer denk ik dat ik boven ook een surround opstelling maak.

merlin

Citaat van: Faxe op december 20, 2011, 08:53:46
Toen ik 8 jaar geleden mijn huis heb laten bouwen heb ik naar iedere kamer loze leidingen laten maken voor TV/radio en UTP kabel. Op zolder heb ik dan ook gewoon kabel net als in de woonkamer. Gebruik een splitter om het TV signaal te verdelen zonder versterker. Beeld is overal prima dus zie geen reden voor een versterker. Als ik nog een keer nieuwe speakers koop voor in de woonkamer denk ik dat ik boven ook een surround opstelling maak.

okay, dus ik begrijp dat jij zeker niet terug ook wil naar stereo en zweert bij surround? Voor games met name?
Voor wat betreft die antenneversterker: zit "gratis"bij totaal-digitaal pakketten van Ziggo etc. dus ik neem aan dat jij nog analoog kijkt? of zit ik fout ? uhmm recall - actie: natuurlijk kijk je digitaal met die ontvanger sorry!
mvg
merlin
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

Faxe

Voor TV/Radio zit ik bij Ziggo. Internetten en bellen doe ik via XS4ALL. Heb dus geen Ziggo totaalpakket. Kijk inderdaad overal digitaal. Kijk vooral films in surround. Heb wel een Xbox 360 maar doe daar vrij weinig mee.

Denk dat ik binnekort nog een USB naar tulp stekker koop. Dan kan ik vanaf mijn Synology Nas, die ook op zolder staat, mooi streamen naar mijn Denon reciever  :-)

Faxe

Bijna 2 jaar verder. Tijd voor wat nieuws dus. Wil al heel lang nieuwe speakers kopen maar meestal ontbreekt de tijd ervoor om een goede keuze te kunnen maken. Als voorschot op de nieuwe speakers alvast een Marantz PM-15S2 LE Stereo versterker gekocht. Eerste indruk thuis is goed. In stereo klinken CD's mooier als met de SR 7005 reciever.

In mijn cheapo Ikea kastje past het allemaal nog redelijk mooi. Center Speaker staat nu op de kast voor de TV. Met TV kijken heb ik er geen last van. Verwacht dat het zeker niet slechter zal klinken zo.

Wat plaatjes


Marantz SR 7005 reciever stuurt nu alleen nog de center en rear speakers aan


Marantz UD 5005 blu-ray speler en Mede8er MED400X2S media player. Staat normaal op zolder maar kun ik nu (tijdelijk) mooi gebruiken om Flac bestanden naar de versterker te streamen. Ga nog proberen of dit beter klinkt als via de reciever en vervolgens naar de versterker.



Marantz PM-15S2 LE Stereo versterker. Ding is echt zwaar  :-P


MB Quart 600 speakers, ze doen het nog steeds  :yes:


Wordt wellicht binnenkort vervolgd met andere speakers.




pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

erik62


Rob46


Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

retriever

Welkom !!   hello en veel luisterplezier met je toffe set !!
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Faxe

Sinds zaterdag lekker veel CD's geluisterd en ben dik tevreden met de nieuwe versterker. Klinkt een stuk beter. Ook naar de versterker streman via de cheapo mede8er mediaplayer klinkt helemaal niet verkeerd. Heb het idee dat streamen via de mede8er naar de versterker beter klinkt als via de reciever.

Binnekort maar weer eens op pad voor nieuwe speakers. Ben waarschijnlijk rond de kerstdagen 14 dagen vrij en kan in alle rust eens hier en daar gaan luisteren.

Als iemand trouwens een streamer kent die gapless flac bestanden van mijn Synology NAS kan afspelen en zich goed laat bedienen via een ipad houd ik me aanbevolen. Via de ipad app moet het wel mogelijk zijn om snel te navigeren door mijn digitale muziekbibliotheek.


QuattroNL

Mooie set! Lijkt erg op de mijne, incl Ikea meubel  :-D

Qua audio-streamen gebruik ik nu een Logitech Squeezebox Touch met een aparte lineaire voeding. Speelt erg goed.
Een iets goedkopere Squeezebox Duet is ook al prima, alleen moet je daar eigenlijk een andere DAC bij hebben. Qua kosten kan je dan beter een Touch nemen.
Duet: 24bits-48kHz, Touch: 24bits-192kHz (via mod). Beiden gapless. Package voor Synology beschikbaar.
Bediening gaat bij beiden met een app (iPad /Android).
Maar er zijn meerdere opties, dit is er slechts 1.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Faxe

Voor een Logitech Squeezebox Touch ben je aangewezen op de tweedehands markt en betaal je de hoofdprijs. Niet echt aantrekkelijk dus. Andere optie is wellicht de Sonos Connect. Al dan niet gemodificeerd. Die kun je nog wel nieuw kopen.