De set van Faxe

Gestart door Faxe, december 17, 2011, 22:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Faxe

Sinds ruim een week ben ik de "trotse" bezitter van een tweetal Marantz componenten. Reden dus om op internet op zoek te gaan naar een Marantz forum en dat blijkt er nog te zijn ook HB

Als vervanging van mijn Denon AVR 2800 reciever uit 1999 heb ik uiteindelijk gekozen voor een Marantz AV reciever, SR7005. Aangezien ik al een tijdje voor het kijken van DVD's was aangewezen op mijn Xbox 360 ook maar gelijk een Marantz blu-ray speler UD5005 gekocht.

Eenmaal thuis gekomen met de nieuwe aanwinsten ze natuurlijk gelijk uitgepakt en aangesloten


Uitpakken van mooie dingen is altijd leuk  :-)


Het eindresultaat ziet er als volgt uit


Mijn set bestaat nu uit de volgende onderdelen:
Reciever: Marantz SR 7005
Blu-ray speler: Marantz UD 5005
TV: Samsung UE 46B7020
Front speakers:  MB Quart 600 uit 1991
Center speaker: Quadral
Surround speakers: Kef Cresta SP3303 (uit 1999)

Muziek en fims stream ik vanaf mijn Synology Nas en dat gaat wat muziek betreft erg fraai via de airplay functie van de reciever.

Ben tot dusverre erg tevreden met mijn aanwinsten. Misschien in de nabije toekomst eens kijken naar nieuwe speakers maar voorlopig bevalt wat ik nu heb staan goed genoeg.

Marantz 81

Welkom hier  :-)

Mooie set hoor  :yes: veel plezier ervan  pompom

Is altijd leuk die dozen uitpakken ,voel jeje eigen weer net als een klein kind met sinterklaas  :-D

cz79


WimPeu

Welkom op dit mooie forum. Je hebt gelijk de #1 kwa populairste sets hier op het forum....en dat is niet voor niks.

Pracht combi met veel...heel veel mogelijkheden.

Veel post en lees plezier hier. byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Veel plezier met je nieuwe set. Maar dat zal ongetwijfeld wel lukken.

Faxe

Bedankt voor alle reacties tot dusverre.

Nadat ik de reciever als gekocht had las ik op internet dat deze wel warm kon worden in combinatie met 4 ohm speakers zoals mijn MB Quarts. Als ik mijn reciever een paar uur op de redelijk volume laat spelen dan stijgt de temperatuur buiten aan de bovenkant tot rond de 39 graden. Neem aan dat dit geen probleem is?

Waar ik in mijn speurtocht naar een nieuwe reciever trouwens wel van schrok is de enorme prijsverschillen tussen verschillende winkels. Toen ik mijn vorige reciever kocht was internet nog niet ingeburgerd en betaalde je overal bijna hetzelfde. In Duitsland waren toen bepaalde merken ook al wat goedkoper maar het prijsverschil was niet zo groot.

Mijn hifi apparatuur kocht ik in het verleden altijd de De Raaf in Assen maar die winkel bestaat helaas niet meer  :-(

lo

Welkom hier en idd een mooie set heb je staan  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

39 graden lijkt me niets bijzonders

jrm

Welkom en veel plezier van je nieuwe aanwinsten.
Dat wordt de komende weken veel luisteren en bijstellen....


Marantz 81

Citaat van: cz79 op december 17, 2011, 23:17:28
39 graden lijkt me niets bijzonders

Mij ook niet ,dat is niet zo warm en hij heeft genoeg ruimte om zijn warmte kwijt te kunnen op de foto te zien

cz79

Meer ruimte is altijd goed maar nogmaals 39 graden klinkt niet heel bijzonder

jrm

Citaat van: cz79 op december 17, 2011, 23:34:19
Meer ruimte is altijd goed maar nogmaals 39 graden klinkt niet heel bijzonder

stupid

Is geen probleem, juist een lekker in bedrijf temperatuurtje.

WilliamB

Welkom Faxe,

Mooie, en zeer bekende versterker.
Opstelling is ook erg mooi,en strak.

Veel luister en kijk plezier.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

 hello
Faxe, welkom hier! Ook namens mij.
       Groet byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Faxe

#14
Goed om te lezen dat een bedrijfstemperatuur van rond de 40 graden geen probleem is.

Heb vanmiddag mijn oude Denon reciever op zolder een plekje gegegeven. Afgezien van de speakers is dat nu best een leuk setje vind ik. Gebruik de set om naar te luisteren/kijken als op mijn Tacx binnen aan het trainen ben.

Set bestaat nu uit:

Denon AVR 2800 reciever
Denon DVD 2500 dvd speler
Samsung DCB-H360RS HD tv decoder
Quadral speakers
Loewe Concept 32 TV

De speakers heb ik ooit als achter speakers gekocht bij mijn eerste dolby prologic versterker.