Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

The Good Son

Maar weer eens vinyl aangeschaft.

Beastie Boys - Paul's Boutique (30th Anniversary) Orgineel uit 1989

Ik ben niet de grootste hiphop fan maar dit is wel een buitenbeentje uit mijn jeugd.
helemaal opgebouwd uit samples, wat vrij uniek was in die tijd. van James Brown, the Beatles, Johnny cash, the Band, Curtis Mayfield, Pink Floyd, Led Zeppelin tot en met Paul Maccartney, alles komt voorbij en dan mis ik er nog een stuk of honderd.


Nina Simone - Little girl blue

Haar debuut album uit 1959, met een hele mooie broeierige uitvoering van het bekende "You'll Never Walk Alone" en een mono single als bonus.
Geweldige opname qualiteit, zeker voor die tijd!




Gesendet von meinem SM-T550 mit Tapatalk


NB

Frank Zappa. Youu can't do that on stage anymore vol.1. Alleen al  vanwege de Yellow snow van ruim 20 min.
Ik heb van deze serie alleen nog vol.4 . De bedoeling is om in een relexed tempo, (elke maand eentje, moet kunnen.) de hele serie te bemachtigen. Die Hot Rats Sessions die ik wilde aanschaffen van FZ, zijn wel goed, maar daar zitten na herhaalde  beluistering een hoop fillers & minder interessante zaken tussen. Bovendien zit er prullaria bij , zoals een spel, waar ik niet op zit te wachten.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

The Good Son

Citaat van: Nb op juli 17, 2020, 20:04:14
Frank Zappa. Youu can't do that on stage anymore vol.1. Alleen al  vanwege de Yellow snow van ruim 20 min.
Ik heb van deze serie alleen nog vol.4 . De bedoeling is om in een relexed tempo, (elke maand eentje, moet kunnen.) de hele serie te bemachtigen. Die Hot Rats Sessions die ik wilde aanschaffen van FZ, zijn wel goed, maar daar zitten na herhaalde  beluistering een hoop fillers & minder interessante zaken tussen. Bovendien zit er prullaria bij , zoals een spel, waar ik niet op zit te wachten.


Ik heb de serie kompleet, net zoals de Hot Rat sessions, leuk het allemaal een keer te horen, maar uiteindelijk luister ik, in deze serie alleen deel 2 als enige nog regelmatig.

Afijn, het weekend begint en het leukste Zappa album om dan te draaien is 'Broadway the hard way'
Dit live album komt uit 1988 en is in mijn ogen één van zijn beste bands. De muziek komt soms melig over maar retestrak gespeeld. De teksten zijn zeer politiek getint. Ronald Reagan, de familie Bush, Dick Cheney, ze worden allemaal op zeer satirische wijze voor schut gezet. Ik kan er na tig keer luisteren nog steeds om lachen.
Alleen het nummer "Why Don't You Like Me?" Gaat voor de verandering over Micheal Jackson, maar ook die krijgt een tekstuele veeg uit de pan.
Dat humor prima samen gaat met serieuze muziekanten, bewijst dit album wel.
Oh ja...en ene Sting komt ook nog voorbij en speelt een nummertje mee

NB

Ja, Broadway wordt vaak wat onderschat en vanwege de politieke lading ietwat gedateerd overkomend.
De namen zijn echter inwisselbaar voor de hedendaagse hoofdrolspelers en de boodschap hetzelfde.
---
Nu Charlie Mingus opstaan met de cd  Goodbye Pork Pie Hat.
Live opgenomen in 1964 ergens in Europa. Quintet met o.a. Eric Dolphy.
Zou zomaar Amsterdam kunnen zijn, staat een concert uit deze tijd van hem op YT.
Straks eindelijk weer eens trainingen v/d Moto GP bekijken.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

The Good Son

Als Zappa nog had geleefd, dan had hij vast en zeker een heel album aan Trump gewijd   :yes:

NB

You Can't Do That On Stage Anymore. Vol.3.
Duurt even, want in Duitsland besteld. De 2012 remaster.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

The Good Son

Nu al weer een deel binnen, de maand ging bij jou snel voorbij!  :-P
Veel luister plezier!

NB

Citaat van: The Good Son op juli 22, 2020, 18:15:57
Nu al weer een deel binnen, de maand ging bij jou snel voorbij!  :-P

Had een mazzzeltje in de toto, anders verdampt dat in het boodschappen gebeuren.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

#4838
Fleetwood Mac. Then Play On.
Laatste FM album met Peter Green.
De 2013 remaster.
Oja, geproduced door de pas overleden Martin Birtch.

Tevens You Can't Do That On Stage vol.5
Nu nog een te gaan, allen nog Vol.6

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

The Good Son

Martin Birtch speelde zelfs mee op dit album, ik meen gitaar.

Welke van de 5 vind je tot nu toe het leukst?

NB

Moeilijk te zeggen. Dat kan dagelijks anders zijn. Dat is het fijne van FZ.
Hij heeft zoveel gemaakt, dat binnen zijn werk ook veel keuze is.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

The Good Son

Citaat van: Nb op juli 23, 2020, 12:25:21
Had een mazzzeltje in de toto, anders verdampt dat in het boodschappen gebeuren.

Speel maar weer met de toto mee, De volgende serie komt eraan!


https://ultimateclassicrock.com/frank-zappa-halloween-81/