Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

NB

Johnny Winter, Winter of 88. De cd hoop ik morgen bezorgd te krijgen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Paul

Vorige week de uitvoering in de Doelen gezien, dus de cd moest er ook komen.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op maart 25, 2018, 11:14:26
Vorige week de uitvoering in de Doelen gezien, dus de cd moest er ook komen.


Starker is één der beste cellisten uit de vorige eeuw. ...En het celloconcert van Dvorák is één de mooiste ooit. Gefeliciteerd met jouw aankoop, Paul. Oh ja, kom jij vaker in De Doelen?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Niet zo vaak Cor, maar het is een mooi gebouw goede akoestiek en niet alles is mijn ding.
Maar voor dit en bv Mahler zeg ik ja.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

NB

#4444
Flying Burrito Brothers, The gilded palace of sin en Burrito Deluxe. De 1e 2 uitgaven van deze band van Gram Parsons en Chris Hillman. Ik heb eigenlijk maar 1 live cd van de Bro's en die is matig opgenomen.
Achtergrond info & leesvoer:

http://www.popstukken.nl/interview/gram-parsons-een-verloren-ziel
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.


Faxe

Afgelopen 4 week 9 LP's gekocht/gekregen als ik het even goed tel. Gaat om deze plaatjes



















Die van John Hiatt is mijn favoriet. Hij kwam uit op mijn verjaardag en heb hem als verjaardagscadeau gekregen van mijn broer  hello

Faxe

Tracker van Mark Knopfler gaat retour naar Bol.com. De bijgeluiden (tikken etc.) zijn te overheersend. Hij is niet op voorraad. Kun dus niet gelijk een nieuwe bestellen.

Cornelis1921

Citaat van: Faxe op april 13, 2018, 21:48:01
Tracker van Mark Knopfler gaat retour naar Bol.com. De bijgeluiden (tikken etc.) zijn te overheersend. Hij is niet op voorraad. Kun dus niet gelijk een nieuwe bestellen.
Zeker op vinyl, Faxe? Bekend verschijnsel bij dit medium. :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Faxe

Vinyl inderdaad. Deze is nog slechter dan platen die 35 jaar oud zijn en jarenlang stof hebben liggen verzamelen op zolder.

Cornelis1921

Dat komt voornamelijk omdat de industrie meer aandacht heeft voor de kwantiteit dan voor de kwaliteit van het vinyl. Ik vind de markt rondom vinyl tegenwoordig sowieso meer het karakter van een hype hebben, dan van een gezonde groei in belangstelling voor dit medium. Het is een "stukje beleving" is een te vaak gehoorde kreet, als het om de reden gaat waarom bepaalde muziekliefhebbers voor de LP gekozen hebben. Mijn keuze voor de CD is een andere en tweeledig: Kwaliteit van het geluid gekoppeld aan relatieve duurzaamheid van het medium, en de CD is nog altijd goedkoper van vinyl.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Dokterakai


NB

Citaat van: Cornelis1921 op april 13, 2018, 22:20:17
Dat komt voornamelijk omdat de industrie meer aandacht heeft voor de kwantiteit dan voor de kwaliteit van het vinyl. Ik vind de markt rondom vinyl tegenwoordig sowieso meer het karakter van een hype hebben, dan van een gezonde groei in belangstelling voor dit medium. Het is een "stukje beleving" is een te vaak gehoorde kreet, als het om de reden gaat waarom bepaalde muziekliefhebbers voor de LP gekozen hebben. Mijn keuze voor de CD is een andere en tweeledig: Kwaliteit van het geluid gekoppeld aan relatieve duurzaamheid van het medium, en de CD is nog altijd goedkoper van vinyl.
:gp:

En handzamer, niet te vergeten.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Cornelis1921 op april 13, 2018, 22:20:17
Dat komt voornamelijk omdat de industrie meer aandacht heeft voor de kwantiteit dan voor de kwaliteit van het vinyl. Ik vind de markt rondom vinyl tegenwoordig sowieso meer het karakter van een hype hebben, dan van een gezonde groei in belangstelling voor dit medium. Het is een "stukje beleving" is een te vaak gehoorde kreet, als het om de reden gaat waarom bepaalde muziekliefhebbers voor de LP gekozen hebben. Mijn keuze voor de CD is een andere en tweeledig: Kwaliteit van het geluid gekoppeld aan relatieve duurzaamheid van het medium, en de CD is nog altijd goedkoper van vinyl.

Cor: een hype is doorgaans geen lang leven beschoren. Dus als een hype inmiddels al weer 7-10 jaren aanhoudt, spreken we van een fenomeen/ trend. Zonder deze trend zouden er misschien geen platenzaken meer over zijn om je eigen fysieke cd-aankopen te doen. Dus ieder nadeel heb ook z'n voordeel :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 21, 2018, 02:56:56
Cor: een hype is doorgaans geen lang leven beschoren. Dus als een hype inmiddels al weer 7-10 jaren aanhoudt, spreken we van een fenomeen/ trend. Zonder deze trend zouden er misschien geen platenzaken meer over zijn om je eigen fysieke cd-aankopen te doen. Dus ieder nadeel heb ook z'n voordeel :wink:
Dat laatste beaam ik zonder meer, Roy. :yes: notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *