Marantz SR5006 - Airplay probleem

Gestart door 406, december 11, 2011, 20:19:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

406

allen,

Ik heb deze week de SR5006 geleverd gekregen en wilde deze vandaag aansluiten. So far so good maar ik krijg de air play niet aan de praat. Zowel op de labtop als de iPhone zie ik de Marantz verschijnen maar als ik 'm selecteren heeft ie geen geluid. Ik heb op dit forum gekeken maar zie geen vergelijkbare problematiek.

Internet radio doet 't overigens wel.

Trouwens nog een andere vraag; moet de receiver verbonden worden met een ethernet kabel ?

Groet, jeroen

boerboel

ik zelf heb ook het probleem dat de airplay niet werkt  wel heb ik  internet radio maar airplay krijg ik niet aan de praat . ik heb een internet kabel aangesloten maar werkt niet . (heb ook de sr 5006)

ron

jakob

Ik zou eerst denken aan de laatste firmware update, is die al doorgelopen? Anders eens zowel routeer als recieven van de stroom halen, wil nog wel eens helpen. Vermoed dat dat stuk elektronica gelijkaardig is aan mijn NR1602, en die doet het nu wel 95% stabiel

Evexel

Hallo,
Heb gisteren de Sr5006 aangeschaft en heb ook probleem met AirPlay. De wizzapp werkt en alle andere netwerk gerelateerde zaken ook. Als ik op mijn iPad of iPhone AirPlay selecteer kan ik de Sr5006 kiezen. Het nummer begint te spelen, maar stopt direct.
Iemand een oplossing?

Groeten Edwin

Johan van Loon

Airplay werkt bij mij probleemloos.
SR 5006 zit via netwerkkabel aangesloten op /router.
Op mijn PC kan ik via Itunes - muziek via mijn SR5006 afspelen. :-)

Evexel

Beste Johan,
Is de pc ook bekabeld aangesloten?
Heb je ook met bv. iPhone geprobeerd ?

Groeten,
Edwin

Johan van Loon

Ja, mijn PC is ook bekabeld aangesloten. De enige manier om via draadloos internet af te spelen is via mijn 2e PC en Itunes. Ik kan dit nog wel eens proberen. Een Ipad of Iphone heb ik niet.

Johan van Loon

Gisteren Airplay getest via itunes op mijn 2e pc, die draadloos is aangesloten op de router.
Werkt prima, geen probleem.

n.b. omdat sommige apparaten problemen hebben met dynamische adressen (ervaringen uit het verleden), heb ik alle vaste netwerkdeelnemers in mijn huis een vast ip adres gegeven.