vraag over flac

Gestart door bommelaar, december 05, 2011, 09:20:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

211

#30
FLAC (Free Lossless Audio Codec) is een compressie techniek waarbij er geen informatie verloren gaat.
Na het uitpakken (software) van een FLAC bestandje heb je dus exact dezelfde informatie als het origineel.

Dit in tegenstelling tot MP3 waar informatie verloren gaat bij het compressie proces. Een MP3 bestandje is dus nooit meer terug te toveren naar origineel.

Of je er last van hebt is van zoveel afhankelijk, niet in de laatste plaats van je eigen oren.
Ik gruwel van MP3, mijn vriendin hoort het verschil niet... ;-)
Zolang je maar geniet....

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 07, 2011, 19:45:26
excuses voor de topicale dwaling! redface

Het is u vergeven (ik doe niet anders)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Let ook op dat het verschil MP3/FLAC ook afhankelijk is van de opname kwaliteit.

ik kan niet altijd flac onderscheiden van mp3, maar vaak zit er toch een verschil in detail(percussie), hoog-laag(hoog eerder afgekapt dan laag) en dynamiek.

Het maakt ook een groot verschil tussen oude MP3 codecs en nieuwere mp3 waarbij de nieuwere (uiteraard) beter is.

Gr.

Jan

Ik ga anyhow voor FLAC's bij decoden.
Hier kan uw reclame staan!

mountainbiker

Citaat van: Janver op december 07, 2011, 22:39:19
Let ook op dat het verschil MP3/FLAC ook afhankelijk is van de opname kwaliteit.

ik kan niet altijd flac onderscheiden van mp3, maar vaak zit er toch een verschil in detail(percussie), hoog-laag(hoog eerder afgekapt dan laag) en dynamiek.

Het maakt ook een groot verschil tussen oude MP3 codecs en nieuwere mp3 waarbij de nieuwere (uiteraard) beter is.

Gr.

Jan

Ik ga anyhow voor FLAC's bij decoden.

Klopt van die opname kwaliteit.Had laatst een flac bestand van de soundtrack van Shaft.Echt dramatisch slecht :|
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1