vraag over flac

Gestart door bommelaar, december 05, 2011, 09:20:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Heren het ging over FLAC

Maar als iets FLAC is het toch niet goed opgenomen of is dat VLAK  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

@bommelaar: converteer zelf eens een flac bestand naar mp3 en beluister deze 2 bestanden op je iPod.
Klinkt de flac dan ook minder mooi? Zo ja dan ligt het aan de converter in je iPod.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op december 06, 2011, 10:09:54
@bommelaar: converteer zelf eens een flac bestand naar mp3 en beluister deze 2 bestanden op je iPod.
Klinkt de flac dan ook minder mooi? Zo ja dan ligt het aan de converter in je iPod.

Was gister bij me broer die heeft zijn ipod aan de kant gepleurt en een no name mp4 speler from Chinatown die vind hij veel beter klinken  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jeroen

Citaat van: QuattroNL op december 06, 2011, 10:09:54
@bommelaar: converteer zelf eens een flac bestand naar mp3 en beluister deze 2 bestanden op je iPod.
Klinkt de flac dan ook minder mooi? Zo ja dan ligt het aan de converter in je iPod.

Ik denk eerder dat het aan converter programma ligt dan aan de ipod, en flac bestanden converteren naar MP3  :-o? Je kunt het ook converteren naar Apple lossless wat ook weer beter klinkt dan MP3.
Ik gebruik het programma DB poweramp en werkt prima.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

bommelaar

En kan de Ipod met apple lossless overweg?
Over mijn ipod absoluut geen klagen. Hiervoor zat hij in een dock en dat klonk niet super. Nu rechtstreeks op mijn sr. en wat een verschil!

bommelaar

Heb mijn favoriete cd van flac naar apple losslees gebracht en afgespeeld op de ipod (via de Marantz).
Ik hoor wel geen verschil met de mp3 versie. Denk ik :)

JohnWx

Citaat van: bommelaar op december 07, 2011, 13:20:07
Heb mijn favoriete cd van flac naar apple losslees gebracht en afgespeeld op de ipod (via de Marantz).
Ik hoor wel geen verschil met de mp3 versie. Denk ik :)

auw geen verschil met mp3
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bommelaar

Denk ik :)
Ik denk niet dat ik zou kunnen horen. MP3 klinkt via de Marantz ook met veel detail. Maar het is moeilijk vergelijken.
Ga sowieso mijn favoriete cd's in Aplle lossless zetten.

JohnWx

Citaat van: bommelaar op december 07, 2011, 18:29:54
Denk ik :)
Ik denk niet dat ik zou kunnen horen. MP3 klinkt via de Marantz ook met veel detail. Maar het is moeilijk vergelijken.
Ga sowieso mijn favoriete cd's in Aplle lossless zetten.

mp3 en flac moet vooral verschil in laag en in het hoog zitten moet ergens weg gehaald worden dat verlies aan data

maar ik kan ook genieten van MP3 hoor

als je a naar b schakelt hoor je het verschil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Een dolby digital 5.1 signaal heeft rond de 600kb ter beschikking, -en die zijn dus voor alle 6 kanalen.
Nu worden niet alle kanalen volop tegelijkertijd gebruikt natuurlijk, -en hebben de nieuwe formaten een veelvoud daarvan tot hun beschikking. Dvd klinkt dus echt niet slecht...!
Iets om even bij stil te staan dacht ik, niet te lang natuurlijk.



Zoldar

DVD klinkt in mijn oren vaak beter dan CD.

Voorbeeld: Roger Waters in the Flesh DVD klinkt bij mij beter dan de live CD opzetten op dezelfde HT set. Bij mij decodeerdt de blu-ray speler alles en stuurt het analoog door naar HT amps.

Ik weet niet precies waarom maar heb ergens gelezen met DD en DTS muziek op 18-24 bit resolutie en sampling rates tot 48khz mogelijk zijn.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Op m'n vorige laptop had ik een linkje naar een hele leuke site met juist al die getalletjes, helaas is dit niet mijn 'vorige' laptop.  :-)
Maar het zou goed kunnen wat je zegt.

Ook wel leuk, een dvd-a kan hetzelfde als een sacd.
Maar dat daar geen aparte speler voor nodig is, was voor de markt natuurlijk geen doen...  :wink:

Zoldar

Ik zal eens een foto maken van de sampling rate op DVD en CD. De panasonic blu ray spelert die hier draaid laat dat zien.

DVD-Audio en SACD (samen met imho vinyl) zijn de eerste dragers van hoge resolutie muziek. Wat is de codeering van DVD audio eigenlijk? LPCM?

Je kunt bij audiophiele labels ook muziek files op DVD bestellen -> 24bit en 192 khz.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

excuses voor de topicale dwaling! redface
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden