vraag over flac

Gestart door bommelaar, december 05, 2011, 09:20:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bommelaar

hallo!

Even een vraagje! Ik heb op mijn pc een cd staan in het formaat FLAC. Zou beter zijn (lees minder kwaliteitsverlies) dan mp3.
Nu ik heb dit of cd gebrand en afgespeeld. Maar de originele cd in mp3 formaat, afgespeeld op ipod, klinkt beter.
Hoe kan ik ten volle 'genieten' van het flac formaat? Ik heb gelezen op internet dat ik met het programma 'Fluke' flac bestanden kan afspelen in itunes :) Vind dit programma echter nergens meer terug. En gaat dit echt merkbaar beter klinken dan de gewone mp3 versie van de cd?

En dan de laatste vraag, kan mijn Marantz sr6005 weg met dat formaat? Bv ik zet de Flac op usb en steek deze dan in de usbpoort, lukt het afspelen dan?

Merci voor de info!

Greetz

JohnWx

Een mp3 speler is gemaakt voor mp3  :lol:

En Flac is om te streamen toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

flac is een lossless audio codec (compression and decompression)

foobar is een mooie audioplayer
Supported audio formats: MP3, MP4, AAC, CD Audio, WMA, Vorbis, FLAC, WavPack, WAV, AIFF, Musepack, Speex, AU, SND... and more with additional components.

CiteerEn dan de laatste vraag, kan mijn Marantz sr6005 weg met dat formaat? Bv ik zet de Flac op usb en steek deze dan in de usbpoort, lukt het afspelen dan?

proberen & see (hear) what happens..  :-D

supported Netwerk Audio: MP3 / WAV / AAC / FLAC / WMA
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pameijer

Fluke for Mac , 4e link in Google ????

FLAC is in principe beter dan MP3, maar de bron is natuurlijk bepalend voor de geluidskwaliteit. Er is een levendige discussie op leven en dood soms op heel het internet of lossless hoorbaar beter is dan een goede MP3 met een bitrate >256, ik ga me daar niet aan wagen! Ook kan het zijn dat je dermate gewend bent aan MP3-compressie dat je oren dat fijn vinden. In dat geval, lekker MP3 blijven luisteren, niemand bepaalt voor jou wat je mooi moet vinden! En of de SR6005 FLAC kan afspelen, dat weet ik niet maar kun je zelf toch heel snel uitvogelen?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

QuattroNL

Kan goed dat je iPod mp3 native (zonder omzetting) kan afspelen en dat ie flac wel aankan maar eerst moet omzetten naar iets wat ie wel kan weergeven....en als die omzetting dan niet netjes gebeurt zal ie minder mooi klinken dan een mp3  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

bommelaar

De link op google is idd fluke voor mac. maar ik heb windows met daarop itunes.
Zat daarnet op het werk, en kon het dus niet testen.
Heb het nu getest. hij herkent het niet!

bedankt al voor de info!

still life

Citaat van: still life op december 05, 2011, 14:51:33supported Netwerk Audio: MP3 / WAV / AAC / FLAC / WMA

john schreef het ook al.. flac's zul je moeten streamen naar de SR..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bommelaar

ik denk niet dat ik naar mijn sr6005 kan streamen ;)
Dus het zal mp3 blijven!

Marvin

Flac leest mijn cd speler ook gewoon, -en zonder dat ik daar verschil in hoor met welke andere wijze dan ook.

Maar dat is natuurlijk geen Marantz.  :-D

Zoldar

cool! welke spelert is dat?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Er staat iets van 'Denon' op, geen idee wat dat is overigens...  clown1

dmeerpa

Citaat van: bommelaar op december 05, 2011, 09:20:10
hallo!

Even een vraagje! Ik heb op mijn pc een cd staan in het formaat FLAC. Zou beter zijn (lees minder kwaliteitsverlies) dan mp3.
Nu ik heb dit of cd gebrand en afgespeeld. Maar de originele cd in mp3 formaat, afgespeeld op ipod, klinkt beter.
Hoe kan ik ten volle 'genieten' van het flac formaat? Ik heb gelezen op internet dat ik met het programma 'Fluke' flac bestanden kan afspelen in itunes :) Vind dit programma echter nergens meer terug. En gaat dit echt merkbaar beter klinken dan de gewone mp3 versie van de cd?

En dan de laatste vraag, kan mijn Marantz sr6005 weg met dat formaat? Bv ik zet de Flac op usb en steek deze dan in de usbpoort, lukt het afspelen dan?

Merci voor de info!

Greetz

Flac is beter dan MP3, maar je moet dan wel degelijk audio materiaal gebruiken.
Je kan de FLAC inderdaad op stick zetten en in de receiver pluggen. Op de SR7005 klinkt dit zeker heel goed (beter dan via mijn HDI Dune HD Max mediaspeler).

Je kan de FLAC ook converteren naar ALE formaat (Apple Lossless Encoder).
Dit zou moeten lukken via dit programmatje http://www.dekorte.com/projects/shareware/SoundConverter/
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: marvin op december 05, 2011, 20:34:18
Er staat iets van 'Denon' op, geen idee wat dat is overigens...  clown1

Hoe ? ken het niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Citaat van: John Wx op december 06, 2011, 08:40:28
Citaat van: marvin op december 05, 2011, 20:34:18
Er staat iets van 'Denon' op, geen idee wat dat is overigens...  clown1

Hoe ? ken het niet

Den on?  Klinkt als een kerstboomstandaard  :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jrm

Citaat van: pameijer op december 06, 2011, 09:00:13
Citaat van: John Wx op december 06, 2011, 08:40:28
Citaat van: marvin op december 05, 2011, 20:34:18
Er staat iets van 'Denon' op, geen idee wat dat is overigens...  clown1

Hoe ? ken het niet

Den on?  Klinkt als een kerstboomstandaard  :schater:

De non? a ha, ja met die kappen over den oren hoor je het wat doffer..... :-D