Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: Rob46 op januari 06, 2018, 19:30:05
Ook ik heb diverse monitoren in huis gehad, en met de huidige is het een waar muzikaal feest. Ook ik ben nog steeds zeer verrast wat een monitor kan weergeven. Echter is de plaatsing erg bepalend Chris. Eventueel indraaien, afstand tussen de speakers en van de achterwand zijn super belangrijke parameters om uiteindelijk het maximale uit een monitor te kunnen halen. Dit geldt natuurlijk ook voor vloerstaanders, maar voor monitoren is dit in mijn optiek en ervaringen ernstig van belang. Eenmaal goed ingeregeld, dan kan een monitor voor een vloerstaander concurrerend zijn.


Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op januari 06, 2018, 19:30:05
Ook ik heb diverse monitoren in huis gehad, en met de huidige is het een waar muzikaal feest. Ook ik ben nog steeds zeer verrast wat een monitor kan weergeven. Echter is de plaatsing erg bepalend Chris. Indraaien, afstand tussen de speakers en van de achterwand zijn super belangrijke parameters om uiteindelijk het maximale uit een monitor te kunnen halen. Dit geldt natuurlijk ook voor vloerstaanders, maar voor monitoren is dit in mijn optiek en ervaringen ernstig van belang. Eenmaal goed ingeregeld, dan is kan een monitor voor een vloerstaander concurrerend zijn.
:yes: :gp: Goed geschreven, Rob! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Juist minder heb ik het idee, grote vloerstaanders hebben meer ruimte nodig en vaak meer last van refelectie im de ruimte (vanwege de ruimte of het gebrek eraan), monitoren hebben hier vaak minder snel last van.
Uiteraard is een goede plaatsing en de juiste aandacht hieraan bij beide van groot belang, maar de scanspeaks zijn een heel stuk makkelijker te plaatsen dan de Avalons

xander32

Citaat van: Rob46 op januari 06, 2018, 19:30:05
Ook ik heb diverse monitoren in huis gehad, en met de huidige is het een waar muzikaal feest. Ook ik ben nog steeds zeer verrast wat een monitor kan weergeven. Echter is de plaatsing erg bepalend Chris. Indraaien, afstand tussen de speakers en van de achterwand zijn super belangrijke parameters om uiteindelijk het maximale uit een monitor te kunnen halen. Dit geldt natuurlijk ook voor vloerstaanders, maar voor monitoren is dit in mijn optiek en ervaringen ernstig van belang. Eenmaal goed ingeregeld, dan is kan een monitor voor een vloerstaander concurrerend zijn.

:gp:

Een goede monitor klinkt vaak ruimtelijker, luchtiger dan een zuil ls.

Whisper.nl

#1505
Mee eens een monitor is veel ruimtelijker als een vloerstaander.
Echter voor een monitor zul je veel meer moeite moeten doen om de juiste "stage "te krijgen.
Ik zelf gebruik een infra rood laser waterpas om de ls monito op de "oren"te richten.
Doe je dit niet zul niet  het maximiale uit een monitor halen.
Ervaring met oa. Rogers ls  notworthy

Een vloer staander is hier veel minder "gevoelig voor.
Ervaring met Etude clio III, Totem Arro , Totem Sttaf

gr Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Het vergelijk gaat niet helemaal op, ik heb ,met de Avalons echt veel mere moeite gehad met een juiste plaatsing, nu zijn die wat dat betreft ook krankzinnig nauwkeurig wanneer het om plaatsing gaat, en de ScanSpeaks die ik nu heb klonken eigenlijk al prima toen ze tegen de muur stonden een niet waren ingedraaid.
Ik heb er nu wat aandacht aan besteed (plaatsing) en ook de TaCT opnieuw aan het werk gezet om de boel in te meten en te corrigeren waar nodig en  :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:

Erg mooi, kan niet anders zeggen dat deze luidsprekertjes me heel erg verbazen

cz79

Verslag van vanochtend op het buurforum:

Vanochtend de speakers iets meer naar voren geplaatst en een klein beetje ingedraaid, gehoormatig prima zo voor nu. Toen de PC gepakt en aangesloten aan de TaCT om te gaan meten (ben vergeten een screenshot te nemen), lang niet gek, maar onder de 300Hz wel wat grillig dus dat geboied aangepakt met een standaard curve (TaCT E1) die redelijk flat loopt met een 4dB afval van 1Khz naar 20Khz, de regio daaronder de pieken verwijderd en een kleine boost in het laag vana 35Hz tot 60Hz.

Eerst maar eens gaan luisteren en alles is redelijk snel gedaan, omdat het nog niet zeker is dat ik de ScanSpeaks ga houden, maar voor nu wederom erg veelbelovend want ze klinken wel heel erg prettig en bijzonder transparant

Rob46


Cornelis1921

Mijn ervaring is dat monitoren inderdaad heel gemakkelijk te plaatsen zijn, het afregelen echter daar ben ik met mijn Harbeths niet in de gelegenheid, maar wat jij doet met jouw Scanspeaks klinkt wel veel belovend en zeer interessant. Ik volg jouw draadje op de voet. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: cz79 op januari 08, 2018, 16:49:45
Verslag van vanochtend op het buurforum:

Vanochtend de speakers iets meer naar voren geplaatst en een klein beetje ingedraaid, gehoormatig prima zo voor nu. Toen de PC gepakt en aangesloten aan de TaCT om te gaan meten (ben vergeten een screenshot te nemen), lang niet gek, maar onder de 300Hz wel wat grillig dus dat geboied aangepakt met een standaard curve (TaCT E1) die redelijk flat loopt met een 4dB afval van 1Khz naar 20Khz, de regio daaronder de pieken verwijderd en een kleine boost in het laag vana 35Hz tot 60Hz.

Eerst maar eens gaan luisteren en alles is redelijk snel gedaan, omdat het nog niet zeker is dat ik de ScanSpeaks ga houden, maar voor nu wederom erg veelbelovend want ze klinken wel heel erg prettig en bijzonder transparant

Goed bezig!

jowa

Lekker bezig Chris. [emoji1360]
Die Scanspeaks toen ook gehoord op de beurs.
Klonken erg lekker. :yes:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op januari 08, 2018, 16:48:40
Het vergelijk gaat niet helemaal op, ik heb ,met de Avalons echt veel meer moeite gehad met een juiste plaatsing, nu zijn die wat dat betreft ook krankzinnig nauwkeurig wanneer het om plaatsing gaat, en de ScanSpeaks die ik nu heb klonken eigenlijk al prima toen ze tegen de muur stonden een niet waren ingedraaid.
Ik heb er nu wat aandacht aan besteedt (plaatsing) en ook de TaCT opnieuw aan het werk gezet om de boel in te meten en te corrigeren waar nodig en  :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:

Erg mooi, kan niet anders zeggen dat deze luidsprekertjes me heel erg verbazen

ik zou andere speakers kopen als ik jou was.  :schater:
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik heb ze al, dus ik heb nu twee paar in huis staan  :-D

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op januari 09, 2018, 10:12:36
Ik heb ze al, dus ik heb nu twee paar in huis staan  :-D

notworthy :schater: notworthy
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet