Set van CZ79

Gestart door cz79, december 01, 2011, 22:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 :yes: :kwijl: Droomset, Chris: heel erg fraai!!! byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Mooie set en mooi  verhaal! :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WimPeu

Je moet in de handel gaan Chris als ik je stukje zo door lees. Volgens mij ben jij een van de weinige mensen in de audio branche die zijn oude spullen met winst weet te verkopen. Ik zit altijd met enorme afschrijvingen maar jij verkoopt je spullen 2e hands voor meer dan de nieuw waarde...hulde...   pompom  :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

QuattroNL

Bekwijlenswaardige set Chris!  :kwijl:

En wat Wim zegt: je blijkt wel een gezonde handelsgeest te hebben.
Ik probeer ook wel eens wat 2e hands meuk te verkopen maar dat lukt nou niet altijd even goed.

Zou je set graag eens willen horen alleen ben ik bang dat je niet echt bij mij in de buurt woont als je 2 uur moet rijden naar Lochem 8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

cz79

Citaat van: WimPeu op december 02, 2011, 09:41:19
Je moet in de handel gaan Chris als ik je stukje zo door lees. Volgens mij ben jij een van de weinige mensen in de audio branche die zijn oude spullen met winst weet te verkopen. Ik zit altijd met enorme afschrijvingen maar jij verkoopt je spullen 2e hands voor meer dan de nieuw waarde...hulde...   pompom  :-o

Lijkt me leuk ik kan er alleen niet van leven maar ik hou er wel een hele hoop mooie spulletjes aan over... :schater:

Nee hoor, kijk ik zoek op MP en zie daar een Monster stekkerblok (HTS800) onder de naam 'luxe stekkerdoos'  ik doe een bod van 4 euro (stond al een bod van 3 euro) en zij gaat akkoord, inclusief verzenden 11 euro van gemaakt, een week later verkoop ik datzelfde blok voor 70 euro ex verzenden, makkelijker dan dit wordt het niet.

Er zijn zo veel mensen met weinig geduld op MP (en/of verstand van zaken) dat sommige dingen te makkelijk zijn om te laten liggen. Ik had ooit een hele berg DVD's die in de verkoop ginegn maar DVD is niet echt populair meer dus iemand wilde deze wel ruilen met een Pink Faun Digitale Interlink en 3 isotek kabels (netsnoeren), ik ruil 40 DVD's met bijbetaling van 50 euro en hij geeft me op de kop toe een stekkerblok van Jouwhifi erbij (moest nog wel gemonteerd worden).

Binnen een week ben ik de 2 isotek snoeren kwijt voor 70 p/st, het stekkerblok met een isotek snoer er aan gemonteerd gaat voor 130 de deur uit en de Pink Faun voor 150 euro, al met al 4 keer zoveel als de hele DVD collectie waard was.

Ik heb gewoon mazzel denk ik...

cz79

Citaat van: QuattroNL op december 02, 2011, 09:51:00
Bekwijlenswaardige set Chris!  :kwijl:

En wat Wim zegt: je blijkt wel een gezonde handelsgeest te hebben.
Ik probeer ook wel eens wat 2e hands meuk te verkopen maar dat lukt nou niet altijd even goed.

Zou je set graag eens willen horen alleen ben ik bang dat je niet echt bij mij in de buurt woont als je 2 uur moet rijden naar Lochem 8-)

Almere, maar je bent uiteraard van harte welkom

Paul

Mooie set tot in detail beschreven en een gezonde handelsgeest, zo blijft de hobby leuk en betaalbaar.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

cz79

Wat ik wel vreemd vond, is dat toen ik de SA15 openmaakt om even te kijken de kabltjes van naar de analoge RCA uitgangen gewoon om de coonectoren (binnenkant) gevouwen waren, niet gesoldeerd, gewoon los erom heen gefrunnikt.
Ik weet niet of dat de standaard is bij Marantz of bij van Medevoort, uiteindelijk is er hetzelfde zilverkabel tussen gezet als mijn XLR interlink en LS kabels dus dat is wel weer goed gekomen, maar toch vreemd...

Toen ik bij Louis was (art speak) toen hebben we ook gelijk even een test uitgevoerd met de interlink direct op de printplaat in de cd speler, dus vanaf de versterker direct naar de printplaat van de cd speler waar normaal de analoge RCA uitgangen op gesoldeerd zitten, dat gaf nogal wat verschil, kun je nagaan wat dat kleine stukje kabel tussen de printplaat en de daadwerkelijke RCA uitgangen uitmaakt.

Audiotic

Wire wrapping is een goede techniek. En niet per se slechter dan solderen, in tegendeel. Wordt in de electronica ook veel gebruikt. Klem contacten zijn daar zowiezo deels standaard. En je weet: luidsprekerkabels mogen nooit gesoldeerd!
:-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

cz79

Het ging ook niet om de LS kabels maar de binnekant van de cd speler en wel de RCA connectoren, er was geen gebruik gemaakt van klemverbindingen o.i.d het was gewoon een beetje half er om heen gevouwen, een keer hard blazen had geresulteerd in een los draadje, zo los zat het...en ik weet niet of dat de bedoeling is

xander32

In het geniep heb je er in relatief korte tijd een prachtige set neer gezet :yes:.
Enne; ik ben heel benieuwd naar `t PCM-geluid :wink:.


Sander.

cz79

Dan kom je toch gezellig eens langs?

xander32

Citaat van: cz79 op december 02, 2011, 11:50:27
Dan kom je toch gezellig eens langs?

hello


Gaan wij doen in 2012 :yes:.


Sander.

lo

Leuk verhaal Chris en idd een hele mooie set. Tis heel erg ver voor mij Almere, maar wie weet ooit nog eens.  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

#29
Citaat van: Paul op december 02, 2011, 11:16:41
Mooie set tot in detail beschreven en een gezonde handelsgeest, zo blijft de hobby leuk en betaalbaar.
stupid Hoe komt men aan zo'n "gezonde handelsgeest"? :lol: byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *