Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door Perfect_audio, november 30, 2011, 15:18:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Perfect_audio

Vooraankondiging: Anti-Mode 2.0 Dual Core leverbaar eerste kwartaal 2012

DSPeaker uit Finland heeft de succesvolle techniek van de Anti-Mode 8033 om subwoofers te temmen, nu ook gebruikt voor full-range speakers.
Eindelijk kun je nu ook stereospeakers beter laten klinken door ongewenste effecten, als gevolg van de akoestiek in de kamer, te corrigeren. Deze Anti-Mode 2.0 Dual Core is eind eerste kwartaal 2012 leverbaar, maar bestel nu met een pre-orderkorting van 60 Euro!



Anti-Mode 2.0 Dual Core is het nieuwe vlaggeschip van DSPeaker. Het is een veelzijdige audioprocessor, gebaseerd op de hoog gewaarde techniek van de Anti-Mode 8033. Deze uitvoering kan een paar full range luidsprekers (of twee subwoofers) corrigeren in een akoestisch imperfecte ruimte en biedt tal van instellingsmogelijkheden om het geluid aan te passen.

Anti-Mode 2.0 Dual Core heeft ook een DAC aan boord met roomcorrection, EQ en volumeregeling, alles bediend met een bijgeleverde afstandsbediening. En natuurlijk gaat de inregeling net zo eenvoudig als bij de Anti-Mode 8033. Je hebt geen computer nodig voor de inregeling of het gebruik deze Anti-Mode.

Iedere ruimte heeft last van 'staande golven' die basproblemen veroorzaken, ongeacht de luidsprekers of subwoofers die je gebruikt. Anti-Mode van DSPeaker is een van de erkende betere digitale technieken om deze akoestische problemen aan te pakken. En deze technologie is nu verbeterd en verfijnd in de nieuwe Anti-Mode 2.0 Dual Core.

Bekijk hier de details van deze nieuwe telg in de Anti-Mode-familie: http://www.anti-mode.info.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

 8-)

CiteerIedere ruimte heeft last van 'staande golven' die basproblemen veroorzaken, ongeacht de luidsprekers of subwoofers die je gebruikt.

leo ? jowa ? joep ? xander ? arjan ? :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79


xander32

Geen interesse: DSP/EQ is onmisbaar in ht maar in een stereo-setup vind ik het nu nog steeds vloeken in de kerk. Dat komt ook omdat ik nog geen enkel systeem heb gehoord dat het geluid niet ook nadelig beinvloede. Weg waren de staande golven, de pieken en dalen maar daar mee vaak ook de dynamiek en de levendigheid, het natuurlijke, het vloeiende.


Sander.

cz79

Heb je dat ook zo ervaren met bijv Lyngdorf apparatuur?

xander32

Citaat van: cz79 op november 30, 2011, 17:43:54
Heb je dat ook zo ervaren met bijv Lyngdorf apparatuur?
Lyngdorf heb ik nog niet mogen beluisteren (ik dacht nog toen ik mijn stukje hierboven typte; zal ik dit betreft Lyngdorf vermelden want er is hier vast weer zo`n wijsneus die daar over zal beginnen :-P).

De Lyngdorf TDAI 2200 met roomperfect (is een optie) schijnt het buitengewoon goed te doen; maar nieuw mij te prijzig en 2e hands nooit voorhanden (en/of veel te duur).


Sander.

Paul

Citaat van: xander32 op november 30, 2011, 17:39:30
Geen interesse: DSP/EQ is onmisbaar in ht maar in een stereo-setup vind ik het nu nog steeds vloeken in de kerk. Dat komt ook omdat ik nog geen enkel systeem heb gehoord dat het geluid niet ook nadelig beinvloede. Weg waren de staande golven, de pieken en dalen maar daar mee vaak ook de dynamiek en de levendigheid, het natuurlijke, het vloeiende.


Sander.
Helemaal mee eens 800 eurries met korting dan maar schuiven met de luidsprekers eventueel andere gordijnen een vloerkleedje en tevreden zijn met de eventuele tekortkomingen in mijn set, muziek moet je beleven en moet geen obsessie worden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

cz79

Ik ken Lyngdorf ook alleen van de verhalen en van ervaringen.

800 euro is best wat geld maar aan de andere kant zijn er ook mensen die voor een paar honderd euro alleen al aan bass traps uitgeven en dan vindt ik dit wel echt een mooiere oplossing (of het beter werkt laat ik in het midden bij gebrek aan ervaring).

xander32

Citaat van: cz79 op november 30, 2011, 19:56:48
Ik ken Lyngdorf ook alleen van de verhalen en van ervaringen.

800 euro is best wat geld maar aan de andere kant zijn er ook mensen die voor een paar honderd euro alleen al aan bass traps uitgeven en dan vindt ik dit wel echt een mooiere oplossing (of het beter werkt laat ik in het midden bij gebrek aan ervaring).
Wanneer de akoestiek het probleem is vind ik de oplossing van basstraps de veel betere keuze. Dan pak je daadwerkelijk het probleem aan en niet de symptomen zoals met een DSP.


Sander.

cz79

Is inderdaad waar, maar bijv op 33Hz heb je dan zo ongelofelijk veel basstraps nodig (m2) dat het voor een woonkamer niet echt een optie is. Dan is opzich de DSP een mooie tweede optie (als het werkt...).

Perfect_audio

Citaat van: xander32 op december 01, 2011, 09:09:57
Citaat van: cz79 op november 30, 2011, 19:56:48
Ik ken Lyngdorf ook alleen van de verhalen en van ervaringen.

800 euro is best wat geld maar aan de andere kant zijn er ook mensen die voor een paar honderd euro alleen al aan bass traps uitgeven en dan vindt ik dit wel echt een mooiere oplossing (of het beter werkt laat ik in het midden bij gebrek aan ervaring).
Wanneer de akoestiek het probleem is vind ik de oplossing van basstraps de veel betere keuze. Dan pak je daadwerkelijk het probleem aan en niet de symptomen zoals met een DSP.
Sander.

Tja, dat is vooral een gevoelskwestie.
Uiteindelijk verander je het geluid zodat op de luisterpositie(s) het geluid klinkt zoals het bedoeld is, danwel zoals jij het prettig vindt.
Die verandering kun je doen door het elektrische signaal te beïnvloeden of je beïnvloedt het fysieke signaal.
Om de een af andere reden is de eerste optie voor sommigen niet aanvaardbaar. DSPfobie. Maar een fysieke aanpassing is wel aanvaardbaar.
Trouwens, kabeltjes en onderzetters blijken ook aanvaardbaar, maar een dsp.......

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

cz79

Ik heb nog een behringer DSP thuis en moet daar nogmaals een keer mee stoeien om te kijken of het de dynamiek en de muzikaliteit aantast, zo niet dan hang ik deze er tussen om de bas iets te temperen.

Maurice

@Ron: hoe verhoudt dit zich tot Audessey?
Als het doet wat het belooft lijkt het mij wel een zinvolle tweak, ben er toch wel nieuwsgierig naar geworden sinds alle lovende verhalen over de Audessey afregelingen her en der, maar ook bij wat ik bij Marco heb gehoord.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Perfect_audio

#13
Citaat van: Maurice op december 04, 2011, 20:32:47
@Ron: hoe verhoudt dit zich tot Audessey?
Als het doet wat het belooft lijkt het mij wel een zinvolle tweak, ben er toch wel nieuwsgierig naar geworden sinds alle lovende verhalen over de Audessey afregelingen her en der, maar ook bij wat ik bij Marco heb gehoord.

Tja, dat weet ik (nog) niet want het apparaat is nog niet verkrijgbaar. Maar de reputatie van DSPeaker is wel goed, alsmede de ervaringen van de Anti-Mode 8033 (en de prijzen die ze hebben gekregen).
Ik ben er wel blij mee: ik heb jarenlang gezeurd bij audyssey-usa voor een tweekanaalsversie, maar helaas. Nu DSPeaker dat wel doet, vullen ze een belangrijk gat in de markt.
Door de extra functies wordt het een serieus apparaat.
Voor de liefhebbers heb ik een leaflet: http://www.anti-mode.info/AM/images/pdf/AM20DC-v1a.pdf
Voor surround blijft Audyssey nog de aangewezen weg, zeker voor de SR/AV7005 bezitters.
Hier heb ik ook een leaflet voor: http://www.audyssey.eu/mooiergeluid/EQ/download/Marantz-AudysseyPro_v1.pdf
(ik hoop dat dat mag.... anders haalt de admin het wel weg)

Eén ding is zeker, electronische akoestiekcorrectie 'is here to stay'.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

drees62

Hoe sluit je deze aan op een geïntegreerde versterker? En waarom zit er een (usb-) dac in dit apparaat, zonder zou het een stuk goedkoper hebben gekund, toch?