Kwaliteit MARANTZ DV-12S2

Gestart door jowa, november 15, 2011, 16:22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Ben aan het rondstruinen op internet en kom hier o.a. de MARANTZ DV-12S2 tegen.
Hoe is de kwaliteit (degelijkheid en muzikaliteit) van deze speler?
Kan er niet veel reviews over vinden.


O ja, fotos van de spelert:


Marvin

Marantz kennende zal hij er wel een uur over doen om een schijfje te herkennen...  :-D

joep

Citaat van: marvin op november 15, 2011, 16:45:09
Marantz kennende zal hij er wel een uur over doen om een schijfje te herkennen...  :-D

Overdrijven is ook een kunst Marvin het slechts 52 minuten.

Marvin


JohnWx

zal vast van een goed nivo zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Betreft mechaniek en bouwkwaliteit zal het prima in orde zijn. Echter is de vooruitgang betreft software en DAC`s de afgelopen jaren fors. Dat maakt dat een €200,- BD-speler een destijds €2000,- DVD-speler wat voor kan doen betreft geluids- en beeldkwaliteit , mits optimaal gebruik makende van de meest recente formaten en aansluitingen ...

Wanneer ik in de markt ben voor een multispeler / BD / DVD speler dan zou ik al snel voor een zo recent mogelijke uitvoering gaan :yes:.


Sander.

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 15, 2011, 19:10:52
Betreft mechaniek en bouwkwaliteit zal het prima in orde zijn. Echter is de vooruitgang betreft software en DAC`s de afgelopen jaren fors. Dat maakt dat een €200,- BD-speler een destijds €2000,- DVD-speler wat voor kan doen betreft geluids- en beeldkwaliteit , mits optimaal gebruik makende van de meest recente formaten en aansluitingen ...

Wanneer ik in de markt ben voor een multispeler / BD / DVD speler dan zou ik al snel voor een zo recent mogelijke uitvoering gaan :yes:.


Sander.

Voor stereo niet

Denk meer dat het een mooi ding is voor stereo mensen die af en toe een filmpje draaien

Ik heb liever deze Marantz dan een nieuwe br speler

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op november 15, 2011, 19:24:47
Citaat van: xander32 op november 15, 2011, 19:10:52
Betreft mechaniek en bouwkwaliteit zal het prima in orde zijn. Echter is de vooruitgang betreft software en DAC`s de afgelopen jaren fors. Dat maakt dat een €200,- BD-speler een destijds €2000,- DVD-speler wat voor kan doen betreft geluids- en beeldkwaliteit , mits optimaal gebruik makende van de meest recente formaten en aansluitingen ...

Wanneer ik in de markt ben voor een multispeler / BD / DVD speler dan zou ik al snel voor een zo recent mogelijke uitvoering gaan :yes:.


Sander.

Voor stereo niet

Denk meer dat het een mooi ding is voor stereo mensen die af en toe een filmpje draaien

Ik heb liever deze Marantz dan een nieuwe br speler
Voor stereo zal het tevens een compromis betreffen, tenminste dat vermoed ik. Denk namelijk ook dat een recente middenklasse cd-speler, bijvoorbeeld een CD 6004, het beter zal doen ...
Alleen is het daarmee lastig filmpjes kijken :roll:.


Sander.

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 15, 2011, 19:41:37
Citaat van: John Wx op november 15, 2011, 19:24:47
Citaat van: xander32 op november 15, 2011, 19:10:52
Betreft mechaniek en bouwkwaliteit zal het prima in orde zijn. Echter is de vooruitgang betreft software en DAC`s de afgelopen jaren fors. Dat maakt dat een €200,- BD-speler een destijds €2000,- DVD-speler wat voor kan doen betreft geluids- en beeldkwaliteit , mits optimaal gebruik makende van de meest recente formaten en aansluitingen ...

Wanneer ik in de markt ben voor een multispeler / BD / DVD speler dan zou ik al snel voor een zo recent mogelijke uitvoering gaan :yes:.


Sander.

Voor stereo niet

Denk meer dat het een mooi ding is voor stereo mensen die af en toe een filmpje draaien

Ik heb liever deze Marantz dan een nieuwe br speler
Voor stereo zal het tevens een compromis betreffen, tenminste dat vermoed ik. Denk namelijk ook dat een recente middenklasse cd-speler, bijvoorbeeld een CD 6004, het beter zal doen ...
Alleen is het daarmee lastig filmpjes kijken :roll:.


Sander.

niet beter eerder anders blijft smaak  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Vind het zelf een mooie speler.
Waar het mij om gaat is hoe goed is deze op het gebied van (SA)CD?
Voor DVD/Bluray heb ik de UD-5005, daar ben ik dik tevreden met.
Ik ben wat betreft SACD hier niet zo te vreden over.

VANZOMERENG

#11
Citaat van: xander32 op november 15, 2011, 19:10:52
Betreft mechaniek en bouwkwaliteit zal het prima in orde zijn. Echter is de vooruitgang betreft software en DAC`s de afgelopen jaren fors. Dat maakt dat een €200,- BD-speler een destijds €2000,- DVD-speler wat voor kan doen betreft geluids- en beeldkwaliteit , mits optimaal gebruik makende van de meest recente formaten en aansluitingen ...

Wanneer ik in de markt ben voor een multispeler / BD / DVD speler dan zou ik al snel voor een zo recent mogelijke uitvoering gaan :yes:.


Sander.

Het is maar net waarvoor je,m gebruikt.
Vele zoals ondergetekende gebruiken de DVD/Blue-ray alleen in een stereosetup
voor het draaien van muziek-DVD,s en hebben geen boodschap aan 3D en BD-live.

Ik zelf hecht veel waarde aan geluidskwaliteit en bouwkwaliteit en heb bewust 1 week geleden
daarom deze BlueRay-speler Denon DVD-3800BD nieuw aangeschaft.
- Gebouwd als een tank
- een lade die weliswaar van kunstof is maar wel dik, degelijk en zeer smooth open en dicht gaat
   (doet degelijker aan, als mijn Marantz SA15S2)
- Geluidskwaliteit is via de analoge uitgangen zeer goed   :-D maar kan eventueel ook nog via
  de digitaal-out op een externe Dac worden aangesloten.

Juist omdat ie voor echte HT-fanaten niet de allerlaatste snufjes bezit en ook alleen in het
zwart verkrijgbaar is, wordt ie nu nieuw voor een bodemprijs  (798 euro) aangeboden.

M.b.t. de beeldkwaliteit behoort ie nu anno 2011 nog tot de top-spelers  :-)





xander32

Citaat van: VANZOMERENG op november 16, 2011, 17:30:08
Citaat van: xander32 op november 15, 2011, 19:10:52
Betreft mechaniek en bouwkwaliteit zal het prima in orde zijn. Echter is de vooruitgang betreft software en DAC`s de afgelopen jaren fors. Dat maakt dat een €200,- BD-speler een destijds €2000,- DVD-speler wat voor kan doen betreft geluids- en beeldkwaliteit , mits optimaal gebruik makende van de meest recente formaten en aansluitingen ...

Wanneer ik in de markt ben voor een multispeler / BD / DVD speler dan zou ik al snel voor een zo recent mogelijke uitvoering gaan :yes:.


Sander.

Het is maar net waarvoor je,m gebruikt.
Vele zoals ondergetekende gebruiken de DVD/Blue-ray alleen in een stereosetup
voor het draaien van muziek-DVD,s en hebben geen boodschap aan 3D en BD-live.

Ik zelf hecht veel waarde aan geluidskwaliteit en bouwkwaliteit en heb bewust 1 week geleden
daarom deze BlueRay-speler Denon DVD-3800BD nieuw aangeschaft.
- Gebouwd als een tank
- een lade die weliswaar van kunstof is maar wel dik, degelijk en zeer smooth open en dicht gaat
   (doet degelijker aan, als mijn Marantz SA15S2)
- Geluidskwaliteit is via de analoge uitgangen zeer goed   :-D maar kan eventueel ook nog via
  de digitaal-out op een externe Dac worden aangesloten.

Juist omdat ie voor echte HT-fanaten niet de allerlaatste snufjes bezit en ook alleen in het
zwart verkrijgbaar is, wordt ie nu nieuw voor een bodemprijs  (798 euro) aangeboden.

M.b.t. de beeldkwaliteit behoort ie nu anno 2011 nog tot de top-spelers  :-)


Ik zou hem wel eens tegenover een recente Pioneer of Panasonic BD-speler van net €200,- willen zetten betreft beeldkwaliteit 8-).

Sander.

WimPeu

Maar het oog wil ook wat Xander :wink:. Voor het geld (€798,-) een no-brainer natuurlijk. Het is dat ik zo blij met mijn Oppo ben en omdat die ook nog meer audiofiele formaten (SACD/DVD-A) ondersteund anders was deze Denon zeker een optie hier. Blijft een pracht ding.. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op november 16, 2011, 21:09:36
Maar het oog wil ook wat Xander :wink:. Voor het geld (€798,-) een no-brainer natuurlijk. Het is dat ik zo blij met mijn Oppo ben en omdat die ook nog meer audiofiele formaten (SACD/DVD-A) ondersteund anders was deze Denon zeker een optie hier. Blijft een pracht ding.. notworthy
Voor de looks €598,- meer neertellen :roll: ...


Sander.