basweergave

Gestart door 64frank, oktober 23, 2011, 13:18:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

64frank

Ik heb een rel T7 aangesloten via highlevel dmv een speakon kabel op een marantz sr6005. Nu is mijn vraag of het uitmaakt dat ik de speakon aansluit bij de hoofdspeakers of bij de receiver. Ik heb hem aangesloten op de aansluitingen op de speakers en deze staan op ongeveer 2mtr. vanaf de receiver. Kan dit invloed hebben op de weergave in het laag. Ik heb alles ingeregeld met audyssey echter moet de instellingen op de rel eigenlijk dichtzetten want anders overheerst de basweergave. Heeft de manier van aansluiten hiermee te maken of zou het niet uitmaken dat ik de rel niet rechtstreeks bij de receiver aftak. Het  geluid is perfect alleen de basweergave gaat snel overheersen en vooral bij afspelen op hogere volumes.

Mijn set bestaat uit:

marants sr6005
fronts focal 816v
center focal 800v
surround focal 806v
Sub       rel T7

Jasper

Waarom sluit je de Rel niet lowlevel aan? Dan kun je Audyssey de sub apart van je fronts laten inregelen, zodat deze goed op elkaar afgestemd worden. De lage tonen zouden dan niet meer moeten overheersen.


still life

CiteerHet  geluid is perfect alleen de basweergave gaat snel overheersen

denk dat je sub niet netjes ingepast is met de rest v/d speakers
*speelt te hoog mee (flinke overlap met je fronts)
*speelt te luid icm de fronts

over inmeten valt hier 1 & ander te lezen, maar mijn inschatting:
*aansluiten middels pre-out vanuit de SR
*bij het inmeten => volume op de sub naar beneden
*ADSY bepaalt de correcte cross, manuele cross dus volledig openzetten (voor de surrounds)

check results & post evt je bekomen levels ter evaluatie..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300