Live wat hebben we gezien en wat vonden we er van? (Vroeger & Nu)

Gestart door Lars86, september 26, 2011, 15:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lars86

The Cure is met Tom Waits het enige wat nog op mijn wish list staat.
Rammstein ga ik binnenkort wederom heen! Vind het erg vet, maar vooral de show!

Beans & Fatback theater tour een tip!! Betaalbaar en erg leuk en gezellig. Ga dat zien.


Cornelis1921

 :yes: :lol: Wat betreft The Cure: ik kwam halverwege 'the nineties' Robert Smith tegen, zittend op een stukje ruïnemuur op het Vrouwenkerkplein in Leiden ter hoogte van het café Het Praethuis. Ik dronken, althans zwaar aangeschoten, hij op bezoek bij vrienden in een kraakpand elders in diezelfde stad. We stelden onszelf aan elkaar voor en ik begon te zwetsen over het schrijven van lyrics voor The Cure. We namen kort daarop afscheid van elkaar en hij heeft wijzelijk geen reactie meer doen uitgaan naar mij achteraf. Het was 04:00 op een zomerse zondagmorgen and all was well. Dat was mijn ontmoeting met een wereldster, zeg maar gerust een levende legende en ik was en ben nog steeds niet onder de indruk. Mijn omgeving wel, waarvan een deel tegen mij zei: "Robert William Smith, pfoei, je zal je wel vergist hebben?! Het enige wat mij nog bezighoudt is: als hij toen toch eens op mijn aanbod was ingegaan, dan was Leiden voor mij waarschijnlijk ook te klein geworden en was ik misschien op een andere manier in de postings van dit forum terecht gekomen. We zullen het nooit weten...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Lars86


SmauG

Hmm...
Niet zoveel, wel divers en heel leuk!

2003 Ub40 - Homegrown,
2006 Rolling Stones - European Tour,
2001~2010 Verkade harmonie orkest - Nieuwjaars concert, met mijn grootvader op klokkenspel, slagwerk en percussie,
2001~2012 veel diverse danceevents waar ik talloze mensen live heb zien optreden  clown1

Cornelis1921

 pompom pompom pompom pompom pompom
Het programma voor het seizoen 2012/2013 van Amsterdam Sinfonietta lag gisteren in de postbox.
Hoogstwaarschijnlijk dit keer geen serie voor het Concertgebouw aan 't IJ (Amsterdam) bestellen maar gewoon de hele serie voor de Stadsgehoorzaal in Leiden. Ook John wil dan ook wel een concert hieruit bijwonen. En het is goedkoper en minder omslachtig zonder dat gereis naar Amsterdam v.v..
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Lars86

Altijd fijn dingen in de buurt!

Aanrader voor mensen in de buurt van Dordrecht... de (F)luister concerten die 1x per maand in het museum/dan wel een andere locatie worden gehouden. Gratis op zondag rond een uur of 3 tot 5 uur.  volgende is 14 (ja dat is zaterdag) mei in Pictura en 15 mei in het Dordse Museum (restaurant kant).

Rammstein geweest voor mijn vader z'n verjaardag was weer  HB
En kaarten voor de Stone Roses ook erg vet!
En toch maar een dagje pinkpop denk ik voor The Cure.

Whisper.nl

Fernando Lameirinhas | E Terno.

as.. 21 april .

Wordt weer een avond genieten.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op maart 30, 2012, 14:57:51
pompom pompom pompom pompom pompom
Het programma voor het seizoen 2012/2013 van Amsterdam Sinfonietta lag gisteren in de postbox.
Hoogstwaarschijnlijk dit keer geen serie voor het Concertgebouw aan 't IJ (Amsterdam) bestellen maar gewoon de hele serie voor de Stadsgehoorzaal in Leiden. Ook John wil dan ook wel een concert hieruit bijwonen. En het is goedkoper en minder omslachtig zonder dat gereis naar Amsterdam v.v..
pompom :yes:
De bestelling  van de Concertserie voor de Stadgehoorzaal is vandaag op de bus gegaan. Helaas is het (nog) niet aan John besteed een concert zoals deze. Liever gregoriaans, renaissance of barok voor John. Volgend jaar concerteerd het koor waar een buurman van mij in zingt. Daar hebben meer mensen oren naar.
hello  :-) Volgende week dinsdag 10 april naar het Muziekgebouw aan 't IJ, Amsterdam: de Amsterdam Sinfonietta met de alt Christianne Stotijn in Mussorgski's "Liederen van de dood" e.a.w.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

#38
Gisterenavond samen met Wim naar Loreena Mckennitt geweest in het Carre Amsterdam

Afgesproken bij een P+R langs de A10 ,wim stond nog in de file zelf kon ik redelijk doorrijden vanaf daar met de tram het centrum in ,bleek dat we te vroeg waren uitgestapt toen eerst gaan eten bij de Mcdonalds en de daarna weg gevraagd aan een man van het openbaar vervoer ,bleek dat we nog een stuk verder moesten met een andere tram toen we uitstapte was die nog achter de tram aangereden om ons de weg te wijzen en hoe we terug moesten na de voorstelling ,Leuk ! en de man bedankt

Na stukkie lopen langs de gracht aangekomen bij het Carre een heel mooi gebouw in authentieke stijl bakkie koffie gedaan ,toen was het tijd om naar de Loge te gaan ik had de kaarten uitgezocht precies in het midden  :-D voor de geluidsman  pompom

Hele mooie intro die me best wel raakte en na elk nummer klapte heel het publiek en was er ook complete stilte tussendoor , afwisselend speelde ze rustige en nummers met wat meer muzikale actie  :yes: er was tussendoor nog een pauze en een biertje erbij , heb er echt van genoten haar stem en alle instrumenten had ik echt niet willen missen  notworthy




In Juni ga ik met een vriend naar Celtic woman in de heineken music hall daar ook erg benieuwd naar  byebye

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

5 keer gezien live en elke keer anders.Andere uitvoeringen soms meer jazzy andere keer meer rock en soms ook andere begeleidingband.Ik heb het natuurlijk over Jan Akkerman :yes:.Een van de weinige Nederlandse muzikanten die ik echt goed vind.Als ze spelen zie je ook dat ze een enorme drive en enthousiasme hebben om er een goede performance neer te zetten.Of het nu een kleine zaal of grote is.

http://youtu.be/UBGxYfQ7Gy0
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Deze had ik wel een keer live willen zien maar helaas al lang geleden overleden.

http://youtu.be/a2LRg00ew9U

Mooi drumbattle had ik ook wel eens willen zien!! :wink:

http://youtu.be/n_BmeBfV-O4
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

#42
DE CLOWN, DE VIKING EN DE CLASSICUS.
Concertserie Amsterdam Sinfonietta, seizoen 12/13, 3/6.

:| Gisterenavond een concert   bijgewoond van de Amsterdam Sinfonietta in de Stadsgehoorzaal alhier. (Een 'andere' impressie in "Cor's waan... ) Op het programma stonden: Concert voor klavier en orkest in G Hob. XVIII Nr. 4 (ca. 1770) van Joseph Haydn; Concert voor piano, trompet en strijkorkest in c opus 35 (1933) van Dmitri Sjostakovitsj - pauze - Strijkkwartet Nr. 1 in g opus 27 (1877-1878) van Edward Grieg.
Alvorens het eigenlijke concert begint is er altijd om 19:30 een inleiding (€5,00 incl. koffie of thee), vaak met de solist(en) en/of leden van het ensemble. Dit keer schoven de solisten Déjan Lasicz (p) en Wim van Hasselt (t) aan, vergezeld van A.S. violiste Diet Tilanus. De voertaal in het eerste kwartier was Engels en in zijn totaliteit duurde de in inleiding 2×±15 minuten.
Voor aanvang (20:15) had ik aanvankelijk een zitplaats aan de rand van de zaal, maar omdat een dame graag bij de rest van haar gezelschap wilde voegen ruilde wij van plaats, zodat ik ongeveer in het, ideale (sweetspot), midden van zal kwam te zitten. :-)
De Haydn was aan de tamme kant: solist vlamde niet echt. In de Sjostakovitsj was de pianist meer en beter op dreef, mede aangespoord door een meer dan goed spelende co-solist Wim van Hasselt (solotrompetist v/h Kon. Concertgeb. Ork.). Een gloedvolle uitvoering die mij bij tijd en wijlen kippevelmomenten bezorgde. Een staande ovatie van minimaal vijf minuten vormde het resultaat. Na de pauze een ongenerrde Grieg; deze zat de A.S. nog niet lekker in de vingers: In dem Beschränkung zeigt jemand sich der Meister. Bij vlagen teder, maar al te vaak te diep en overenthousiast doorhalend op de g-snaar. (Sorry Willem (de Bordes): dit kan en moet beter.) Hoewel deze apotheose een staande ovatie uitlokte en beloond werd met een (voor mij onbekend) encore keerde ik met gemengde gevoelens huiswaarts.

P.S. Nog één anecdote: omdat ik op dat moment zo met mijn gedachten ergens anders was dan bij de muziek was, zette ik abusievelijk tussen het na afloop van het derde deel al het applaus in voor de Grieg, terwijl er vier delen te spelen zijn. Sommigen volgden mij in deze domme actie. Ik had voor een tijdje het schaamrood om de kaken en ik dacht: "Sorry Candy (Thompson - concertmeester), stupid me!"

byebye, Cor.



* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Pfoe.... ik doe theatertechniek dus elke week diverse live optredens :) Van Youp van 't hek tot Lee towers tot de plaatselijke theatergezelschappen ;)

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet