Live wat hebben we gezien en wat vonden we er van? (Vroeger & Nu)

Gestart door Lars86, september 26, 2011, 15:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retriever

Citaat van: Maus op mei 18, 2013, 00:01:49


Was gaaf :D

Ja heb de slagerij enkele jaren in belgie ook gezien, was een schitterend concert !! Ik wacht vol ongeduld tot ze nog eens terug in de buurt komen optreden !
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op mei 13, 2013, 23:06:07
:-) Zondagochtend a.s. om 11:30 een koffieconcert in de Aalmarktzaal in Leiden. Leden van de Amsterdam Sinfonietta samen pianist Paolo Giaccometti in o.a. het "Forelle"-quintet van Franz Schubert. :-)
Niet geweest - zat qua slaapgebrek er door heen...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Pink Floyd in de kuip, 2 keer gezien. Onovertroffen.
Roger waters op classic rock festival, nartoe gereden in circuit auto met mijn maat. Moest de nieuwe motor inrijden. Zeer oncomfortabel. Maar daarom o zo leuke reis en het concert was fenomenaal.
Marillion, elk concert super. Die band speelt beter dan op sudio albums. En die zijn al rete strak en symfonisch.
Machine head in nighttown. Bloody hell die gastenspeelden strak en met een sound die bijna net zo zuiver was als pink floyd.
Dire straits in de kuip, een beetje saai af en toe en soms betoverend vanwege de gitaarsoli van knopfler.
Nerve, industrial bandje van jubkie xl front man thom holkenborg, man wat een wall of sound hadden die gasten bij zich. Ik was er bij met hooguit 20 man. Zon flop was het.

Al deze bands hadden een pa bij zich die skeletten-trillend hard stond maar toch loep zuiver over kwam. Met the floyd en waters als hoogte punt vanwege de quad mix. Surround voor de jongere hier.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

#64
De mooiste: Rory Gallagher in de IJsel Hal te Zwolle.
                  Fay Lovsky in de kleine zaal van de Oosterpoort te Groningen.
                  Gillian Welch in de kleine zaal van de O te G. ( TakeRoot)
                  Cuby & the Blizzards in de kleine zaal van de O te G.

Elk jaar zijn er tijdens het TakeRoot festival pareltjes te bewonderen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

koloro

#65
Om te beginnen 16x PinkPop, dat zijn er al heel wat (niet allemaal mijn smaak maar wel leuk), laatste keren met mijn zoon, leuk.

In mijn lange haren tijd een indrukwekkend concert meegemaakt van MAN in Heerlen (kent iemand die nog?) HB HB HB

Verder toch wel de wat bekendere, eerder genoemde hier; laatste jaren wordt het iets minder.
Was in de race voor kaarten van Led Zeppelin, maar helaas :no: :eerie:

Concertbezoeken blijft leuk, een andere beleving.

mountainbiker

Citaat van: Zoldar op juli 03, 2013, 20:15:20
Pink Floyd in de kuip, 2 keer gezien. Onovertroffen.
Roger waters op classic rock festival, nartoe gereden in circuit auto met mijn maat. Moest de nieuwe motor inrijden. Zeer oncomfortabel. Maar daarom o zo leuke reis en het concert was fenomenaal.
Marillion, elk concert super. Die band speelt beter dan op sudio albums. En die zijn al rete strak en symfonisch.
Machine head in nighttown. Bloody hell die gastenspeelden strak en met een sound die bijna net zo zuiver was als pink floyd.
Dire straits in de kuip, een beetje saai af en toe en soms betoverend vanwege de gitaarsoli van knopfler.
Nerve, industrial bandje van jubkie xl front man thom holkenborg, man wat een wall of sound hadden die gasten bij zich. Ik was er bij met hooguit 20 man. Zon flop was het.

Al deze bands hadden een pa bij zich die skeletten-trillend hard stond maar toch loep zuiver over kwam. Met the floyd en waters als hoogte punt vanwege de quad mix. Surround voor de jongere hier.
Pink Floyd Momentary laps Of Reason Tour 1988?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#68
Voor mij structureel geen bezoek aan de concertzaal meer. Sinds ik in juni 2011 ontdekt heb wat ik zoek niet of nauwelijks in de Nederlandse concertzaal te vinden is en zal zijn beperk ik mijzelf tot het luisteren naar muziek in huizelijke omgeving. En mocht de persoon in kwestie de vaderlandse concertzalen toch aandoet, dan ben ik er even niet... :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Net terug van concert: dewolff in Roermond. Lekerrrrr!!!!

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op juli 03, 2013, 21:02:49
De mooiste: Rory Gallagher in de IJsel Hal te Zwolle.
                  Fay Lovsky in de kleine zaal van de Oosterpoort te Groningen.
                  Gillian Welch in de kleine zaal van de O te G. ( TakeRoot)
                  Cuby & the Blizzards in de kleine zaal van de O te G.

Elk jaar zijn er tijdens het TakeRoot festival pareltjes te bewonderen.
Respect groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

audiof. zonder budget

Heb heel wat"live"optredens gezien van grote artiesten met bijbehorende megashows, maar ik ben, met retrospect,  het meest onder de indruk van Jan Akkerman die in Oncle Jean in Breda een mini-optreden deed zonder verdere begeleiding.... echt indrukwekkend dat 1 persoon met slechts een gitaar zo'n impressie achter kan laten. Muziek in de meest pure vorm...

Verder de gratis optredens van de Amazing Stroopwafels die vroeger op de lijnbaan stonden te spelen... daar werd ik vrolijk van als ik die 2 mannen hoorde...

Tsja, de "grote" namen die ik gehoord heb;

Pink Floyd (meedere keren)
Rolling Stones (meerdere keren)
John Cougar Mellenkamp
U2
Level 42
UB40
Simply Red
Coldplay
Duran Duran
Kaiser Chiefs
Elvis Costello
Joe Jackson
Iggy Pop
Greenday
The Stranglers
Guns & Roses

Van Nederlandse bodem;
Herman Brood
Gruppo Sportivo
Cuby and the blizzards
Q65
Bintangs
De Dijk
Blof
Golden Earing
Racoon
Stef Bos
Is ook Schitterend
The Scene
Doe maar (had ik inmiddels al weer verdrongen :wink:)
Guus Meeuwis
Marco Borsato
Boudewijn de Groot
Ramses Shaffy

En zo zullen er nog veel meer zijn, maar dit is wat ik in ieder geval tijdens het typen kon reproduceren. Het waren allemaal wel "dedicated"concerten en geen multi-artiesten (ala lowlands etc.)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

Mooie en boeiende muzikale events en "avonturen" heb jij mogen beleven, a.z.b.! :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Beleven is soms wel het juiste woord.... Ik ben in 1977 ook nog bij de sex-pistols geweest in Paradiso. Letterlijk meegesmokkeld door een neef die hier helemaal idolaat van was. Dat was wel een beleving die ervoor zorgde dat ik gelijk klaar was met de toenmalige punk-scene aangezien mijn leeftijd (en tere kinderziel) dat niet helemaal een plek kon geven..... dat was letterlijk "too-much".
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

mountainbiker

The Brew op 14 maart 2014 in Arnhem bij Luxor Live was mijn laatste concert.

http://youtu.be/3SamM26t4I0
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1