Live wat hebben we gezien en wat vonden we er van? (Vroeger & Nu)

Gestart door Lars86, september 26, 2011, 15:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 27, 2016, 21:55:41
Altijd leuk als het binnen fietsafstand is. Tenminste als je van een biertje of iets anders alcoholisch houdt. Ben zelf afgelopen vrijdag naar Arno Adams in Venlo geweest met de intentie om per fiets huiswaarts te keren. Mocht echter niet zo zijn met een platte achterband, alhoewel ik om 4:00 's nachts toch nog 14-16km met deze platte band afgelegd heb.  Toen gelukkig een pitstop kunnen maken bij de zus van mijn vriendin, op de bank welteverstaan.
kan het zelfs lopend bereiken.Is maar een kilometertje of zo. Wat betreft die lekke band.Gewoon een anti lek vloeistof/gel in de binnenband aanbrengen.http://www.futurumshop.nl/zoeken/?q=anti-lek+vloeistof
Ik gebruik zelf altijd die van Plenty Parts.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Matt

STUFF
naar gewoonte was dat dik in orde  :-D

Antoine Pierre Urbex
Soms wat teveel blazers naar mijn zin, de drum solo's maakten dat dan terug goed

Volgende op de planning is terug STUFF   :yes:

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Vinyl_Fuchs

Dit jaar niet naar pinkpop, maar waarschijnlijk wel naar Bospop.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Ow, jij leek mij juist wel een Justin Bieber man.

Bospop is een mooi festival, met vaak veel 80's en 90's helden; je hebt smaak  :yes:.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 06, 2017, 23:23:08
Dit jaar niet naar pinkpop, maar waarschijnlijk wel naar Bospop.

Matt

En de festival zomer is ingezet :D

Best Kept Secret 2017 was een tegenvaller in vergelijking met de vorige editie. Heel wat van het budget is naar enkele grote namen gegaan en dat viel op. Wat jammer is voor een festival-organisatie die zich wil profileren als een organisatie die niet meedenkt in de stroom zoals alle grote festivals dat wel doen.
Al bij al heel leuke en goede dingen gezien.

Mijn top 3 van de afgelopen dagen is zonder twijfelen:
Millionaire
soulwax
arcade fire


Alle bands die ik heb gezien en heb onthouden dat ik ze heb gezien :D
Real estate
Agnes Obel --> niet uitgekeken
Millionaire --> Top
Metronomy --> heel happy stuf
King Gizzard & the lizard wizard --> was gewoon goed
Run the jewels --> niet mijn ding
Weval --> was ook gewoon goed
Kornel Kovacs --> feestje :D
Andy Shauf --> slapen in het gras
The Amazons --> niet heel speciaal, maar wel goed
Whitney --> vond ik top, enthousiasme van de band alleen al was top
Circa Waves --> heel wat surf gedoe, niet mijn ding
Cloud Nothings
The Boxer Rebellion
The Wytches --> harde gitaren, was ferm  HB
The Thurston Moore group --> was ook gewoon heel goed
Arcade Fire --> topper van formaat
Floating Points --> zat aan de zijkant in het gras, was best goed
Vatican Shadow --> top feestje
Joy Orbison --> verder feesten maar was minder mijn ding
Zeal & Ardor --> was live heel goed! hun albums zelf is soms een mengeling van metal met dubstep achtige muziek maar dat was live niet het geval.
Strand of oaks --> was ook gewoon goed
Henry Wu --> 1 van de 2 achter Yussef Kamaal, album dat ik wel goed vind. Live stak het vlug tegen.
Soulwax --> topper van formaat
Radiohead --> ben niet echt een fan, wist niet waar mij aan te verwachten maar was helemaal mijn ding niet.
Vond het dan ook belachelijk dat ze het festival afsloten. Zeker wetende dat ze op dezelfde dag speelden als soulwax. Laat soulwax dan met een knaller van formaat eindigen  :-D Maar dat is mijn gedacht.


#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Mooi verslag Matt. Jammer dat de line up enigzins tegen viel. Maar je hebt vast wel een mooie dag gehad, toch?

... Arcade Fire; velen zijn lyrisch over die band, ik vind er geen drol aan.
Weinig zeggende liedjes met belabberde zang ... Over smaak ...

Matt

Citaat van: xander32 op juni 19, 2017, 20:53:48
Mooi verslag Matt. Jammer dat de line up enigzins tegen viel. Maar je hebt vast wel een mooie dag gehad, toch?

... Arcade Fire; velen zijn lyrisch over die band, ik vind er geen drol aan.
Weinig zeggende liedjes met belabberde zang ... Over smaak ...

Ja hoor, zo erg was het gelukkig niet. Ik heb 3 mooie dagen gehad, dat sowieso. Maar het onderste heb ik niet uit de kan kunnen halen, toch niet zoals dat vorig jaar is gelukt. En dat wijt ik aan arcade fire en radiohead (beide traden 2u op, en dat zal geld kosten). Maar vooral deze blijven toch plakken.
Real estate, Millionaire, King Gizzard & the lizard wizard, Weval, Kornel Kovacs, The amazons, Whitney,
The Wytches, The Thurston Moore group, Floating Points, Vatican Shadow, Zeal & Ardor, Strand of oaks,
Soulwax

Over smaken valt idd niet te twisten. Ik vind ze echt wel muzikanten, performen ook heel goed.
Ik vind ze best ok :) en dan ben ik heel blij als ze dat live ook waarmaken.


Cigarettes after sex, RY X, arab strap en HER heb ik gemist, was volgens vrienden ook best te pruimen. Maar een beetje verlies heb je altijd  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Cornelis1921

#172
Citaat van: xander32 op juni 19, 2017, 20:53:48
Mooi verslag Matt. Jammer dat de line up enigzins tegen viel. Maar je hebt vast wel een mooie dag gehad, toch?

... Arcade Fire; velen zijn lyrisch over die band, ik vind er geen drol aan.
Weinig zeggende liedjes met belabberde zang ... Over smaak ...
Inderdaad, Robert, smaken verschillen nu eenmaal, en over dat laatste valt dan ook niet te twisten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

#173
ondertussen volgende nog gespot  :-D

De Mens, deze stond al heel lang op het lijstje. Band rond Frank Vander Linden.
Was heel goed.

Raketkanon, wel ja wat kan ik hierover vertellen. Het aantal mensen dat ik ken die hier naar kunnen luisteren tel ik op 1 hand  :angel: zoek ze dus gerust eens op, en geef jezelf de tijd om er aan te wennen  :-D
Ze zingen geen 1 woord dat bestaat, zoeken naar een betekenis is dus niet nodig. Je kan het dus volledig zelf invullen. Maar compleet buiten de lijntjes en dat is goed!
Heel stevig feest met crowdsurfen en moshen zoals dat hoort. Opgaan in wat er op dat moment leeft, de muziek letterlijk ervaren  pompom en achteraf 2 weken last gehad in mijn nek  :schater:
(Kapitan Korsakov is trouwens nog een ander project van zanger Pieter-Paul Devos, een ander project van Lode Vlaeminck is Tomàn, waarbij die laatste mij het interessantste lijkt)


Huracan, nog zo een stevige groep. Oordoppen zijn sterk aan te raden daar ze vaak de 100db halen.
De heren maken ongelooflijk zalige sludge / stoner metal.

Verder heb ik nog Acid king gezien, stoner rock die urenlang hetzelfde klonk.
Hedonist, Kevin Morby, The temper trap, Local natives, Sophia, Warhaus, Explosions in the sky en Goose.
Waarvan Sophia en Warhaus best ok waren, van de andere herinner ik mij niet teveel meer. Explosions waren meer dan goed  hello en goose was een ongelooflijke tegenvaller.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op augustus 23, 2017, 19:49:35
Opgaan in wat er op dat moment leeft, de muziek letterlijk ervaren  pompom en achteraf 2 weken last gehad in mijn nek  :schater:
.......van de andere herinner ik mij niet teveel meer.

Klinkt als...euuu, s e x, drugs and rock and roll  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

mountainbiker

Hier ga ik vanavond naar toe. Dus ik vind er nog niets van. Kai Straus heb ik al 2 keer eerder live gezien in Nordhorn.https://www.bluesmagazine.nl/festival-nieuws-2e-bluesbreeker-blues-2017/
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


xander32


https://youtu.be/f5hZfFNJApo


Vanaaf naar Glen Hansard geweest; heerlijke avond gehad, geweldige zanger, uitgebreide band incl. blazers sectie en drie strijkers, sfeervolle muziek (@Tivoli).