Live wat hebben we gezien en wat vonden we er van? (Vroeger & Nu)

Gestart door Lars86, september 26, 2011, 15:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Ik heb oa Metallica in Zwaagwesteinde Friesland gezien. In een kleine sporthal met Twisted Sister als voorprogramma. De kleine sporthal was maar half vol.  :-o  Je zag de jongens (toen nog ja..was de Kill 'em All Tour) van Metallica genieten dat iedereen de nummers meebrulde. Konden ze niet geloven dat iedereen die songs hier kende...Those were the days. Gedenkwaardige avond...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Zo was een kennis van mij bij het concert van Nirvana in Vera - Groningen voor ze echt doorgebroken waren.
Dat zijn de pareltjes waar ik wel jaloers op kan zijn!!

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#17
 :zzz: :yes:
Ook vermeldenswaardig, de kleinere en grotere festivals, zoals toendertijd in de zeventiger jaren, Hilversum (laatste concert van The Fairport Convention met Sandy Denny in de line-up, of het intieme festival in Meerlo (L). Laatstelijk heb ik in 2001 'his Bobness' nog gezien en gehoord in Ahoy. En ben in 2003 nog naar Bospop in Weert geweest. Mijn bezoeken aan live-acts in mijn jeugd vonden voornamelijk plaats in het P.E.N. gebouw, later omgedoopt in Het Witte Tejater, in mijn toenmalige woonplaats IJmuiden. Ik 'bezocht' de concerten aldaar veelvuldig èn voor niets omdat ik jarenlang vrijwilliger was toen. Ook in het Patronaat in Haarlem kwam ik met enige regelmaat: voor o.a. de Haarlemse Jazz Club (HJC).
Ik ben afhankelijk van het O.V., dus mijn actieradius is dus niet zo groot. Kom wel regelmatig in Amsterdam: Het Concertgebouw of 't Concertgebouw aan 't IJ. Ook de Stadsgehoorzaal in mijn huidige woonplaats Leiden, vindt in mij een regelmatige bezoeker. Vanaf het seizoen 2005/2006 bezoek ik weer regelmatig (klassieke) concerten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Geinig, het Witte Theater.
Daar kom ik nog steeds wel eens, vroeger vooral vanwege de opkomst van dance muziek.
Saterdance heette dat geloof ik, mooie ruimte voor een goed feestje.
Je raadt het al Cor, ik woon in IJmuiden.  :-D

Cornelis1921

#19
Citaat van: marvin op september 28, 2011, 12:18:15
Geinig, het Witte Theater.
Daar kom ik nog steeds wel eens, vroeger vooral vanwege de opkomst van dance muziek.
Saterdance heette dat geloof ik, mooie ruimte voor een goed feestje.
Je raadt het al Cor, ik woon in IJmuiden.  :-D
hello Marvin, soms is de wereld wel erg klein.
Ben zelf in de Meeuwenlaan (nr. 25) geboren, kort daarna verhuist naar de Leeuweriklaan (7rd, later in mijn pubertijd weer terugverhuist naar het geboortehuis. In mijn adolescentie gewoond aan de Kleine Pan (nr. 8) - Zeewijk en in Santpoort-Zuid: Kopslaan 36, Santpoort-Noord, Hagelingerweg, boven de winkelgalerij (beiden kraak). Daarna naar de omgeving van Leiden, waar ik alweer bijna 30 jaar woon.
Marvin, groetjes,Cor.
P.S. Een maat van mij (John) is verslingerd aan de Goa Trance: Pulse, Goa Head en Tantrance enzo.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin


Lars86

Man die persoon die over Rotterdam dichtbij en veel dingen die daar komen moet ik helaas teleurstellen... Rotown komt weleens wat en Ahoy, maar dat is misschien 1x per jaar. Meeste heb ik niet daar gezien, ik reis er veel voor. Zou in Groningen al veel dingen hebben gezien, maar dat is net te ver.

Veel in Amsterdam, Antwerpen, Den Haag gezien en vrij veel festivals. Door mijn leeftijd ben ik wel jaloers op sommige namen die hier langs komen.... Q65 .... shit die had ik willen zien! Fatal Flowers hetzelfde verhaal.

Wel grappig dat mensen die zo van muziek houden niet altijd ook veel van live muziek houden. De mensenmassa's kan ik me goed voorstellen. Heb er zelf niet heel veel last van, maar was vorig jaar met bijna mijn hele familie en wat vrienden naar The Wall en mijn tante van 1.60 vond het zonde van het geld had niets gezien.... :(

Vrijdag nog wat Nederlands talent gezien, Houses en Wolfendale. Vond zelf de tweede leuk, eerste 13 in een dozijn band. Ik ga het laatste jaar echt alleen nog naar dingend ie of echt in de buurt komen (Dordrecht, Rotterdam, Den Haag) of die ik echt wil zien, eigen huis is toch prijzig haha! :-D

Lars86

Naar Elbow geweest vorige week in Antwerpen was weer GEWELDIG :angel:

Voor mij de band van het moment (en de afgelopen jaren). Één van de bands die het voor mij echt doen! Live en op cd.

rexp

Ik ga in maart 2012 naar Mark Lanegan, zanger van de Screaming Trees, meest ondergwaardeerde band uit het grunge tijdperk.

Cornelis1921

#24
Citaat van: Lars86 op november 15, 2011, 15:16:17
Naar Elbow geweest vorige week in Antwerpen was weer GEWELDIG :angel:

Voor mij de band van het moment (en de afgelopen jaren). Één van de bands die het voor mij echt doen! Live en op cd.
Moet nog even wachten op Elbow. Eerst mijn andere favorieten van Dream Theater, Marillion, Opeth en Porcupine Tree op CD aanschaffen. Ik troost mijzelf met de bevinding, dat ik al een behoorlijk eind op weg ben (ergens halverwege). 'Build a Rocket Boys!' heb ik reeds in mijn bezit en daarvan zoemen regelmatig flarden aangenaam door mijn hoofd. Ook John Wx noemde Elbow tot een van zijn favo bands. Ze zijn goed, erg goed zelfs.
Elbow is voor mij een (en niet 'dé') band van nu, er komt nu (ook) zo waanzinnig veel goede muziek uit (streamers weten hier nog veel meer van) dat zelfs het aankopenen beluisteren van alle van back-catalogue een schier onmogelijke opgave blijkt te zijn. Voor mij is het geld niet alleen het probleem, ondanks het feit dat ik, 80%-100 %, afgekeurd thuis zit verschaft mij niet die tijd in voldoende mate om alles te beluisteren. Waar ook hiervan akte.
Groetjes aan alle mede-concertgangers (en degenen die dit ten node moeten missen) veel plezier toegewenst met 'ons hobby'. Op 3 en 7 december is het weer Amsterdam Sinfonietta-time: eerst in Het Concertgebouw, Amsterdam met een Vivaldi/Tchaikovsky-programma, daarna in het Concertgebouw aan 't IJ met een geheel, modern/romantisch, Russisch programma. Dus ook voor mij valt er binnenkort weer veel te genieten in de concertzaal (de tickets zijn al in huis).
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Lars86

Ik Stream ook Cor, en koop vrij veel (nieuw oud en alles er tussen in). Maar soms heb je een band die het doet voor je en dat is Elbow voor mij. De door jouw genoemde bands zijn leuk om af en toe te luisteren, maar doen het voor mij net niet....  :-)

Geniet van al het moois wat al uitgebracht is en wat nog uitgebracht gaat worden! (A)

Heb een druk maandje qua concerten, Seasick Steve, Alamo Race Track, Beans & Fatback en Tim Knol (wow 3 Excelsior bands...) Allemaal goed op hun eigen manier. Maar de luistertijd is het probleem bij iedereen denk ik!

Veel plezier bij het IJ!

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#27
 :-) :-) :-) :-) :-)
Gisterenavond in Het Concertgebouw, Amsterdam: Amsterdam Sinfonietta met Sergei Khachatryan, viool in Vivaldi's 'Quattro Stagioni' en na de pauze: Tchaikovsky's 'Souvenir de Florence'. Uitverkocht en een terecht uitzinnig applaus
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

VANZOMERENG

Mooiste concerten die ik (veelal jaren geleden) heb meegemaakt:
- Patricia Kaas in Den Haag "Toute le Musique" tour
- Deep Purple live at Ahoy 2000 met een compleet philharmonische orkest erbij
- Ritche Blackmore,s Night  Live in Groningen
- Queensryche uit hun beginperiode in de Rijnhal te Arnhem
- Solution  in Mill

Verdere >100  grote en kleine concerten gezien, zoals  Saga, Within Temptation, Gary Moore, Kayak,
Muskee Gang, Cuby and the Blizzards, Julian Sas, Spectrum Band, Rock Four, Ilse Delange etc....

boerboel

1 keer rolling stones    1982  ( was erg slecht geluid )

1 keer Eurythmics  en wat kan die zingen zeg vond ze live erg goed en vooral de saxofoon

1 keer queen    tja wat moet je daar over zeggen is gewoon fantasie om er alleen al bij te zijn ook live het besten

1 keer herman brood was gewoon  lachen bier rook en voor al een hoop lol

2 keer rammstein  was erg goed maar je moet er van houden   

1 keer Combichrist daar werd ik zowat  van me stoel afgeblazen  ging vooral om de drums heen .

1 keer the cure  was gezellig maar is het niet meer uit de jaren 80

RON