Live wat hebben we gezien en wat vonden we er van? (Vroeger & Nu)

Gestart door Lars86, september 26, 2011, 15:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lars86

Ik kan nergens een topic vinden over het zien van Live uitvoeringen, artiesten concerten enz. enz.!

Dus begin ik er maar 1 zal ff een lijstje neerzetten van de troep die ik gezien heb in mijn nog jonge leven (25 jaar). En wat me nog het meest bij staat. Dus heb je nog herinneringen aan Motorhead toen je nog een paardenstaart had? Of aan Jimi Hendrix toen je hem zag in Engeland of WHATEVER! Post het!:)

AC/DC
Admiral Freebee
Aerosmith
Air Traffic
Akkerman, Jan
Alquin
Apocalyptica
Anouk
Anti-Flag
Arcade Fire
Audioslave
Australian Pink Floyd Show
B.B. King
Bad Relegion
Beck
Beck, Jeff
Bettie Serveert
The Black Box Revelation
The Black Keys
Black Eyed Peas
Black Mountain
Black Sabbath
Bloc Party
Blood Red Shoes
Bloodhound Gang, The
Blue Van, The
Bonamassa, Joe
Boo!
Brun, Ane
Buiten Adem
Carrack, Paul
Nick Cave and the Bad Seeds
Chickenfoot
Clapton, Eric
Clarck, Alain
Claw Boys Claw
Coldplay
Cray, Robert
Dandy Warholes
Darkness, The
Davies, Ray
Deaf, The
Deep Purple
Def Leppard
dEUS
DeWolff
Dog Eat Dog
Drive Like Maria
Dropkick Murphys
Duffy
Dulfer, Candy
Eagles Of Deathmetal
Elbow
Epica
Europe
Explosion In The Sky
Fiction Plane
Fleet Foxes
Flogging Molly
Foo Fighters
Frank Carillo samen met George Kooymans
Frans Huxie
Franz Ferdinand
Gieser Wildemannen
Gogol Bordello
Golden Earring
Grinderman
Guy, Buddy
Hammond, Sven
Haper, Ben
Hart, Beth
Hayseed Dixie
Heideroosjes, De
Hives, The
HooFTPijN
INXS
Jager, Marike
Johan
Kaiser Chiefs
Killers, The
Kings Of Leon
The Kooks
Korn
Kravitz, Lenny
Krezip
Knopfler, Mark
Knol, Tim
Kyteman's Hiphop Orchestra
Limp Bizkit
Los Losbos
MacDonald, Amy
Mala Vita
Mark Foggo's Skasters
Mastodon
McCartney, Paul
Melua, Katie
Melvins
Mena, Maria
Metallica
Midón, Raul
Misfits
Moby
Moke
Moore, Gary
Motörhead
National, The
Novastar
Oasis
Offspring, The
Opposites
Peter Pan Speedrock
Pixies
Palacebo
Polyphonic Spree, The
Popa Chubby
Porcupine Tree
Presidents of the USA
Queensrÿche
Queens Of The Stone Age
The Raconteurs
Radiohead
Rammstein
Red Hot Chilipeppers
R.E.M.
Ritenour, Lee
Rolling Stones
Sardinas, Eric
Satriani, Joe
Sex Pistols, The
Sheer, the
Sigur Rós
Ska-P
Skatalites, The
Slayer
De Staat
Status Quo
Tesla
Them Crooked Vultures
Thin Lizzy
Tindersticks
Tokio Ska Paradise Orchestra
Tool
Torrini, Emilíana
Toto
Toumast
Triggerfinger
Turner, Frank
U.K. Subs
Vai, Steve
Van Morrisson
VanKatoen
VanVelzen
Velvet Revolver
Voicst
Waters, Roger
Wet Wet Wet
We are Scientist
White Lies
Within Temptation
Williams, Lucinda
Winwood, Steve (with Eric Clapton)
Wolfmother
Wonder, Stevie
Young, Neil
Youssou N'Dour
ZZ Top

50 Jaar Nederpop op Lowlands with:

- Jeroen van Koningsbrugg
- Lucky Fonz III
- Marco Roelofs (Heideroosjes)
- Wouter Hamel
- Jawat
- Bastiaan (Aux Raus) & Kiki (Malle Pietje & De Bimbo's)
- Anneke van Giersbergen (ex-Gathering,now Agua de Annique)
- Floor Jansen (After Forever)
- Stevie Ann,
- Lilian Vieira (Zuco 103's )

50 Jaar Nederpop in de Heineken Music Hall with:

- Andy Tielman
- Peter Koelewijn
- Boudewijn de Groot
- Clawy Boys Claw
- Spinvis
- De Dijk
- The Scene
- Jan Akkerman
- Ten Sharp
- Piet Veerman
- George Baker
- Kayak
- Alquin
- Margriet Eshuys
- Cuby & The Blizzards
- Syb van der Ploeg (de Kast)
- Gruppo Sportivo
- Armand
- Hans Vermeulen (Sandy Coast)
- Extince
- CCC INc.
- Het Goede Doel
- Krezip
- Johan
- Voicst


Zo copy paste werkt nog:D haha! heb maar ff vetgemaakt wat ik VET vond! Binnenkort nog een keer naar Elbow, Rammstein, Seasick Steve, Alamo Race Track, Beans & Fatback en Tim Knol ! (komt vast nog wel een keer wat bij)

lo

 :-o
Heb je heel dat lijstje gezien...... HLP
Dan zijn er niet veel die hier nog iets durven te posten denk ik :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Lars86

haha ja ik heb ze allemaal Live gezien... echt allemaal!(moet ik een leven zoeken?) Ook nog wel wat onbekende zooi, maar dit was wel redelijk bekend bij de meeste denk ik.

Niet zoveel meer op mn lijstje.... Tom Waits (daar vermoord ik iemand voor), The Cure en natuurlijk nieuwe dingen:)

Cornelis1921

Jaren zeventig nederpop zoals:
- Long Tall Ernie and The Shakers.
- Lucifer
- Focus
- ...en nog meer van dat soort bands...
- major Eighties act: Simple Minds in Paradiso, Amsterdam
- diverse moderne jazz: Basic Train, De Boventoon enzo
Laatste zes seizoenen: klassiek - Amsterdam Sinfonietta met diverse (gast)solisten
- andere klassieke orkesten
Zoals je ziet, een bescheiden lijstje.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: lo op september 26, 2011, 16:48:46
:-o
Heb je heel dat lijstje gezien...... HLP
Dan zijn er niet veel die hier nog iets durven te posten denk ik :-D
Mijn geheugen laat mij in de steek ,maar ik schat dat ik naar zo'n 120 optredens geweest ben ,en veelal heavy/rock concerten  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SMarcel


TurboMarco

Was het maar waar heh  :-D

De laatste jaren ga ik steeds minder naar een concert ,dit vanwege de torenhoge entreeprijzen waarbij 70,- voor een ticket geen uitzondering is ......damn!! ik kan mij nog herinneren dat Monsters of Rock festival Fl 45,- was  :yes: ,maar dat was vroegah  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jrm

Tsja, waar ben ik allemaal geweest...

Ik heb het niet allemaal bijgehouden, maar vroeger in de buurthuizen o.a. Barrelhouse, Golden Earring, Q65, The Sweet, Dizzy Man's band, Rosa King band etc. weer wat later naar de Jaap Edenhal met o.a. Earth, Wind & Fire, The Trammps, Jool & the Gang, Gloria Estefan Miami Soundmachine, KC & the Sunshineband, enz.

Nu wat meer naar (inderdaad gratis) muziekfestivals met o.a. Saskia Laroo, Izaline Calister, plaatselijke bandjes.

Volgende week naar de HMH met Alain Clark en het Metropole orkest.

rexp

Ik heb vooral veel live gezien in de jaren 80, en dan vnl. in het alternatieve circuit. Claw boys claw, Fatal flowers, Spasmodique, Clan of xymox, TC Matic, Front 242, Herman Brood. En veel reggae, zoals Burning Spear, Steelpulse, Yellowman, Eek-a-mouse. Daarna ben ik in de House terechtgekomen.

Ga nu eigenlijk nooit meer naar concerten. Ik kan niet zo goed tegen mensenmassa's, dus met concerten, festivals en ook voetbalwedstrijden heb ik wat moeite.

RP

Normaal gesproken had ik niet gereageerd waare het niet dat ik in 2005 deze man voor het laatst heb zien optreden.
Ik vind het persoolijk een groot verlies voor de Nederlandse popmuziek!
http://www.telegraaf.nl/prive/10625981/__Harry_Muskee_overleden__.html?p=6,1
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Totofan

Ik ben niet z'n concert ganger, ik ben bij de volgende concerten geweest: AC/DC, Toto ongeveer tien keer, Steve Lukather een keer of zes, Simon Phillips, en een Jimi Hendrix Experiens met verschillende gitaristen.

Groet Marcel


Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Lijst is idd indrukwekkend. Ik zie dat je in Dordrecht woont dus dan zit je snel in Rotterdam waar heel veel komt. Ik woon in Drenthe en dan moet je vaak nogal wat regelen kwa vervoer en bijkomende kosten. Toch heb ik ook al heel veel gezien. Zal binnenkort een lijstje maken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Pink Floyd
Dire Straits
Marillion
Roger Waters
Janet Jackson
Gipsy kings
Machine Head
Nerve
Dynamo open air 95
lowlands - maar daar weet ik nog weinig van :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Citaat van: WimPeu op september 27, 2011, 17:23:27
Lijst is idd indrukwekkend. Ik zie dat je in Dordrecht woont dus dan zit je snel in Rotterdam waar heel veel komt. Ik woon in Drenthe en dan moet je vaak nogal wat regelen kwa vervoer en bijkomende kosten. Toch heb ik ook al heel veel gezien. Zal binnenkort een lijstje maken.

stupid (Voor de grote namen dan)


Voor "mijn muziek" zitten we echt in een soort wahalla.
Vlak bij Groningen voor de Vera en Oosterpoort, vlak bij de Witte bal (waar regelmatig singer singwriters komen waar vele grotere zalen alleen maar van kunnen dromen) en vlak bij De Amer in Amen, welke bekend staat om zijn sfeervolle "huiskamerconcerten".
Komt bij dat we nog mooi wonen hier ook.    :wink:

Ik moet dingen wel heel erg te gek vinden wil ik er voor naar Amsterdam ofzo gaan rijden. Komt bij dat je op "de festivals" ook veel grote namen kan bewonderen.
Sowieso ga ik niet meer zo vaak als eerder (en ik ben pas 26  :| ). Maar heb al wel enorm veel bezocht en mijn plan is er nog veel meer te gaan bezoeken!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

xander32

Ik heb ook behoorlijk wat gezien(altijd concerten en festivals bezocht); gaat mij teveel tijd kosten om die allemaal op een rij te krijgen. Meeste indruk heeft tot op heden Muse op mij gemaakt, een goed jaar terug. Mijn jeugdhelden van Living Colour heb ik destijds in 013 te Tilburg mogen bewonderen, daar ook erg uit m`n dak gegaan.

Maar het mooiste feestje ever blijft: Normaal in Toldiek HB.


Sander.