FAME SLUIT - ☆NIET☆ - DEFINITIEF - haar deuren!!!

Gestart door Cornelis1921, september 01, 2011, 04:46:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

#30
Citaat van: WimPeu op december 29, 2011, 10:47:19
Citaat van: xander32 op december 29, 2011, 10:31:24


Wat is nu het probleem :roll:.


Sander.


Dat de grote maatschappijen op termijn gaan stoppen met het maken van CD's. Dan zijn ze er stomweg niet meer en kun je ze (ook niet on-line) niet meer kopen. Daarbij komt dat het alternatief (I-Tunnes ed) duurder zal zijn en veel slechter van kwaliteit. Waar we nu lopen te klagen over de loudness war komt daarbij straks dat het ook nog eens loudness muziek in MP3 vorm gaat worden...

Kwaliteit gaat het verliezen van de bulk.
Moet dat nog zien gebeuren; ik kan mij namelijk niet voorstellen dat, wanneer de software letterlijk digitaal wordt aangeboden, kwaliteit forsere meerkosten met zich mee brengen t.o.v. bulk-software voor de IPod-generatie ... Wel zijn de bestanden welke kwaliteit bieden groter dan hun mindere broeders, waarvoor allicht een ander tarief.

Daarnaast zou dat een doodsteek betekenen voor alles wat naar hifi en high-end riekt; de aanschaf van welk hoogwaardig component dan ook loont zich niet meer. Betreffende industrie zal dat echt niet laten gebeuren, daar gaan teveel geldstromen mee gemoeid.

WimPeu

Zal ook niet van vandaag op morgen gebeuren maar dat de CD zijn tijd heeft gehad is inmiddels wel duidelijk. Geen hond koopt nog CD's tegenwoordig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op december 29, 2011, 10:57:57
Zal ook niet van vandaag op morgen gebeuren maar dat de CD zijn tijd heeft gehad is inmiddels wel duidelijk. Geen hond koopt nog CD's tegenwoordig.
Ik nog wel :wink:, maar zie er nu al tegenop om deze t.z.t allemaal te moeten gaan rippen :-P.

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op december 29, 2011, 10:47:19
Citaat van: xander32 op december 29, 2011, 10:31:24


Wat is nu het probleem :roll:.


Sander.


Dat de grote maatschappijen op termijn gaan stoppen met het maken van CD's. Dan zijn ze er stomweg niet meer en kun je ze (ook niet on-line) niet meer kopen. Daarbij komt dat het alternatief (I-Tunnes ed) duurder zal zijn en veel slechter van kwaliteit. Waar we nu lopen te klagen over de loudness war komt daarbij straks dat het ook nog eens loudness muziek in MP3 vorm gaat worden...

Kwaliteit gaat het verliezen van de bulk.
stupid!!! Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: WimPeu op december 29, 2011, 10:57:57
Zal ook niet van vandaag op morgen gebeuren maar dat de CD zijn tijd heeft gehad is inmiddels wel duidelijk. Geen hond koopt nog CD's tegenwoordig.

Dat werd ook gezegd van de LP. De LP, dat is verleden tijd dat koopt toch geen hond meer.
Ik sluit me niet aan bij je reactie.
Er worden zelfs nieuwe persingen gemaakt van LP's.

Las laatst nog een audioblad met daarin een top hifi cd sacd speler staan.
Nieuw uitgebracht maar dan met de extra optie een usb en hdmi aansluiting.

Ik durf geen aantallen te geven maar schat dat er tientallen (duizendtallen) miljoenen cd's nog te koop zijn op diverse site's en winkels. Die kun je niet zomaar weg(denken) gooien.

Groet Whisper



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Totofan

Dan gaan we weer naar de lp, als dat wel nieuw word geperst.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Cornelis1921

Update:
Free Record Shop is sinds kort definitief uit het straatbeeld en ook van het internet verdwenen. Hans van Breukhoven slijt zijn dagen als single op de locale golf course...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Tsja, Bob Dylan zei het al "times, they are a changin"...

Ik kom oorspronkelijk uit Vlaardingen maar ging "vroegah"al naar Schiedam omdat daar de eerste Free record shop was gevestigd (samen met vaders achterop de fiets) om plaatjes uit te zoeken.... later kwam er in Vlaardingen ook eentje en nog geen 300 meter er vandaan zat notabene nog een Plato ook...  en beide konden meer dan prima bestaan.

De platencollectie vertelde iets over de eigenaar en was ook iets waar je trots op was.... alles werd meestal eerst beluisterd voordat je tot aanschaf over ging en niets gaf een fijner gevoel dan met je nieuw gescoorde LP of single naar huis te gaan en die te beluisteren. Verder had je niet alleen een LP, je discussieerde ook nog eens over de cover, welke band of artiest nu eigenlijk beter was of de volgorde op de LP, in het algemeen wist je meer van een artiest of band ondanks dat informatie veel schaarser te krijgen was. Straks zet ik een stukje muziek op uit de era van het begin van keten en waan ik me nog eventjes achterop de fiets bij mijn vader.

Genoeg melancholische overpeinzingen... cause, times they are a changin. clown1 clown1.......

Is het de komst van de cd, SACD, DVD, is het de komst van de downloadbare media, het gemak van het opslaan en de beschikbaarheid, of is het de eeuwige zoektocht van de mens naar iets nieuwers,beters... of is het een simpel verhaal van kolenboer-in-gastijdperk???? De heren analisten mogen het zeggen.... Ik draai mijn "plaatjes" toch wel :wink: :wink:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Vinyl_Fuchs

Voor nieuwe LP's en CD's ga ik naar Sounds in Venlo> goed/ groot assortiment en kundig personeel. Verder koop ik geregeld via marktplaats cd's en lp's.
En aangezien ik iets tastbaars wil hebben als ik muziek draai en een stronthekel heb aan mp3's zal dit voorlopig nog wel zo blijven. Geen streaming voor mij!!!!!!

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Huidige FAME-vestingen zijn: Fame Amsterdam [Fame Plaza], Fame Tiel, Fame Spijkenisse en Fame Uden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op december 09, 2014, 10:29:35
Huidige FAME-vestingen zijn: Fame Amsterdam [Fame Plaza], Fame Tiel, Fame Spijkenisse en Fame Uden.
De bovenstaande vestigingen zijn na een volgende failliesement ook gesloten. Nadien heeft FAME wederom een doorstart gemaakt en heeft nu instore-vestigingen in diverse vestigingen van de Mediamarkt o.a. in Amsterdam (bij de Arena). Tot zover deze update.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *