FAME SLUIT - ☆NIET☆ - DEFINITIEF - haar deuren!!!

Gestart door Cornelis1921, september 01, 2011, 04:46:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 nopompom nopompom nopompom nopompom nopompom :-( :-( :-( :-( :-(
Na 21 jaar en 200.000 klanten en omzet van 8 miljoen euro per jaar moet Fame toch, op 29 januari a.s, definitief haar deuren sluiten. De hoge huur en een stagnerende [zeg maar gerust krimpende] markt voor beeld- en geluiddragers zijn de oorzaak. Dus: Breukhoven trek de stekker uit Fame! Schade, immer Schade!!! Dus geen reisjes meer naar Amsterdam om CDs te kopen, hoewel Concerto is ook een omweg waard maar echter geen reis. Dat betekend dus het einde van tijdperk en markeerpunt in de geschiedenis van de fysieke beeld- en geluiddrager. Het - illegaal - downloaden heeft zijn zoveelste slachtoffer geëist...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Tja de gevaren van te hoge huur, legaal downloaden, winkels als bol.com/amazon etc. liggen voor zulke zaken natuurlijk wel op de loer.
Zelf bestel ik ook het liefst mijn cd's en platen op internet, is gewoon gemakkelijk als je niet naast een platenzaak woont (en vaak nog goedkoper ook).
Ik kom dan ook nooit in een music-store of free record shop, zijn imho kutwinkels.  En ik denk dat dat voor de meeste muziekliefhebbers geldt. Als ik wel in een winkel wat wil kopen stap ik liever een goede speciaalzaak in...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

joep

Van Leest ging hen al voor. En wat is er over van `Free record shop? Als je daar binnenloopt hebben spelletjes de overhand. Goed dan doen we het maar zonder. Laten we een lijst opstellen waar we nu het beste onze cd plaatjes kunnen kopen. Een plaats waar ze ook sacd's verkopen en waar de service 100% is.

KeesKees

In groningen stad:
1. Elpeem (http://www.elpee-groningen.nl)
2. De jongens van hemmes (https://www.dejongensvanhemmes.nl)
3. Plato (als je een grote winkel zoekt)
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

jrm

Dan ben ik bang dat we toch onze dagelijkse behoefte via internet moeten zien te bevredigen.

Hier in Kennemerland zuid is er o.a.:

North-end - Haarlem - www.musicside.nl
Sounds - Haarlem - Grote Houtstraat 171, 2011SM Haarlem
The grammaphoneshop - Zandvoort - www.thegrammaphoneshop.nl
Tipitina - Haarlem - www.tipitina.nl
Bruno Klassiek - Haarlem - Gierstraat 50, 2011GE Haarlem

Niber

Citaat van: KeesKees op september 01, 2011, 12:06:42
In groningen stad:
1. Elpeem (http://www.elpee-groningen.nl)
2. De jongens van hemmes (https://www.dejongensvanhemmes.nl)
3. Plato (als je een grote winkel zoekt)
Dat zijn ze hoor!!  notworthy
Voor de vinylliefhebber heb je ook nog headline (bestaat die nog? In de straat van de Hemmes))...tweedehands platenzaak met een erg mooi aanbod (wel prijzig).
Zonde dat de Platenworm weg is (zat naast Hemmes).

In Assen: Vanderveen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pietjepc

In Leeuwarden King kong-records en daar tegenover, aan de andere kant van de gracht, ook nog 2 zaakjes met zowel vinyl als cd's en dvd's :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Totofan

Ik heb gelukkig Velvet Music in Ede, ga er zaterdag weer naar toe, mocht deze zaak ook sluiten dan bestel ik meer bij Bol.com.
Maar gelukkig is het nog niet zo ver, voor zover ik weet.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Henk Doedens in Eelde...nog echt zo'n ouderwetse eenmans zaak. Bomvol CD's. Doet niet aan Blu-Ray en games ed. Heb ik in mijn jeugd bijna al mijn platen gekocht. Ga er nog zo nu en daan heen voor een Cd en even lekker dom over muziek ouwehoeren.

http://www.henkdoedens.nl/home/
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JeroenLeeuwarden

Leeuwarden komt er nog goed vanaf; op 5 minuten loopafstand;

1. Kingkong
2. Poort muziek [ook leuke hardware]
3. Black Market Music
4. Dejavu [meer voor de 2e hands LP's]

Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

cheese

het gebeurt overal..............mijn vrouw is een kleine detaillist en heeft ook last van het internet...........dat is dus echt 2011.


groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JeroenLeeuwarden

Citaat van: cheese op september 01, 2011, 22:52:21
het gebeurt overal..............mijn vrouw is een kleine detaillist en heeft ook last van het internet...........dat is dus echt 2011.


groeten Kees

Misschien een combi proberen? Kleine fysieke winkel + een webshop. Beetje offtopic :-)
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

mountainbiker

Hier in hengelo zit er ook nog een.

Pop-Eye SpeciaalzaakDrienerstraat 9
7551 HJ Hengelo
0742426212
http://www.myspace.com/johanpopeye
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: EN GAAT WEER OPEN: IN DE BIJENKORF FILIALEN IN DEN LANDE!!!
(Fame-)Kortingpas blijft geldig.
Vandaag 10/9 en morgen 11/9, speciale (her)openingsacties: extra korting boven op klantenpas/kortingspas.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 pompom hello pompom hello pompom
☆☆☆☆☆FAME HEROPEND ZIJN DEUREN op 24 februari in MAGNA PLAZA/Amsterdam!!!☆☆☆☆☆
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *