Waarom mensen verschillen kunnen en willen horen door KT88

Gestart door jwx, augustus 26, 2011, 09:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Dit stukje is geschreven door KT88 (Sander) een heel hoog aangeschreven technicus die alle highenders mag maken en modificeren voor de merken (erg veel kennis)

============================================================================

Ik heb er een theorietje over dat voor sommigen vergezocht kan klinken.

Mensen hebben vaak een binding met wat hen na aan het hart ligt, bij audiofielen (niet noodzakelijk muziekliefhebbers) is dat de muziekinstallatie.
Wie geen electronicus is of houtbewerker en toch wat "feeling" met zijn spulletjes wil hebben (zoals je mensen hebt die hun auto elke week poetsen of altijd aan het stoeien zijn met accessoires) gaat dan wat hobbyen met kabeltjes, spikes, netfilters, houten klosjes of what have you.

Dat geeft een binding tussen mens en machine. Daarom knoeit men met kabeltjes.
De electronicus knoeit met het inwendige en heeft aldus die kabels niet nodig. Hebben we niet allemaal onze favoriete transistoren/buizen/elco's/whatever? Ik wel hoor.


En dan nog iets waarbij jullie me vast helemaal naar de PAAZ zullen doorverwijzen: ik denk dat sommigen (en niet eens echt weinigen) kunnen magnetiseren, dwz. energie kunnen kanaliseren en dit overbrengen op kabels maar evengoed op apparaten zelf, op mensen en op dieren (en vaak weten mensen die het kunnen dit zelf niet eens, of ze hebben er geen controle over).
Dat is vaak de reden dat "die nieuwe kabel zo goed klinkt" of "die nieuwe koppelcondensator klinkt zo veel beter".
Je hebt eraan gezeten met je fikken, hebt er ahw. iets van jezelf ingelegd. En dus klinkt het ook beter. voor jou.
En soms ook maar voor korte tijd omdat het "uitgewerkt" raakt. De magie is er dan af en een nieuwe kabel/koppelcondensator etc. brengt dan weer de magie terug. Maar het terugplaatsen van de oude kabel of het omkeren van degene die ertussen zat had hetzelfde teweeggebracht.

Overigens realiseer ik me terdege dat ik hiermee mijn nek behoorlijk boven het maaiveld uitsteek, maar het ergste dat kan gebeuren is dat dit naar de pseudohoek verhuist en dat ik de volgende keer bij Han met pek en veren over de Hammond B3 word gejaagd. Toch? 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep


JohnWx

Citaat van: joep op augustus 26, 2011, 09:32:20
O o ik had gisteren niet zoveel moeten drinken.

kom ik is een keer met iets van ja John daar kan wat in zitten dit onderwerp


hoor ik weer dat Joep is wezen feesten op een of ander housefeest  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Of ik de kabel nou wel of niet 'instraal' door hem even aan te raken, ik hoor nog steeds geen verschil. Denk dat mijn energie neutraal is. Geluk voor mij..scheelt weer een boel duiten.  hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

KT88

Lieverds,

Het feit dat ik waarschijnlijk beter een soldeerbout kan vasthouden dan mijn buurman wil nog niet zeggen dat ik vanzelf ook altijd gelijk heb hè?
Wel vaak, dat geef ik toe, maar niet altijd.

Overigens kwam dit stukje uit een draadje over draadjes maar is het inderdaad ook wel breder te trekken.

Groet,
KT88

i2Paq

Draadje, steekje, als het los zit dan heb je een probleem  :schater:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

KT88

Welnee joh, ik ben zo gek als een deur dus dat is ook weer opgelost.

still life

Citaat van: KT88 op augustus 26, 2011, 18:26:55
Welnee joh, ik ben zo gek als een deur dus dat is ook weer opgelost.

another crazy f*cker..  :-D



welcome..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

#8
Citaat van: John Wx op augustus 26, 2011, 09:24:13
Dit stukje is geschreven door KT88 (Sander) een heel hoog aangeschreven technicus die alle highenders mag maken en modificeren voor de merken (erg veel kennis)

============================================================================

Ik heb er een theorietje over dat voor sommigen vergezocht kan klinken.

Mensen hebben vaak een binding met wat hen na aan het hart ligt, bij audiofielen (niet noodzakelijk muziekliefhebbers) is dat de muziekinstallatie.
Wie geen electronicus is of houtbewerker en toch wat "feeling" met zijn spulletjes wil hebben (zoals je mensen hebt die hun auto elke week poetsen of altijd aan het stoeien zijn met accessoires) gaat dan wat hobbyen met kabeltjes, spikes, netfilters, houten klosjes of what have you.

Dat geeft een binding tussen mens en machine. Daarom knoeit men met kabeltjes.
De electronicus knoeit met het inwendige en heeft aldus die kabels niet nodig. Hebben we niet allemaal onze favoriete transistoren/buizen/elco's/whatever? Ik wel hoor.


En dan nog iets waarbij jullie me vast helemaal naar de PAAZ zullen doorverwijzen: ik denk dat sommigen (en niet eens echt weinigen) kunnen magnetiseren, dwz. energie kunnen kanaliseren en dit overbrengen op kabels maar evengoed op apparaten zelf, op mensen en op dieren (en vaak weten mensen die het kunnen dit zelf niet eens, of ze hebben er geen controle over).
Dat is vaak de reden dat "die nieuwe kabel zo goed klinkt" of "die nieuwe koppelcondensator klinkt zo veel beter".
Je hebt eraan gezeten met je fikken, hebt er ahw. iets van jezelf ingelegd. En dus klinkt het ook beter. voor jou.
En soms ook maar voor korte tijd omdat het "uitgewerkt" raakt. De magie is er dan af en een nieuwe kabel/koppelcondensator etc. brengt dan weer de magie terug. Maar het terugplaatsen van de oude kabel of het omkeren van degene die ertussen zat had hetzelfde teweeggebracht.

Overigens realiseer ik me terdege dat ik hiermee mijn nek behoorlijk boven het maaiveld uitsteek, maar het ergste dat kan gebeuren is dat dit naar de pseudohoek verhuist en dat ik de volgende keer bij Han met pek en veren over de Hammond B3 word gejaagd. Toch?
Upje (voor het goede doel)! :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Dus je sa8003 en cd6005 klinken gewoon hetzelfe maar jij straalt het in. En dit geloof je zelf?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#10
Citaat van: Zoldar op december 06, 2014, 08:18:51
Dus je sa8003 en cd6005 klinken gewoon hetzelfe maar jij straalt het in. En dit geloof je zelf?
Nee, ik denk dat Sander iets anders met zijn referaatje bedoelde dan dat. Natuurlijk hoor ik verschillen tussen de CD6005 en SA8003 in een A-B vergelijking, maar dat heeft niets met geloof te maken maar alles met een objectieve waarneming. Ik denk dat dat Sander de emotionele impact die hiet eigen zijn heeft op de bezitter van de hardware, suggestie zo je wilt, maar dat is geen nieuws want ook onder (mannelijke) autobezitters treft men dit fenomeen aan. Hoezo zijn mannen rationeler dan vrouwen? Doch Zoldar, meten is en blijft weten, niet waar? :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... ik was al bang dat je de Paaz aan het promoten was :-D.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Nee, ik geloof mensen als ze zeggen dat ze iets gehoord hebben, zeker als ik ze ken. Maar het is soms best nuttig om na te gaan of je de dingen die je hebt gehoord, er ook daadwerkelijk zijn, als je gaat meten.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op december 06, 2014, 08:37:10
Nee, ik geloof mensen als ze zeggen dat ze iets gehoord hebben, zeker als ik ze ken. Maar het is soms best nuttig om na te gaan of je de dingen die je hebt gehoord, er ook daadwerkelijk zijn, als je gaat meten.
Dat is tevens ook het enige echte objectieve criterium, de rest is subjectiviteit. Helaas maar waar. :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *