Waarom tweaken werkt (of: waarom we geloven dat het werkt)

Gestart door Audiotic, augustus 21, 2011, 21:20:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

#15
Citaat van: John Wx op augustus 21, 2011, 22:03:50
nou ik zou zeggen brand los

alleen hebben we dit als is vaker gehad

er zijn mensen die doen tijdens het luisteren een kleed over de tv nou prima toch
word weer welles nietus
Wat is daarop tegen :evil:.


:-D Sander.

ff dan on-topic: mijn tweaks bestaat uit bekabeling (ls. / ic. / pc.) en ik ervaar daar verschillen in :yes:. Echter, het schuiven met de speakers (zorgvuldige plaatsing) bracht vele malen meer en heeft alleen wat zweet en stramme spieren gekost. O ja, ook mijn stands nog met schelpenzand afgevuld (met een heerlijk anijsaroma).

Heb er ook nog 3 sets Vibrapods liggen; deze brachten only een gat in mijn bestedingsruimte 8-).

Audiotic

Ik hou ook van tweaken. Voornamelijk kabels. Volgende stap is een granieten plaat laten makev voor op mijn REL. Kost een beetje, kan veel brengen. 30 of meer kg rust...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

still life

Citaat van: Audiotic op oktober 09, 2011, 11:45:43
Misschien leuk om te lezen:
http://www.ronsaudioblog.nl/achtergrond-informatie/kan-de-kwaliteit-van-geluid-worden-gemeten/

"kan de kwaliteit van geluid worden gemeten?"

:schater:

leest als: geef ruimte aan gevoel/emotie & dan werken allerhande tweaks steeds beter..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Audiotic

#19
Ja, leuk he?
Volgende stap is dat we onze kabels laten inzegenen door de bischop, of groen instralen door een handoplegger, afhankelijk van je geloof. Rabbijn is ook goed. Heeft iemand al de markt voor kosjere kabels ontdekt?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

cz79

Je bedoelt dat jij dat nog steeds niet hebt laten doen, bij mij thuis is een Rabbi, een Dominee, een Humanistisch raadsman en een sjamaan geweest om de hele set te bestralen, volgende week een afpsraak met Tosti Tostelli  :schater: :schater: :schater:

WimPeu

Citaat van: cz79 op oktober 09, 2011, 18:06:01
Je bedoelt dat jij dat nog steeds niet hebt laten doen, bij mij thuis is een Rabbi, een Dominee, een Humanistisch raadsman en een sjamaan geweest om de hele set te bestralen, volgende week een afpsraak met Tosti Tostelli  :schater: :schater: :schater:

Was dat voor of na dat ik de XLR kabeltjes van je heb overgenomen? Die klinken nl super en dat voor €25,-.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Er na, maar alle gekheid op een stokje. Ik heb de Eichmann vervangen door een paar Artspeak XLR kabels en die gaven echt een helderder beeld waar meer detail te horen was. Ik had zelf ook niet gedacht dat tussen de twee versterkers een andere kabel verschil kon maken maar het was goed hoorbaar, ook voor een maat van me die mee was en die helemaal niet wist wat er op welk moment tussen de versterkers hing.
Het is denk ik ook maar net hoeveel waarde je er aan hecht, de Eichmann XLR klonk goed maar de Artspeak in mijn set beter.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Klopt die had ik voor de Eichmann, en die jij nu hebt wordt veel in de studiowereld gebruikt

Audiotic

De dochter van Klazien uut Zalk, niet ver van hier, heeft nog wel een middeltje hiertegen, of, hiervoor ...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

cz79

Waarvoor?


PS wat zei David toen je hem de groeten van me deed?

Audiotic

Tegen de tweak koorts. Ik heb er last van...

Heb David pas donderdag gezien, hij was op pad.
Hij vond het echt leuk, maar was ook enorm verbaasd - hoe kan jij hem nou kennen???

:-)

Je krijgt veel groeten!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

cz79

Lachen ik zal hem van de week eens bellen.

Tweak Koorts? Het is meer een soort van Malaria dus koorts maar dan heftiger, ik geniet veel van muziek maar blijf in de weinige vrije tijd wel bezig om kleine dingetjes aan te passen en te proberen, dan ben ik
1) lekker bezig met mijn hobby
2) ik leer er een en ander van
3) als de tweak slaagt is het net weer wat beter dan voorheen (in mijn ogen tenminste...en mooier/beter is te allen tijde in 'the ear of the beholder' )

viceadmiraal61

#29
Ik zit vol met tweaks...die niets kosten.....Kabels liggen op omgekeerde bloem potjes..0,75 cent per stuk.
koperen hulzen over de euro inlet stekker(aan aarde gezet) 5,- per stuk. alle rca/xlr stekkers voorzien
van een laagje naaimachine olie..0,05 per stekker...alle app gepoold..0,00 cent...zelf gemaakt stekker
blok (met koperen hulzen)  420,- zware plaat op de marantz sacd 7  5,-  metalen kap aan aarde over
de 230 inlet  6,- rca/xlr caps over open ingangen  210,- marantz voor./. eind./sacd speler voorzien van
euro stekker met aarde 10,- kort om duur hoeft het niet te zijn.en het is toch ook een hobby.
op you tube onder sts digital zijn twee video,s over tweaks...jwx je bent een handige jongen zet ze er
maar op...laatste tweak  een lekker glas wijn .Oh..ik vergeet de amerikaanse blackwood blokjes onder
elk app.