Waarom tweaken werkt (of: waarom we geloven dat het werkt)

Gestart door Audiotic, augustus 21, 2011, 21:20:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic

http://www.ethanwiner.com/believe.html
Ik zou wel eens een serieuze (!) discussie hierover willen. Deze man heeft wel een enorm sterk punt. Wel meer dan één...
Degene die dit gelezen hebben, wat is jullie idee?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

nou ik zou zeggen brand los

alleen hebben we dit als is vaker gehad

er zijn mensen die doen tijdens het luisteren een kleed over de tv nou prima toch

word weer welles nietus
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op augustus 21, 2011, 22:04:59
gelukkig hebben we Audyssy die regelt alles  :angel:

Nou ja, de aangehaalde schrijver besluit met
"..Some things really are too insignificant to change the sound audibly, but often the wrong things have been measured too. The room you listen in has far more influence on what you hear than any device in the signal path, including even the loudspeakers in most cases..."

En voor die "invloedrijke kamer" hebben we Audyssey.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

lo

Hè jammer nou, dacht net weer een stel mooie tweaks voorbij te zien gaan komen. Nou is audyssey natuurlijk ook een tweak maar niet 1 die door mij toegepast zal gaan worden schat ik nu zo in.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Citaat van: lo op augustus 21, 2011, 22:35:47
Hè jammer nou, dacht net weer een stel mooie tweaks voorbij te zien gaan komen. Nou is audyssey natuurlijk ook een tweak maar niet 1 die door mij toegepast zal gaan worden schat ik nu zo in.

Een paar dingen veranderen en de mogelijkheid komt dan wel  :yes: :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

 :-D

Ben bang dat ik niet meer zo van het veranderen ben. D'r is inmiddels meer dan genoeg verandert  notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

 stupid
Citaat van: Perfect_audio op augustus 21, 2011, 22:30:37
Citaat van: John Wx op augustus 21, 2011, 22:04:59
gelukkig hebben we Audyssy die regelt alles  :angel:

Nou ja, de aangehaalde schrijver besluit met
"..Some things really are too insignificant to change the sound audibly, but often the wrong things have been measured too. The room you listen in has far more influence on what you hear than any device in the signal path, including even the loudspeakers in most cases..."

En voor die "invloedrijke kamer" hebben we Audyssey.

ron
stupid

Tweaken ben ik maar mee gestopt want ik hoor steeds weer geen verschil  :no: ,vaak werden zo ook nog weggezet onder de noemer goedkope oplossingen ,nou ik denk dat ik mijn overgebleven tweaksels maar voor weinig te koop ga zetten  :angel:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Ja leuk, misschien heb je er wat leuks tussen zitten (te Koop dan he...)  :schater: :schater: :schater:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Nou OK dan, ik heb een aantal dempers onder mijn apparatuur (isocoin en vibrapod) als ik de makers/ verkopers ervan moet geloven dan zorgen ze voor een gigantische toename in dynamiek en diepte, wat schetst mijn verbazing... :oops: dat doen ze echt niet (bij mij niet althans) wat ze wel doen is datgene waarvoor ze initieel gemaakt worden.....DEMPING, dus trilling wegnemen.

Cable elevators hetzelfde ik heb nog nooit verschil gehoord alleen heb ik verpakkingsmateriaal (polyurethaan net zoals ESD Cable isolators) gesneden zodat het achter mijn meubel past en daar liggen mijn kabels op, het maakt wederom (bij mij) absoluut geen verschil, maar het heeft me niets gekost en ligt niet in de weg. Als ik op deze manier kan tweaken dan is het zeker leuk om te proberen maar van de meeste tweaks heb ik weinig tot helemaal geen verschil gemerkt.


PS Het harde schuim waarin bijv netwerkswitches verpakt worden is gewoon polyurethaanschuim, daaar kun je prima een stuk of 10 isolators/elevators uit snijden en dat kost je hooguit een 15 minuten werk in plaats van 100 euro.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Audiotic

http://www.stereophile.com/thefifthelement/451/index.html
Leuke over tweaken enzo om het tweaken, daarbij het echte doel, genieten van muziek, uit het oog verliezen...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek