over kabels.....

Gestart door Hanske, mei 27, 2007, 10:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Vlearmoes op juni 03, 2007, 17:41:19
Wil goedkoop en goed uit zijn....probeer eens iets te maken met cat 5 kabels te vlechten
bv met 3 kabels (cat 5) naar 1 speaker ...let dan wel goed op de polariteit  :wink:
Mwah, zelf heb ik niet echt positieve ervaringen met gevlochten CAT5, het werd allemaal heel iel qua geluid en het laag verdween bijna.

Van de rol kun je vaak wel prima spul kopen (zelfs Siltech wordt vanaf rol verkocht). Let er gewoon op dat je een fatsoenlijk dikke kabel heb (R = rho*L/A, oftewel, de weerstand neemt af als je diameter groter wordt. Wordt de lengte langer, dan moet je ook een dikkere diameter nemen).
Eventueel kun je er bananen of spades aan knijpen/solderen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Citaat van: Paul op juni 03, 2007, 20:35:56
Linkerkant 2 meter en de rechterkant bijna 3 meter van de versterker.

goede morgen

beste is ( en zo hoort het ook ) aan allebei de kanten de zelfde lengte , en nog wat, ik zou persoonlijk zou voor zo dik mogelijk gaan 2x6mm of iets dergelijks , liefst zilver/koper . heb ik zelf de beste ervaring mee.

grtz mars byebye


Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: mars op juni 04, 2007, 08:59:58
Citaat van: Paul op juni 03, 2007, 20:35:56
Linkerkant 2 meter en de rechterkant bijna 3 meter van de versterker.

goede morgen

beste is ( en zo hoort het ook ) aan allebei de kanten de zelfde lengte , en nog wat, ik zou persoonlijk zou voor zo dik mogelijk gaan 2x6mm of iets dergelijks , liefst zilver/koper . heb ik zelf de beste ervaring mee.

grtz mars byebye



Dikker is niet altijd beter! Dit  geldt wel voor lage tonen, maar niet voor hoge tonen. Zoek maar op skinning effect.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op juni 04, 2007, 11:24:46
Citaat van: mars op juni 04, 2007, 08:59:58
Citaat van: Paul op juni 03, 2007, 20:35:56
Linkerkant 2 meter en de rechterkant bijna 3 meter van de versterker.

goede morgen

beste is ( en zo hoort het ook ) aan allebei de kanten de zelfde lengte , en nog wat, ik zou persoonlijk zou voor zo dik mogelijk gaan 2x6mm of iets dergelijks , liefst zilver/koper . heb ik zelf de beste ervaring mee.

grtz mars byebye



Dikker is niet altijd beter! Dit  geldt wel voor lage tonen, maar niet voor hoge tonen. Zoek maar op skinning effect.

Zag dit op marktplaats:

http://audio-video.marktplaats.nl/luidsprekers/96753370-10-meter-koperen-luidsprekerkabel-2-x-6-0-mm2.html
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: Maurice op juni 04, 2007, 11:24:46
Citaat van: mars op juni 04, 2007, 08:59:58
Citaat van: Paul op juni 03, 2007, 20:35:56
Linkerkant 2 meter en de rechterkant bijna 3 meter van de versterker.

goede morgen

beste is ( en zo hoort het ook ) aan allebei de kanten de zelfde lengte , en nog wat, ik zou persoonlijk zou voor zo dik mogelijk gaan 2x6mm of iets dergelijks , liefst zilver/koper . heb ik zelf de beste ervaring mee.

grtz mars byebye



Dikker is niet altijd beter! Dit  geldt wel voor lage tonen, maar niet voor hoge tonen. Zoek maar op skinning effect.


goede morgen

dit klopt wel ( ik behoor ook tot de categorie die overal verschil in hoort hahaha  :wink:)  maar het blijft toch ook een kwestie van proberen,
skin effect over deze afstand ; 2x 3.5 meter???   

mvg mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Paul op juni 04, 2007, 20:50:55
Citaat van: Maurice op juni 04, 2007, 11:24:46
Citaat van: mars op juni 04, 2007, 08:59:58
Citaat van: Paul op juni 03, 2007, 20:35:56
Linkerkant 2 meter en de rechterkant bijna 3 meter van de versterker.

goede morgen

beste is ( en zo hoort het ook ) aan allebei de kanten de zelfde lengte , en nog wat, ik zou persoonlijk zou voor zo dik mogelijk gaan 2x6mm of iets dergelijks , liefst zilver/koper . heb ik zelf de beste ervaring mee.

grtz mars byebye



Dikker is niet altijd beter! Dit  geldt wel voor lage tonen, maar niet voor hoge tonen. Zoek maar op skinning effect.

Zag dit op marktplaats:

http://audio-video.marktplaats.nl/luidsprekers/96753370-10-meter-koperen-luidsprekerkabel-2-x-6-0-mm2.html


hoi

ja ik weet eigenlijk nog niet wat voor kabel dit is ( merk enzo)  , persoonlijk heb ik liever geen doorzichtige mantel ( ivm daglicht en oxidatie)

mvg  mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Toch maar andere kabel aangeschaft.
In plaats van de standaard 2x 1.5 mm2 koper (zie foto1) nu 2x 4.0 mm2 koper/zilver.
Een duidelijk hoorbaar verschil.

[wegens disk ruimte verwijderd]
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

2x 4 mm is de moeite notworthy, en ik zie dat je er gelijk bananestekkers bij heb gekocht, weet iemand of dit echt veel verschil maakt???

mahansz

Citaat van: thom op juni 10, 2007, 13:52:24
2x 4 mm is de moeite notworthy, en ik zie dat je er gelijk bananestekkers bij heb gekocht, weet iemand of dit echt veel verschil maakt???

maakt volgens mij echt niks uit, sterker nog, waarom zou er een schakel in de keten tussen doen? 't is alleen makkelijk als je de speakers vaak loskoppelt
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Citaat van: thom op juni 10, 2007, 13:52:24
en ik zie dat je er gelijk bananestekkers bij heb gekocht, weet iemand of dit echt veel verschil maakt???
In principe is blanke draad verbinding beter, maar bananen of andere connectoren is makkelijker wisselen en minder oxidatiegevoelig.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op juni 10, 2007, 18:21:32
Citaat van: thom op juni 10, 2007, 13:52:24
en ik zie dat je er gelijk bananestekkers bij heb gekocht, weet iemand of dit echt veel verschil maakt???
In principe is blanke draad verbinding beter, maar bananen of andere connectoren is makkelijker wisselen en minder oxidatiegevoelig.

4mm past niet achter in de versterker + speakers, vandaar deze oplossing.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stefan

SR-7008
DV-6400
Focal 836V
Focal CC 800
REL Q-200

mars

Citaat van: thom op juni 10, 2007, 13:52:24
2x 4 mm is de moeite notworthy, en ik zie dat je er gelijk bananestekkers bij heb gekocht, weet iemand of dit echt veel verschil maakt???

hoi Thom

beste is eigenlijk , je speaker kabel rechtstreeks op je filter van je luidsprekers aan te sluiten , en ook rechtstreeks op de aansluitingen in je versterker waar je speaker aansluitingen aan zitten ( die aan de achter kant van je versterker zichtbaar zijn)
dan moet uiteraard wel het een en ander open gemaakt worden , maar je hebt op deze manier absoluut het minste verlies , door stekkertjes , contactjes enz enz

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thom

Citaat van: mars op juli 09, 2007, 13:46:22
hoi Thom

beste is eigenlijk , je speaker kabel rechtstreeks op je filter van je luidsprekers aan te sluiten , en ook rechtstreeks op de aansluitingen in je versterker waar je speaker aansluitingen aan zitten ( die aan de achter kant van je versterker zichtbaar zijn)
dan moet uiteraard wel het een en ander open gemaakt worden , maar je hebt op deze manier absoluut het minste verlies , door stekkertjes , contactjes enz enz

grtz mars
daar heb ik dus weinig zin in, maar je filter zit gelijk zonder draaden aan me stekkers van me speakers vast dus daar verlies ik al niet veel op. en denk niet dat het nodig is om alles open te schroefen want denk dat je toch maar weinig verlies heb op de cintact punten.

mars

 ja ,het is inderdaad ook een heel gedoe, en het is eigenlijk alleen maar aan te raden , als je zeker weet dat je de volgende tien jaar of zo, je versterker en je speakers op de zelfde plaats blijven staan ,  om maar niet te spreken als je zo als ik op het ogenblik steeds weer een andere versteker in huis hebt ( gewoon om te proberen hoor , en dan weer verkopen)

maar ik heb het vroegah wel eens gedaan , en voor mijn gehoor was het een vooruit gang ( maar ja dat is ook weer betrekkelijk)
en als jij tevreden bent met je set, en hoe die nou speelt moet je het ook lekker zo laten!!!

grtz byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun