over kabels.....

Gestart door Hanske, mei 27, 2007, 10:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanske

voor iedereen die kabels interessant vindt en graag een onafhankelijk onderzoek leest.

De hele site is leuk maar vooral de stukken van de helaas overleden Jan Kool.

klik vanaf de homepage even naar:Audio dan: Audiotechniek en dan naar: De sprookjeswereld van de kabels

Hans

Vanhal


Jan


Hanske


Hanske


Maurice

Zeker een leuk en leerzaam stuk. Ik behoor tot de categie die sceptisch is maar toch verschillen in kabels hoort. In interlinks iig. LS kabels heb ik eigenlijk nooit vergeleken. Heb nu nog Monsterkabel liggen en zal deze eens vergelijken met mijn MIT!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Heb gisteren andere luidsprekers gekocht wat geluid aangaat een heel verschil is met mijn vorige luidsprekers
Nu heb ik standaard speakerkabels.
Nu bestaan er genoeg verhalen over bekabeling maar zouden er met de Klipsch RF-35 betere resultaten behaald kunnen worden met een dikkere kabel / andere kabel of is jullie ervaring van lekker zo laten ?

Zie foto van huidige standaard speaker kabel.

[wegens disk ruimte verwijderd]
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom


Vlearmoes

Hoeverder de afstand naar de speakers; hoe belangerijker de kabels moeten zijn!!

Maar zowie zo zijn jou mooie spaekers betere kabels waard dan de standaard veters

Wil goedkoop en goed uit zijn....probeer eens iets te maken met cat 5 kabels te vlechten
bv met 3 kabels (cat 5) naar 1 speaker ...let dan wel goed op de polariteit  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Paul

De kabels zijn 2 x 3.5 mtr en de dikte weet ik niet, standaard is 3 a 4mm ??
Ze verkopen het van de rol dus zal wel niks speciaals zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

en hoever staan de speakers van de versterker af(meters)?

Paul

Linkerkant 2 meter en de rechterkant bijna 3 meter van de versterker.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

ik zouw zo rond de 1,5mm minimaal gaan zitten. en de prijs zouw ik nie hoger gaan dan 5 per meter.
dan heb je goed speakersdraat.

Paul

Ga van de week wel ergens een hoogspanningsmast neerhalen....... hello :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

wel op laarzen dan he, anders kom je daarlijk nog onder stroom te staan clown1