over kabels.....

Gestart door Hanske, mei 27, 2007, 10:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mahansz

Citaat van: mars op juli 11, 2007, 09:59:09

hoe bevalt het naim setje?

grtz mars
hij is weer de deur uit. Ik moet eerlijk zeggen dat de nait5 tegenvalt, maw 'k had er meer van verwacht. Op werk nog een vergelijk gedaan met de huidige nait5i , en die is al een stuk mooier. De cd5x is trouwens wel fantastisch, maar dat mag ook wel voor ?2300....
Op MP staat trouwens een setje QED xt350, als je op zoek bent naar wat goeds van QED is dit zeker een aanrader!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

hai mahanz

hey bedankt ik heb nu geen tijd ( ik ben aan het werk maar ik ga kijken)

mvg mars

ps, valt dus een beetje tegen de naim nait 5 ? ok
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

D.A.R.R.Y.L.

Wat een waardeloos artikel zeg!!!

De schrijver doet een aantal interessante proefjes, waaruit blijkt dat er meettechnisch een verschil bestaat tussen de diverse kabels en wat is de man zijn conclusie: het maakt niet uit want ik hoor het verschil niet en daarom zijn de gemeten verschillen verwaarloosbaar. Ongelooflijk. Ben blij dat de man geen belangrijke onderzoeken heeft gedaan.

Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op juli 26, 2007, 11:33:55
Wat een waardeloos artikel zeg!!!

De schrijver doet een aantal interessante proefjes, waaruit blijkt dat er meettechnisch een verschil bestaat tussen de diverse kabels en wat is de man zijn conclusie: het maakt niet uit want ik hoor het verschil niet en daarom zijn de gemeten verschillen verwaarloosbaar. Ongelooflijk. Ben blij dat de man geen belangrijke onderzoeken heeft gedaan.
Ben het wel met je eens. De man start erg goed, wetenschappelijk opgebouwd, constateert verschillen en hoort ze zelfs. Later zegt hij dat je er geen belang aan moet hechten  nonono
Hoorbare verschillen, maar verzuimt tevens om de testopstelling te vermelden. Iedereen die met onze hobby bezig is, weet dat de ene set een hogere resolutie heeft dan een andere.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Ik heb mij vandaag een 2e hands Monster Sigma 2 gekocht. Als ik me niet vergis een kabel die in 1999 zo'n 2000€ kost. Ik had tot nu toe gamma speakerkabel van 4mm². Ik had een budget opgesteld dat ik wou uitgeven aan speakerkabels. Ik was toch wel wat sceptisch of er nu al dan niet verschil is tussen kabels. Ja die is er. Ik heb een blinde test gedaan met mijn vriendin. Ik heb éen van de 2 speakers aangesloten met de Monster sigma 2 de andere met de gamma speaker kabel. ZElf merkte ik al verschil toen ik mijn oor te luisteren legde. Mijn vriendin merkte onmiddellijk op dat er tijdens het zingen , de stem door de rechter speaker veel helder was, links was doffer. Bleek dat de sigma 2 rechts aangesloten was. Dus ja er is duidelijk verschil, of het verschil ook die duizende Euro's waard is, is een ander verhaal.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

audiof. zonder budget

#50
Citaat van: Maurice op juni 04, 2007, 11:24:46
goede morgen

beste is ( en zo hoort het ook ) aan allebei de kanten de zelfde lengte , en nog wat, ik zou persoonlijk zou voor zo dik mogelijk gaan 2x6mm of iets dergelijks , liefst zilver/koper . heb ik zelf de beste ervaring mee.

grtz mars byebye



Dikker is niet altijd beter! Dit  geldt wel voor lage tonen, maar niet voor hoge tonen. Zoek maar op skinning effect.

Uhm... over dat skineffect... wij praten toch over signalen van 20Hz-20kHz?????Volgens mijn bescheiden mening treed dat dan nog lang niet op,maar goed..... Voor hogere (radio) frequenties wordt voor die reden dan ook gebruikt gemaakt voor filters van bijv. gewone koperpijp welke voor waterleidingen wordt gebruikt, omdat massief toch geen nut heeft vanwege dit fenomeen.

Ik behoor ook tot de categorie die sceptisch is maar jammergenoeg wel verschil ( meent) te horen....

Wat bestreft multistrand, gevlochten ( al dan niet onderling geisoleerd) of geisoleerde litze....ik heb me wel eens wijs laten maken ( van iemand die hier veel meer mooiere termen voor wist te gebruiken als ik) dat er altijd sprake blijft van verdringing of indringing.... ( just my two cents)

Enne, de vrouwelijke helft als "toetsing" gebruiking is heel erg wijs. Mijn betere helft, die overigens zegt zich niet voor hifi te interesseren maar dit slechts "gedoogd", hoort in sommige zaken wel degelijk verschil...weet alleen niet of dit wetenschappelijk toetsbaar is.....

Ik gebruik overigens de oude ( van 1982 al....)  van den Hul monster kabel van 2x 6mm in doorzichtige afscherming....en deze voldoen voor mij ( even in el cheapo mode ) prima :-D
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

NB

Een oud maar mijns inziens, toch wel levend onderwerp, waar ik vaak info naar zoek, om met beperkte fin.middelen een steeds betere audio ervaring te kunnen bewerkstelligen.
Ik kwam na wat internet spitten dit tegen.

http://www.the-paradox.nl/paradox/fouten/nl#lskabel

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.