over kabels.....

Gestart door Hanske, mei 27, 2007, 10:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thom

Citaat van: mars op juli 09, 2007, 17:27:13

en als jij tevreden bent met je set, en hoe die nou speelt moet je het ook lekker zo laten!!!

grtz byebye

dat zien we over een weekje dan wel :-D, en denk ook wel dat ik er een paar nieuwe kabels aan hang, zat te denken aan VDh clearwather

SB_Marantz

Hou je centen nu maar mooi in je zak want daar schiet je niets mee op.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

Citaat van: S.B.Marantz op juli 09, 2007, 18:50:40
Hou je centen nu maar mooi in je zak want daar schiet je niets mee op.


hoezo, denk je dat je daar niet veel mee opschiet dan???

ik verdien nu genoeg geld om dat te kunne betalen en s'vonds nog lekker naar de bar te kunnen gaan hoor!!!

mahansz

Citaat van: S.B.Marantz op juli 09, 2007, 18:50:40
Hou je centen nu maar mooi in je zak want daar schiet je niets mee op.



hoezo zou dat dan niet uitmaken? ik ben van mening dat er op luidspreker bekabeling wel winst te halen valt. Zelf heb ik een paar weken geleden een setje Audio Note an-l (koper, 2.5mm2) vergeleken met 'gewone' luidsprekerkabel (ook koper, 2.5mm2, van dat doorzichtige dhz-spul) en dat was echt wel een verschil. Zelfs m'n vriendin hoorde een verschil, en dat zegt echt wat  :wink:  :-D
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

SB_Marantz

Citaat van: mahansz op juli 09, 2007, 21:40:45
hoezo zou dat dan niet uitmaken? ik ben van mening dat er op luidspreker bekabeling wel winst te halen valt. Zelf heb ik een paar weken geleden een setje Audio Note an-l (koper, 2.5mm2) vergeleken met 'gewone' luidsprekerkabel (ook koper, 2.5mm2, van dat doorzichtige dhz-spul) en dat was echt wel een verschil. Zelfs m'n vriendin hoorde een verschil, en dat zegt echt wat  :wink:  :-D


Wat hadden jullie gesnoven?  :-D :-D

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: mahansz op juli 09, 2007, 21:40:45
hoezo zou dat dan niet uitmaken? ik ben van mening dat er op luidspreker bekabeling wel winst te halen valt. Zelf heb ik een paar weken geleden een setje Audio Note an-l (koper, 2.5mm2) vergeleken met 'gewone' luidsprekerkabel (ook koper, 2.5mm2, van dat doorzichtige dhz-spul) en dat was echt wel een verschil. Zelfs m'n vriendin hoorde een verschil, en dat zegt echt wat  :wink:  :-D

Meestal kijken vrouwen naar de luidsprekers of ze niet te groot zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mahansz

klein beetje bakpoeder, doet wonderen.....
maar even serieus, het klonk simpelweg beter. Wanneer komt er weer een marantz-meeting? dan neem ik de kabel mee, mag een ieder het zelf ervaren. :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Keer een kabel test!

Mahansz, kun jij niet wat met je baas regelen? Een high-end set, en dan maar kabels wisselen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Citaat van: mahansz op juli 09, 2007, 21:52:46
klein beetje bakpoeder, doet wonderen.....
maar even serieus, het klonk simpelweg beter. Wanneer komt er weer een marantz-meeting? dan neem ik de kabel mee, mag een ieder het zelf ervaren. :lol:


A.s. Zaterdag bij SB.  :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

Citaat van: thom op juli 09, 2007, 17:56:31
dat zien we over een weekje dan wel :-D, en denk ook wel dat ik er een paar nieuwe kabels aan hang, zat te denken aan VDh clearwather

hoi

de clear water is een mooie en ook bekende kabel , ik heb zelf vdh cs-122
die ik wel eens af wissel ( voor de grap) met een monster cable 

TIP;
maar ik ga nog 1 kabel halen en dat is de; qed silver silver aniversery!
deze kabel is niet duur en ik vind het een van de beste ( lees niet klinkende ) kabels
met deze kabel in huis , kap ik in ieder geval met het kabeltje luisteren :wink:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

klopt, had je trouwens ff eerder moeten zeggen, 'k had nog wat QED silver anniversary liggen. Mooie kabel is dat, geeft een mooi hoog....... maar dat zal vast wel weer in verkeerde aarde vallen, want kabels mogen geen verschil uitmaken volgens critici...
Maar bottom line, een goede kabel voor het geld!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Citaat van: mahansz op juli 10, 2007, 22:06:46
klopt, had je trouwens ff eerder moeten zeggen, 'k had nog wat QED silver anniversary liggen. Mooie kabel is dat, geeft een mooi hoog....... maar dat zal vast wel weer in verkeerde aarde vallen, want kabels mogen geen verschil uitmaken volgens critici...
Maar bottom line, een goede kabel voor het geld!
Een filter bestaat uit condensatoren, weerstanden en spoelen. Door met deze te wisselen qua waarde en schakeling kun je frequenties dempen.
De natuurkunde leert ons dat kabels een weerstand hebben (R = rho*L/A) en een capaciteit (condensator), dus een filterwerking kan worden verondersteld.
De discussie tussen de gelovers en de niet-gelovers gaan erover of de waardes van de kabel daadwerkelijk hoorbaar filteren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

klopt als een bus. Daarbij is Rho de soortelijke weerstand van het materiaal, L de lengte in meters en A de oppervlakte in m2. Begrijp me niet verkeerd, maar 'k heb zelf een redelijke technische achtergrond en moet dit ook weten voor m'n studie.
Maar da's het technische aspect van het verhaal, toch denk ik dat de praktijk (het daadwerkelijk luisteren) nooit volledig theoretisch onderbouwd kan worden...

je kan dus stellen dat ik een 'gelovige' ben  :lol: , maar 'k heb het iig allemaal zelf getest hello
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

Citaat van: mahansz op juli 10, 2007, 22:06:46
klopt, had je trouwens ff eerder moeten zeggen, 'k had nog wat QED silver anniversary liggen. Mooie kabel is dat, geeft een mooi hoog....... maar dat zal vast wel weer in verkeerde aarde vallen, want kabels mogen geen verschil uitmaken volgens critici...
Maar bottom line, een goede kabel voor het geld!

hoi mahanz hello

is die Qed van jou te koop?

grtz mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: mars op juli 11, 2007, 09:02:14
hoi mahanz hello

is die Qed van jou te koop?

grtz mars byebye

o sorry ik had je bericht niet goed gelezen frusty

hoe bevalt het naim setje?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun