Welke cd(s) ga jij aanschaffen?

Gestart door Maurice, juli 21, 2011, 21:48:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

#435
Simon Rattle, dirigent: Edition Russian Music; muziek van diverse Russische componisten gespeeld door diverse orkesten. (EMI 8CD, (P)2007) (Tweedehands - Als Nieuw - Bol.com)

Hiermee is de boxjes serie Simon Rattle Editions compleet, op de Beethoven-editie na, maar die is niet de moeite en het geld waard.

En dit was tevens de laatste CD-aankoop voordat ik een andere versterker gekocht heb.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

#436
De Sacd Muswell hillbillies van de Kinks. Net mijn Rotel voorversterker verkocht. Het grootste gedeelte v/d opbrengst gaat naar de afbetalingsregeling eigen bijdrage v/d zorggieren  frusty en van de rest koop ik deze sacd, die nog steeds fysiek ontbreekt. Dat ervaar ik als een gemis. Gedownload telt niet.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: Nb op april 05, 2017, 17:22:47
De Sacd Muswell hillbillies van de Kinks. Net mijn Rotel voorversterker verkocht. Het grootste gedeelte v/d opbrengst gaat naar de afbetalingsregeling eigen bijdrage v/d zorggieren  frusty en van de rest koop ik deze sacd, die nog steeds fysiek ontbreekt. Dat ervaar ik als een gemis. Gedownload telt niet.
:gp: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

#438
Frank Marino's Mahogany Rush. de dubbel live cd  Real live. Zeer sterk potje gitaar werk, van deze zeer door Jimi Hendrix geinspireerde gitarist. Verwacht hem morgen.
Bryan Ferry the very best of.
Verzamelaar met solowerk van hem, wat ik ook zeer aangenaam vind.
Prettige stem en sterke nummers. Ook de covers die hij doet, klinken altijd eigen op een of andere manier.
Deze cd via MP geruild voor 2 andere. Prince, Diamonds and pearls. (Ik kan niet zo goed tegen dat stemmetje), en Californication v/d RH Cillipeppers. Daar ben ik ook wel klaar mee.
-----
Net ook Overnight sensation van Frank Zappa besteld bij Bol.
Ik moest een cadeautje voor een kleinzoon uitzoeken en zag dat ik nog een tegoed van 5,- euro had plus dat de bezorging dan gratis was. Win- win.
-----
Tijdens het rommelen op de pc, gelijk even de prachtige nieuwe Ray Davies, Americana in 24 bit flac opgehaald.
Klinkt perfect. Heel mooi. Mis wel een hoesje met info. Hij is zo goed dat ik ff wacht tot ie goedkoper wordt en alsnog alsnog de echte! cd aanschaf. Nog een keer opgezet. Dat doe ik bijna nooit.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Brutus

Ik zag de cd van Adele 25 voorbij komen bij de Mediamarkt voor 9 euro, toch even aanschaffen voor dat geld, waarschijnlijk 1/3 van de prijs van de LP  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op mei 02, 2017, 16:36:40
Ik zag de cd van Adele 25 voorbij komen bij de Mediamarkt voor 9 euro, toch even aanschaffen voor dat geld, waarschijnlijk 1/3 van de prijs van de LP  :-D

Goede cd zelf laatst ook gekocht
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vinyl_Fuchs

Live Dead - Grateful Dead van MFSL-label: sacd of 2LP. Daar ben ik nog niet over uit. Prijs is hetzelfde. Bovendien misschien nog American Beauty - Grateful Dead, natuurlijk ook op MFSL-label.

Na het zien van muziekdocumentaire The Other One op netflix ben ik wel geïntegreerd door deze band, waarvan ik tot op heden geen muziekmedium in huis heb.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 15, 2017, 22:17:34
Live Dead - Grateful Dead van MFSL-label: sacd of 2LP. Daar ben ik nog niet over uit. Prijs is hetzelfde. Bovendien misschien nog American Beauty - Grateful Dead, natuurlijk ook op MFSL-label.

Na het zien van muziekdocumentaire The Other One op netflix ben ik wel geïntegreerd door deze band, waarvan ik tot op heden geen muziekmedium in huis heb.
'Live Dead' is een echte must have voor elke muziek liefhebber.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Onlangs zat ik een serie te kijken "into the badlands", daar kwam een gaaf nummer voorbij, snel de telefoon gepakt en op Shazam geklikt.

Dacht eerst dat het een afro-amerikaan was maar daar zat ik aardig naast





Deze binnenkort toch even aanschaffen  8-) 8-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juli 23, 2011, 04:16:32
:yes: Indien er pecunia overblijft in de/het begroting/budget van deze maand: Mahler 2/Paavo Järvi/EMI. Ik heb natuurlijk al het één en ander aangeschaft voor deze maand. Voor de komende maanden staat o.a. 'To Watch the Storm' van Steve Hackett en Mahler 3/KCO/Mariss Jansons/KCO LIVE op het verlanglijstje. En ik verwacht dat een spetterende uitvoering van Mahler 1 door  de Baltimore Symphony o.l.v. Marin Alsop, volgens verwachting, nog dit jaar uitkomt (op Naxos). Mahler 1/ Berliner Philharmoniker o.l.v. Claudio Abbado en Mahler 2/ London Philharmonic o.l.v. Wladimir Jurowsky.
Ik had kort daarna alles ook daadwerkelijk in mijn bezit... :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op januari 06, 2018, 19:53:39
Ik had kort daarna alles ook daadwerkelijk in mijn bezit... :-)

Had ook niet anders verwacht Cor.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jgvh

Geen enkele cd , stream alleen nog maar😁

Paul

Citaat van: jgvh op januari 08, 2018, 18:00:26
Geen enkele cd , stream alleen nog maar😁
Is zo 2017.   :schater:.   clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

NB

Even een oud topic uit afgestoft:

Ik heb de normale cd uitvoerining, maar deze lijkt met toch weer te mooi om niet aan te schaffen:
Frank Zappa. Over-nite Sensation. De nieuwe geremasterde en uitgebreide versie van dit album.
De boxsets die ik het afgelopen gekocht heb van FZ, zijn inmiddels flink in prijs gezakt.
Deze wacht ik dus nog even mee.
Maarrrr hij komt.. 8-)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.