Is een SACD speler de moeite waard?

Gestart door schieper, juli 20, 2011, 09:56:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Die beslissing heb ik destijds wel genomen (nog niet zo lang geleden), ik heb heel erg veel SACD's verkocht en heb nu geen SACD speler meer, gewoonweg omdat de Meridian de gewone CD's zoveel mooier wist weer te geven dan de toenmalige SA15vM.

Nu is de SA11s3 van een andere orde (vermoed ik). Mooie speler in ieder geval  pompom

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op mei 05, 2013, 08:08:54

Nu is de SA11s3 van een andere orde (vermoed ik). Mooie speler in ieder geval  pompom
"...perst het laatste beetje analoog uit iedere (SA)CD...": volgens Hans Bijleveld in het september (2013) nummer van Luister.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Enkel sacd spelers van > 3 mille zijn de moeite waard  :yes:.


Citaat van: Cornelis1921 op juni 20, 2017, 06:28:50
"...perst het laatste beetje analoog uit iedere (SA)CD...": volgens Hans Bijleveld in het september (2013) nummer van Luister.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op juni 20, 2017, 06:43:30
Enkel sacd spelers van > 3 mille zijn de moeite waard  :yes:.
Helaas kan ik daar niet persoonlijk over oordelen, maar ik geloof je direct. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Citaat van: xander32 op juni 20, 2017, 06:43:30
Enkel sacd spelers van > 3 mille zijn de moeite waard  :yes:.

Want........
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Rob46

#95
Goh, nog een berichtje van Chris. Ook van hem al zeer lange tijd niets meer mogen lezen........SACD blijft mooi! Ik heb best nog wel een aantal SACD's. Met name de staging, diepte, detaillering en plaatsing vind ik nog steeds zeer fraai van SACD's t.o.v. 'gewone' cd's. In dat opzicht mis ik wel een SACD speler, en als zich een mooi aanbod voordoet, dan kan hier maar zo weer een SACD speler dienst doen. Hoewel laatstgenoemde in (opname)kwaliteit ook behoorlijke positieve stappen hebben gezet. Daarnaast is MQA aardig en vind ik persoonlijk HiRes fantastisch om te beluisteren.....

marijnvdzaag

#96
My 2 cents: ik heb na veel research gekozen om niet aan sacd te beginnen, om de volgende redenen (naast kosten).
In een filmpje dat ik helaas momenteel niet kan terugvinden, heb ik een zeer goede uitleg gekregen van wat de samplefrequentie en resolutie (bitdiepte) van digitale geluidsopslag betekent en hoe een dac werkt. De technische specificaties van gewone audio cd, 44.1kHz en 16bit, blijkt perfect gekozen. Deze samplefrequentie zorgt dat tonen tot 22kHz weergegeven kunnen worden (ik kan horen tot 16kHz) en deze resolutie zorgt dat de 'noise floor' onhoorbaar laag ligt.
Dit neemt niet weg dat sacd's wel beter gemixt zouden kunnen zijn. Ze worden immers gemaakt voor audiofielen ;) Zo lijkt het me niet gek dat de equalizer netter gezet is en de dynamiek minder platgeslagen. Dit had op een gewone cd ook gekund, maar zo kan dus een sacd toch beter klinken.
Welke keuze je ook maakt, ik wens je er heel veel plezier mee!
Joh ik zie nu dat dit een vet oud draadje is. Naja.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Citaat van: Rob46 op juni 20, 2017, 20:54:27
Goh, nog een berichtje van Chris. Ook van hem al zeer lange tijd niets meer mogen lezen........

Berichtje van Chris is van vier jaar geleden Rob  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20