Is een SACD speler de moeite waard?

Gestart door schieper, juli 20, 2011, 09:56:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: cz79 op juli 20, 2011, 15:18:18
Kwam jij wel? Ik dacht dat jij je verjaardag vierde?
Maar goed, ik vindt het mooier klinken net als Doug Macleod etc. Ik weet niet of het dichter nij de originele opname komt maar de dynamiek en de diepte zijn gewoon beter.

Ja en wat is het origineel oftewel het kip en het ei verhaal


jij vind sacd mooier that's what counts
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

ik ben nog bij geen een van de albums in mijn bezit achter de draaitafel gekropen om te luisteren hoe het klonk in de studio.

wat voor jou mooi is, is het belangrijkst. de rest is daaraan ondergeschikt.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 20, 2011, 19:49:21
ik ben nog bij geen een van de albums in mijn bezit achter de draaitafel gekropen om te luisteren hoe het klonk in de studio.

wat voor jou mooi is, is het belangrijkst. de rest is daaraan ondergeschikt.

ik toevallig wel een cd of 5 maar moet je bekennen ons menselijk geheugen en dat van mij nog veel minder heeft zo een kort geheugen daarvoor dat je dat niet meer terug kunt halen


kom jij weer aan met een draaitafel toen waren we er nog niet eens bij die opname's


kan je een ander filmpje maken me vrouw word er gek van  :-D :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Ik ken zeker het origineel (de werkelijke opname) niet en daardoor wordt het te allen tijde erg lastig om te bepalen wat het dichtst bij de 'muzikale waarheid' komt, maar wat ik wel weet is wanneer ik iets mooi vindt en wanneer niet, en dat is idd zoals Zoldar al zei het enige wat dan belangrijk is, dit geldt eigenlijk voor apparatuur net zo, ik ben hartstikke happy met mijn apparatuur, maar misschien als ik wat anders hoor vindt ik dat mooier, moelijk is het dan om te bepalen wat dichter bij de realiteit of de echte opname komt, ook in dat geval geldt gewoon dat als ik het mooier vindt klinken dan IS het mooier.

Zoldar



ik toevallig wel een cd of 5 maar moet je bekennen ons menselijk geheugen en dat van mij nog veel minder heeft zo een kort geheugen daarvoor dat je dat niet meer terug kunt halen


kom jij weer aan met een draaitafel toen waren we er nog niet eens bij die opname's


kan je een ander filmpje maken me vrouw word er gek van  :-D :-D
[/quote]

De WAF factor van de draaitafel was bijzonder hoog. Ze vond het een "item". Ik weet niet precies wat dat betekend maar bij een dergelijke positieve reactie moet je snel handelen. Snel in huis halen dat ding en een lp voor haar erbij. Nog nooit zo makkelijk een hi-fi item naar binnen gereden hier.

Back to topic

wauw.  :yes: dat zou ik ook wel willen. ik zal david gilmour eens mailen of ik aan kan schuiven in Astoria studios.

Wat we wel allemaal wel eens meegemaakt hebben is live muziek. Ik heb pink floyd zien spelen, roger waters, marillion maar ook snoei harde metal. of een klassiek spaans gitaar concert. Dat live geluid probeer ik wel in huis te halen. muziek moet wel to leven komen in de kamer. meeslepen als het hard gaat of ontroeren als de artiest dat live ook deed.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 20, 2011, 21:17:43


ik toevallig wel een cd of 5 maar moet je bekennen ons menselijk geheugen en dat van mij nog veel minder heeft zo een kort geheugen daarvoor dat je dat niet meer terug kunt halen


kom jij weer aan met een draaitafel toen waren we er nog niet eens bij die opname's


kan je een ander filmpje maken me vrouw word er gek van  :-D :-D

De WAF factor van de draaitafel was bijzonder hoog. Ze vond het een "item". Ik weet niet precies wat dat betekend maar bij een dergelijke positieve reactie moet je snel handelen. Snel in huis halen dat ding en een lp voor haar erbij. Nog nooit zo makkelijk een hi-fi item naar binnen gereden hier.

Back to topic

wauw.  :yes: dat zou ik ook wel willen. ik zal david gilmour eens mailen of ik aan kan schuiven in Astoria studios.

Wat we wel allemaal wel eens meegemaakt hebben is live muziek. Ik heb pink floyd zien spelen, roger waters, marillion maar ook snoei harde metal. of een klassiek spaans gitaar concert. Dat live geluid probeer ik wel in huis te halen. muziek moet wel to leven komen in de kamer. meeslepen als het hard gaat of ontroeren als de artiest dat live ook deed.
[/quote]

ik had iets mindere spannende opname's maar toch wel leuk met Fritz de With en Onno Scholze en Edo de Waard
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

schieper

Bedankt voor de tips en opmerkingen. Ik laat jullie weten wat het geworden is...
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Cadfael

als je wat googled zie je dat de SA-7001 KI niet meer de beste speler is. maar hij is ook al verouderd.

http://www.besteproduct.nl/Marantz_SA_7001_KI/test_deskundigen.html

bovenaan staat nu de Denon DCD-2010AE (score 8,2)voor zo'n 500 euro.
de ki pearl lite komt daarna(score 7,4), maar die is gelijk 1200 euro. en geen sacd volgens de specs daar...

Geen idee hoe betrouwbaar deze site is.



SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

JohnWx

Citaat van: Cadfael op juli 27, 2011, 15:38:34
als je wat googled zie je dat de SA-7001 KI niet meer de beste speler is. maar hij is ook al verouderd.

http://www.besteproduct.nl/Marantz_SA_7001_KI/test_deskundigen.html

bovenaan staat nu de Denon DCD-2010AE (score 8,2)voor zo'n 500 euro.
de ki pearl lite komt daarna(score 7,4), maar die is gelijk 1200 euro. en geen sacd volgens de specs daar...

Geen idee hoe betrouwbaar deze site is.

niet 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

en als dit soort site's al dit soort termen gaat gebruiken als negetief


Krapppe hoorzone
Physieke stabilitiet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

lijkt idd meer op marketing dan dat het echt over de apparatuur gaat ,denk je nou echt dat die nieuwe range spelers zoveel beter zijn  :schater: ze maken weer een mooiere look en misschien kleine verbetering of het dan ook beter is is maar de vraag  :wink: een hoop stoffen mogen ze ook niet meer gebruiken dit slecht voor het milieu zijn en laten die stoffen nou net zo goed zijn ,er mag geen lood meer in het soldeertin zitten waardoor de verbindingen sneller loslaten

JohnWx

Citaat van: still life op juli 20, 2011, 10:40:54
precies, de meerwaarde is te vinden op de andere laag (5.1 mix)  :wink:

alleen: heb je in een stereo set geen bal aan natuurlijk..  :angel:

2 channel SACD
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#27
 nonono
Citaat van: John Wx op augustus 18, 2011, 23:18:40
Citaat van: still life op juli 20, 2011, 10:40:54
precies, de meerwaarde is te vinden op de andere laag (5.1 mix)  :wink:

alleen: heb je in een stereo set geen bal aan natuurlijk..  :angel:

2 channel SACD
Mag ik even: ik ben al sinds september 2005 een zeer tevreden 2 kanaals stereo Super-Audio-gebruiker. Multi-channel geen moment gemist (ook te begrotelijk): edoch, beter een goede 2 channel (S.A.).stereo set-up dan een matige multi-channel set-up. Dat zal/kan niemand tegenspreken...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i-DSI

Ik heb nog nooit een SACD speler in huis gehad.
Hoe gaat dat in zijn werk? 
- Zijn de schijfjes 'meerlaag' zijn zodat je ze nog steeds in een normale CD speler ook kunt spelen?
- Is SACD per definitie meerkanaals? Of wordt de meercapaciteit ook soms benut om puur 2-kanaals stereo van meer info (kwaliteit) te voorzien?
- Als er meerkanaals is, dan kan je dat dus (uiteraard) ook via L+R naar je versterker sturen. Maar is dat dan meerkwaliteit?

Ik vraag maar omdat ik toch overweeg om een SA15S1 in huis te halen, in combinatie met mijn PM15.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

lo

Citaat van: i-DSI op augustus 25, 2011, 14:19:09
Ik heb nog nooit een SACD speler in huis gehad.
Hoe gaat dat in zijn werk? 
- Zijn de schijfjes 'meerlaag' zijn zodat je ze nog steeds in een normale CD speler ook kunt spelen?

Ja

- Is SACD per definitie meerkanaals? Of wordt de meercapaciteit ook soms benut om puur 2-kanaals stereo van meer info (kwaliteit) te voorzien?

Beide varianten is mogelijk

- Als er meerkanaals is, dan kan je dat dus (uiteraard) ook via L+R naar je versterker sturen. Maar is dat dan meerkwaliteit?

Nee niet tav meerkanaals
Ik vraag maar omdat ik toch overweeg om een SA15S1 in huis te halen, in combinatie met mijn PM15.

Die SA15 zal je normale CD's ook op een hoger plan brengen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.