Set van pietjepc

Gestart door pietjepc, juni 19, 2011, 22:24:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rexp

Citaat van: pietjepc op juli 09, 2011, 23:23:22
Wat de muziek betreft: het klonk/klinkt erg lekker.
Ik vind het altijd leuk om te weten welke muziek met al die mooie sets hier gespeeld wordt. Dus kun je een kijkje geven in je platenkast?

pietjepc

De lp's lopen erg uiteen. Van Metallica tot Herman van Veen :-D Neig zelf toch het meest naar rock/metal.
Een kleine opsomming van wat er o.a. staat: Savatage HB, Helloween, Metallica, Guns 'n' roses, Alice Cooper, Yes, Camel, Ekseption, Dio, Queen, Barclay James Harvest, Anthony Philips, Genesis, Bob Marley :mrgreen:,
B.B. King, Tina Turner, Heart, Michael Jackson, Toto, Creedence, Gary Moore, Prince, Dire straits en nog veel meer...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Niber

Wow, mooie speler hoor die Rega!

Wat is er met de Thorens gebeurt?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pietjepc

Citaat van: Niber op juli 11, 2011, 06:11:56
Wow, mooie speler hoor die Rega!

Wat is er met de Thorens gebeurt?
Die is verkocht. Hij speelde prima, hoor, maar er waren een aantal dingen die me wat dwars zaten: de plint liet op de hoeken wat los, er zaten wat vlekken op (beetje te enthousiast geweest met ontvetter), schakelde moeizaam naar 45 toeren, zat hier en daar wat nicotine, enz.
Ik had eerst het idee om er zelf wat mee om te prutsen, maar het zou zonde zijn als ik hem naar z'n grootje hadgeholpen. Daarbij staat het hok dermate vol, dat ik geen idee heb waar ik hem onder handen zou moeten nemen. Nou ja, ik wel, maar de vrouw niet nonono
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

Dit weekend mijn Audiolab hiflex luidsprekerkabels omgeruild voor een stel Qed 25th anniversary kabes. Nadat ik ze even snel gehoord had, had ik het idee dat het allemaal een beetje aan de schelle kant was. Nadat ik er vandaag eens even goed voor ben gaan zitten, is dit idee,gelukkig, als sneeuw voor de zon verdwenen. Het geluid lijkt nu sprankelender en lijkt tevens wat meer los van de speakers te komen. pompom
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

 Wat heb je onder je speakers ? vilt of koud op de steunen.
[/quote]

Las het eens even terug en zag deze vraag van John staan... Ik heb mijn speakers 'koud' op de steunen staan en vroeg mij af of het beter zou zijn ze op vilt te zetten. En wat zou ik hier eventueel het beste voor kunnen gebruiken? Bierviltjes o.i.d.??? redface
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marvin

Je kan het er natuurlijk makkelijk mee proberen, zelf heb ik stukjes vinyl onder m'n luidsprekers.

Marantz 81

Whisper.nl  gebruikte van die Pritt Buddy,s

Mijn speaker had ik eerst ook zo op de stand,s staan en later spikes erin gedraaid ,en staan de speakers nu op de spikes , ging het wel duidelijk strakker van klinken  :yes:

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Whisper.nl op november 18, 2011, 21:41:06
Whisper.nl  gebruikte van die Pritt Buddy,s

Yep voor een paar piek bij de DHZ shop.

Plak je de speakers muurvast op de vloer. Of zoals bij mij op het graniet.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Het was de eerste keer ook al duidelijk hoor...  :-o  :-D

Het vast plakken is hier niet nodig. Dit is allemaal zo lomp, dat verschuift echt niet...  clown1

pietjepc

Vorige week, via een bekende verkoopsite, een luidsprekerkabel van W&M op de  kop weten te tikken: de LS-02UB. Was in de veronderstelling dat het om een bi-wire kabel ging. Geen idee hoe ik hierbij kwam, maar goed. Gelijk aangesloten en er even goed voor gaan zitten... Had ik misschien beter niet kunnen doen :no: Twijfel alom...
De W&M klinkt warmer dan de Qed silver special 25th anniversary edition. Op zich niet zo vreemd,aangezien het
zilver tegen koper is, maar wat vind ik dan mooier klinken? Na veel twijfelen neig ik er toch naar de Qed ertussen te laten zitten. Alles klinkt, naar mijn idee wat strakker dan met de W&M. Hierbij wordt de bas wat meer aangezet, maar lijkt ook wat "wolliger"  :? te worden. Zal deze week nog eens even aandachtig luisteren...
De vrouw des huizes vond de W&M overigens lekkerder klinken shutup
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Whisper.nl

Citaat van: pietjepc op oktober 02, 2012, 17:41:25
Vorige week, via een bekende verkoopsite, een luidsprekerkabel van W&M op de  kop weten te tikken: de LS-02UB. Was in de veronderstelling dat het om een bi-wire kabel ging. Geen idee hoe ik hierbij kwam, maar goed. Gelijk aangesloten en er even goed voor gaan zitten... Had ik misschien beter niet kunnen doen :no: Twijfel alom...
De W&M klinkt warmer dan de Qed silver special 25th anniversary edition. Op zich niet zo vreemd,aangezien het
zilver tegen koper is, maar wat vind ik dan mooier klinken? Na veel twijfelen neig ik er toch naar de Qed ertussen te laten zitten. Alles klinkt, naar mijn idee wat strakker dan met de W&M. Hierbij wordt de bas wat meer aangezet, maar lijkt ook wat "wolliger"  :? te worden. Zal deze week nog eens even aandachtig luisteren...
De vrouw des huizes vond de W&M overigens lekkerder klinken shutup

Niet te vlot een beslissing nemen. Laat die W&M eens een twee weken (of langer) spelen op je set.
en ja ik vond de W&M ook warmer t.o.v. mijn andere speaker snoer

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: marvin op november 18, 2011, 21:32:39
Je kan het er natuurlijk makkelijk mee proberen, zelf heb ik stukjes vinyl onder m'n luidsprekers.

ik cd's  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

 :-D

Whisper, bedankt voor de tip. Ik zal ze nog even laten zitten.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F