Set van pietjepc

Gestart door pietjepc, juni 19, 2011, 22:24:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietjepc

Hallo allemaal byebye,

Nu ik het forum een tijdje in de gaten houd, en zo nu en dan ook nog eens wat post, vind ik het wel eens tijd worden om mijn set te beschrijven.

Toen ik een jaar of 16 was heb ik van mijn eigen verdiende centen een midi-torentje van JVC gekocht voor 500 gulden. Hier konden 3 cd's tegelijk in en ik was de koning te rijk. Dit setje is altijd met mij meeverhuisd. Zo ook naar het huis waar ik momenteel woon. Eerst stond ie nog in huis, maar al snel moest hij plaats maken voor een home-cinema set van Sony en verhuisde het setje naar het hok. Vanaf toen ging ook de muziek via de home-cinema set. Weliswaar in stereo, maar over twee heel kleine boxjes. Heeft me eigenlijk nooit kunnen bekoren. Luisterde de meeste muziek dan ook in het hok...

Ik had wel eens gehoord dat met losse componenten de weergave van muziek veel beter was en toen, vorig jaar, de home-cinema set de geest gaf, was de keuze dan ook snel gemaakt. Eerst via MP een PM200 op de kop getikt. Losse cd-speler erbij en gaan met die banaan. Eerst op de boxen van de JVC. Toen een stel B&W DM14 gekocht. Het werd in mijn beleving alleen maar beter en beter.
Doordat de home-cinema set het niet meer deed, konden we ook geen dvd's meer kijken (vooral voor de kids)
Ik had op MP een nieuwe dv4001 zien staan voor 90 euro! Deze gelijk opgehaald. Ja en toen had ik mijn zinnen op een bijpassende versterker gezet. De PM4001. Deze is er vrij snel gekomen. Speelde de cd's via de dvd-speler tot ik hier op het forum las dat een dedicated speler beter presteert. Vervolgens de cd17 MKII van Huub1 overgenomen. Uiteraard wilde ik hier ook weer een passende versterker bij. De pm17 leek,tweedehands, sindsdien steeds duurder te worden. Aangezien ik net om het hoekje kom kijken ging me dit toch echt wat te gek. De nieuwe lijn van Marantz sprak/spreekt me erg aan en toen er vervolgens een cd6003 voorbij kwam, heb ik deze gekocht. Ondanks dat ik heb gelezen dat deze van een ander niveau is dan de cd17. Heb hem niet 1 op 1 met de cd17 vergeleken, maar ik heb niet het gevoel dat ik nu "minder" is geworden. Toen ik vorige week op hificorner keek, zag ik dat de pm6003 afgeprijsd was. Heb deze gelijk besteld en had hem de volgende dag in huis. De combi bevalt mij persoonlijk prima. Als draaitafel heb ik momenteel een Thorens 160 met een nagaoka jt-322 element.
Maar goed, genoeg gelolliestokt. Eerst maar eens wat fotootjes...










Kastje weer dicht...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantz 81

Mooie set zo  :yes:

veel plezier ervan  pompom

indien het mogelijk is  shutup de speakers wat verder naar voren krijg je een veel mooier stereo beeld  byebye

JohnWx

Mooie spullen en kast en slim zo met die Thorens  notworthy

Heb je de DM14 nog ? was en ben fan van ze iets kleinere broer de DM12  pompom

Welke speakers heb je nu de Wharfedale de Diamond 9 ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

 pompom
Je hebt het voor mekaar met je foto's.
Erg netjes hoor.  :yes:
Maar vwb je speakers denk ik dat marantz81 wel een goed punt heeft.
Veel plezier.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

Citaat van: lo op juni 19, 2011, 23:05:11
pompom
Je hebt het voor mekaar met je foto's.

Bedankt voor de tip :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: lo op juni 19, 2011, 23:05:11
pompom
Je hebt het voor mekaar met je foto's.
Erg netjes hoor.  :yes:
Maar vwb je speakers denk ik dat marantz81 wel een goed punt heeft.
Veel plezier.

Denk het ook maar moet ook wel leefbaar zijn maar iets smokkelen moet kunnen naar voren

Wat heb je onder je speakers ? vilt of koud op de steunen

Zelf hou ik het meest als speakers recht naar voren stralen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Wat is dat gele ding op de kast ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

Ziet er netjes uit.
Veel luister en kijk plezier.

Groet,William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

Citaat van: jwx op juni 19, 2011, 23:04:29
Mooie spullen en kast en slim zo met die Thorens  notworthy

Heb je de DM14 nog ? was en ben fan van ze iets kleinere broer de DM12  pompom

Welke speakers heb je nu de Wharfedale de Diamond 9 ?
De dm14 hangen in het hok. Aangesloten op een 2216. Bedacht me aan de hand van een opmerking van je in een andertopic, dat ik ze hiermee niet optimaal benut. Stof tot nadenken....
Speakers zijn de diamond 10.1
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

Citaat van: jwx op juni 19, 2011, 23:08:09
Wat is dat gele ding op de kast ?
Hahaha, dat is de vliegenmepper. Had ik nog niet eens gezien. Het lijkt me wel duidelijk dat die hier dus niet bij in de buurt mogen komen :no:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op juni 19, 2011, 23:12:32
De dm14 hangen in het hok. Aangesloten op een 2216. Bedacht me aan de hand van een opmerking van je in een andertopic, dat ik ze hiermee niet optimaal benut. Stof tot nadenken....
Speakers zijn de diamond 10.1

Die verkoop je zo die DM14


Mooie speaker die 10.1

Een forumlid de Meerpa heeft uit een andere lijn ook een hele HT set ervan mooi hoor

Een paar jaar geleden gingen ze ineens weer mooie en goede spullen maken Wharfedale




Schijnt een gouden combi te zijn :

http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product_ID/5792
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Wat betreft het naar voren halen van de boxen. Ik weet het, maar er is hier een kleine meid die zo nu en dan in haar loopstoeltje voorbij komt zeilen...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op juni 19, 2011, 23:20:17
Wat betreft het naar voren halen van de boxen. Ik weet het, maar er is hier een kleine meid die zo nu en dan in haar loopstoeltje voorbij komt zeilen...

Dan is dit de perfecte oplossing en kan je er ook zeer van genieten (beide, je set en dat rondvliegend monstertje)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: pietjepc op juni 19, 2011, 23:20:17
Wat betreft het naar voren halen van de boxen. Ik weet het, maar er is hier een kleine meid die zo nu en dan in haar loopstoeltje voorbij komt zeilen...

Dan is de gekozen opstelling nu idd de veiligste :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81